• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Bling: Klart att du kan komma och gå. Och vi är alltid glada att se dig.

Poppy: Är du inte tillbaks snart? *biter-på-naglarna*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Poppy: Underbart! Vad härligt att hjärtat pickade på och det såg bra ut. Ja, de första vul:en kan man ju inte lita på alls när det kommer till storlek. Det tycker jag inte att du skall roa dig för.
    *kraam*

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej och välkommen, Avalie. Beklagar dina missfall.

Alla nya!! Ni får väldigt gärna skriva in er i vår medlemstråd -Behandlingslista 7- som ni ser i ts.
    Och alla gamla, glöm inte att uppdatera när så krävs.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Vill bara säga -igen- att jag är SÅ glad över den här tråden. Knasigt hur skönt det är att läsa om andra i samma situation; bara att läsa om de som fått barn, men fortfarande kan må dåligt vid tanken på sina missfall får mig att känna mig mer "normal". Ibland känner jag mig så gnällig -där ute i riktiga världen- när jag fortfarande mår dåligt 1½ mån efter mitt femte missfall. Tror inte att de som inte varit med om liknande någonsin kan förstå.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    BettanB skrev 2009-08-11 20:05:52 följande:
    Vill bara säga -igen- att jag är SÅ glad över den här tråden. Knasigt hur skönt det är att läsa om andra i samma situation; bara att läsa om de som fått barn, men fortfarande kan må dåligt vid tanken på sina missfall får mig att känna mig mer "normal". Ibland känner jag mig så gnällig -där ute i riktiga världen- när jag fortfarande mår dåligt 1½ mån efter mitt femte missfall. Tror inte att de som inte varit med om liknande någonsin kan förstå.
    Tror inte att det behövs, men klargör ändå att jag naturligtvis inte menar att jag är glad att ni andra mår dåligt, men det är skönt att "träffa likasinnade". Tyckte att mitt inlägg blev lite knasigt, men jag hoppas att ni förstod hur jag menar.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Irma: Ja, jag hade imploderat för länge sen om det inte var för er alla.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

icka: Japp, går på SU. Du får gärna inboxa om du vill.
    Och välkommen in hit till oss.

feia: Var det din gyn som sa att TSH skall vara under 2,0? Har läst om det, men bara här på FL, skulle behöva bättre ref än så tills jag träffar min läkare nästa gång.
    Har just begärt att få ut alla mina prover, så ännu vet jag inte vad jag hade mer än att det var verkar ha varit över 4,0 första gången....

*vinkar* till alla!

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Hej, alla.

Jessika: Så värsta omtvistat tycker jag inte det är. Ett fåtal läkare/BM tycker inte man skall ta det, majoriteten menar att det inte spelar någon roll och en hel del menar att det kan hjälpa.

Poppy: Det är så jobbigt när man fastnar i att analysera symptom etc. Usch. Vet att det är svårt, men försök låta bli. Och det ÄR ju normalt att symptomen kommer och går lite. *kramar-om*
    Skall kolla upp det här med TSH ordentligt.

icka: Man behöver inte vara inbjuden för att inboxa iofs, men klart att jag skall släppa in dig ändå. Missade det bara.

feia: De har aldrig tagit hcg på mig så jag vet inte om det stregrats efter mina MA:n. Men om att resten fortsätter växa borde det ju kunna göra det även om embryot/fostret är dött.

TantTingeling: Läste säkert din länk då, men så glömde jag den sen så klart. *guldfisk* Får kolla hur de mätt på SU då, beror ju på vilka enheter de väljer att mäta i också.

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Det där med "Frånvaro av graviditetsillamående" var intressant. Undrar vad det innebär egentligen.
    Jag kommer också fortsätta med prog tills jag ser någon tyngre dokumentation.

Btw; fick mina provresultat från SU. Allt är toppen så klart. Blää.. MEN första TSH var 4,8. När han väl gick med på att ta om det hade det dock sjunkit till 2,3. Jag tycker det är konstigt att han inte vill titta en gång till; hur vet man att det är nummer två som är det "riktiga" värdet? Och hur som helst så hade jag velat ligga en bra bit under 2,0 (spec med tanke på abstracten TT hade hittat). Någon som har någon smart fundering?

Hur går det för Krus? Ingen som är SMSkompis?

Var 17 tog Jessika vägen?

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Piratpartist, javisst!
  • BettanB

Välkommen hit som Nektarin ist, tror jag har listat ut ditt förra nick. Jobbigt med nyfikna i omgivningen, tror jag har klarat mig undan sådana rätt bra iaf.

Ingen som vet var mamarazzi tagit vägen förresten? Vad tråkigt att hon bara försvann.

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11