tinee skrev 2009-05-19 16:29:57 följande:
jag kan juh säga som så här jag hatade min mamma och pappa för deras löjliga regler... men nu så här bara några år efter när en själv skaffat barn så har man fått förståelse för dem.... jag kommer oxå ha regler hemma, mina barn ska inte bara springa runt och drälla, och skulle de inte få sommarjobb så hade de fått ett schema för vad de ska göra hemma... men om så en annan ska "sparka" ut dem att söka ex sommarjobb så kommer jag göra det...men de där me tider, tycker vardag som vardag man är inte ute och dräller bara för man kan... en tid att passa som är relevant som din tycker jag va en bra tid...
Ops! Får nog visa dottern ditt inlägg!
TS. Min son, nu 19 år, bor hemma och han ska också vara hemma kl 23. Vi jobbar och stiger upp tidigt så han får så lov att vara hemma kl 23. Nu är han inte ute så ofta på veckorna men det händer. Vi har pratat om det hemma och han har själv bestämt kl 23.
När han flyttar hemifrån får han ta eget ansvar för sina tider men så länge han bor hemma så är det hänsyn och förtroende som gäller. Åt båda håll naturligvis!