• Mieria

Irriterande, unga föräldrar.

skuttskutt81 skrev 2009-05-19 18:02:39 följande:
    Att man anser sig vara mogen nog att ta ett beslut som förändrar hela ens liv, så tidigt, att våga vara en ung mamma, för fördomarna är många! Man kan vara stolt över att man, trots sin ringa ålder vågar bli mamma. Det kan man väll vara stolt över.
    Absolut! Man är alltså stolt över de val man gjort och att man sedan klarat av att leva upp till sina mål. Inte över att man blev gravid som ung.
  • Mieria
    Syrran83 skrev 2009-05-19 19:43:55 följande:
    Efter att ha skrattat mig igenom tråden så måste jag härmed konstatera att Mierina har krossat motståndet. Det är väl därför man hittar "intelligenta" kommentarer som exemplen ovan. Argumenten börjar ta slut.
    Tackar
  • Mieria
    Malleh skrev 2009-05-19 21:26:27 följande:
    Alltså, jag håller helt med dig. Jag förstår inte tjatet om att man ska vara så mycket duktigare som ung. Alla mammor är bra för sina barn (nästan alla iaf.). Gammal, ung, lång, kort, tjock, smal, blond, mörkhårig, ljushyad, mörkhyad osv osv... Ålder har ju ingen betydelse så varför tjatar de om att de är så jobbigt att vara ung mamma och samtidigt att de är så stolta för att vara den unga mamman?
    Dessutom är det som jag tidigare nämnt så att alla har olika svårigheter att överkomma när de skaffar barn. Det kan vara allt från kraschad ekonomi, plötslig sjukdom, otrohet, dödsfall, ..till..ja vad fan som helst. Att vara ung är långt ifrån det värsta som kan hända en :´´)
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 21:59:48 följande:
    När jag går med min son i barnvagnen, och någon kollar... Så antar jag att de kollar på min son, för han är ju världens finaste. Och småbarn är ju alltid kul att kolla på. Inte tusan tror jag att de tittar på mig för att jag är ung.
    Det är säkert sant också. Jag är ingen barnfantast men när någon kommer med ett litet barn brukar jag kika lite just för att de faktiskt är väldigt söta att titta på Att anta att folk stirrar på en för att man är ung är nog att vara lite överdrivet egocentrisk.
  • Mieria
    paloma84 skrev 2009-05-19 22:24:30 följande:
    Äh, alltså det jag skrev innan var lite skämt och sido =) Men ingen tycktes fatta... Folk har ju fördomar åt alla håll och kanter. Men det jag undrar, är vad är det du undrar o stör dig så mkt på? Är det konstigt att * va ung och stolt * stolt för att vara ung mamma * att mamma inte är någon ålder ??? Det är ju som att kärleken har ingen ålder osv.. Fattar inte riktigt egentligen vad det är som är såå störande?
    Varför vara stolt över att man är ung? Att vara ung är ingen prestation. Det har alla varit. Som jag skrev tidigare. Att vara stolt över att vara ung är som att vara stolt över att man har bajsat.
  • Mieria
    paloma84 skrev 2009-05-19 22:29:40 följande:
    Eh, håller inte riktigt med dig.. Man kan väl få va stolt över vad som helst? Annars kan man ju aldrig få vara stolt alls, för det finns ju alltid folk som kanske "kan/behärskar" det man är så stolt över så lätt att det är att som att bajsa för dem =D
    Det handlar alltså om en definition av ordet stolthet.
  • Mieria
    paloma84 skrev 2009-05-19 22:34:30 följande:
    Jag blev ju as stolt när dottern fick sin första tand.. ha ha, tyckte det var jättekul =D Trots det, får ju alla jordens befolkning tänder. 28 tänder dessutom, som alla ska tappas någon gång, för att sedan 28 nya ska upp och 4 till om man har tur.. ha ha Blev inte ni stolta när era barn sa sitt första ord, lärde sig att gå, krypa?? Isåfall handlar det ju om definitionen "att vara stolt" och vad det innebär olika för oss alla!
    Jag förstår hur du tänker och jag kan förstå känslan av stolthet där. Den har jag också upplevt!
  • Mieria
    Mee90 skrev 2009-05-19 22:40:28 följande:
    För vissa unga föräldrar kan det bli tuffare än för andra och i och med de om dom tycker dom klarat det bra så borde dom väl få skriva stolt ung mamma/pappa hur mkt dom vill!! Precis som en "Gammal" mamma får skriva stolt äldre mamma hur mkt hon vill ! Och det finns de dom som gör, stör er på dom lika mkt...
    Det är ju precis det jag skriver. Alla har motgångar och mindre bra förutsättningar! Naturligtvis ska man vara stolt när man överkommer dem! Men då är man ju stolt över att man klarar sig som ung mamma trots att det är tufft. Inte över att man är ung! Man är alltså stolt över att man tar sig igenom något jobbigt inte över sin ålder. Detta har förklarats 37 ggr i tråden. Vad är det som är svårt att förstå??
  • Mieria
    MammaH2 skrev 2009-05-19 22:58:58 följande:
    Jag tycker man kan få va stolt o så. Visa att man kan fastän man kansek inte har hunnit skaffa den där tryggheten o allt. De vill säga en spännande karriär...nybyggt hus o allt
    så nu skaffar man barn för att bavisa något? :´) haha herrejisses detta blir bara bättre...
  • Mieria
    MammaH2 skrev 2009-05-19 23:08:34 följande:
    Ne de va kanske inte så ja mena. Mena bara att de går o va ung mamma.
    Relevant. Vem har sagt något annat?
  • Mieria
    morriis skrev 2009-05-19 23:23:05 följande:
    Det verkar som att väldigt många inte läser vad som står utan kapar och flyttar runt ord för att få det till något helt annat
    Hur kan du skriva att kapare läser vad som flyttas runt till annat?? Jösses!
  • Mieria
    morriis skrev 2009-05-19 23:27:31 följande:
    Va?
    haha
  • Mieria
    morriis skrev 2009-05-19 23:29:41 följande:
    Du gör mig alldeles förvirrad. Jag som stolt ung mor är uppe alldeles försent och borde lagt mig efter bollibompa
    Haha du kommenterade att alla kastar om ord så jag kastade om dina i ett försök att vara lite dryg Det gick dåligt! så nu skäms jag
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 23:31:30 följande:
    Fan också, det är för att jag är ung mamma va?
    Åååh du fattar ju inte skillnaden mellan att diskutera ung mamma och konstigt !!
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 23:33:02 följande:
    Hela världen hatar mig...
    Det visar de genom att titta på din barnvagn!
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 23:35:14 följande:
    Tur att jag har er! Vi unga mammor måste hålla ihop!
    Klankar ni ner på mig nu för att jag är så gammal? Jag har faktiskt inte lyckats med prestationen att få barn än :/ Inget har jag att vara stolt över :´(
  • Mieria

Gick till affären nyss. Skulle handla ljus till min födelsedagstårta. De bara skrattade och frågade om jag trodde att de var någon jäkla ljusfabrik. "Skaffa barn din misslyckade sate" skrek de när jag gråtandes gick därifrån

• Mieria
    morriis skrev 2009-05-19 23:41:29 följande:
    *skickar över en näsduk* Det är inte alltid lätt. Vare sig man är gammal eller ung!
    AtroCious skrev 2009-05-19 23:41:49 följande:
    Haha, nej du kan få vara en ung mamma ändå. Det är status.
    Ni är så snälla! Jag lovar att aldrig titta på er vagn!
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 23:45:30 följande:
    Jag väntar ju mitt andra barn, så jag måste ju skaffa syskonvagn... Kommer dubbelt så mycket folk att glo på mig då? Pinigt ju...
    Hahaha. De kommer garanterat att ringa en kompis som också kan komma och titta.
  • Mieria

Undrar vad som händer om man har en såndär skrinda. Kommer en hel buss att stanna och vrålstirra jätteargt då?

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.