• Mieria

Irriterande, unga föräldrar.

MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:34:22 följande:
    Jag har väl lika rätt att argumentera som du? Eller?
    det kallas inte argument när man slänger ur sig någonting utan att just ARGUMENTERA för det. "Det handlar om avundsjuka" är lika lite ett argument som "den där är röd".
  • Mieria

Ni har verkligen målat upp en fin bild av unga mammor! Man ska vara stolt över att kroppen gör saker som de flesta friska kroppar kan! Alltså ska man vara lika stolt när man bajsar som när man föder barn. För det är faktiskt inte alla som kan bajsa på naturlig väg.

Dessutom förtjänar man inte att kallas mamma om man inte lyckas bli gravid på egen hand!

Snyggt jobbat tjejer

• Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:40:04 följande:
    Jag har inte preciserat exakt VAD avundsjukan ligger, men det är väldigt omfattande att äldre föräldrar klankar ner på yngre. Generellt.
    Det är sant och det är dessutom orättvist. Men vad vinner du på att i din tur klanka ner på "äldre" föräldrar?
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:41:09 följande:
    Jag sa att det KAN handla om avundsuka, och jag bättrade på mitt argument om du inte såg det. Jag sa att det KAN handla om det, inte att det nödvändigtvis MÅSTE vara så.
    Tjusigt. Du kan vara stolt över att du lyckades bli på smällen! Det är verkligen en prestation från din sida! Något få lyckas med!
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:42:24 följande:
    VART exakt klankade jag ner på äldre föräldrar? När jag sa att det oftast är äldre som klankar ner på yngre?
    När du säger att man måste föda sina egna barn för att få kallas mamma tycker jag att du tar i utav bara helvete.
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:46:27 följande:
    Jag har aldrig påstått att man måste föda sina egna barn för att få vara förälder, nu får du allt backa lite och kolla efter tycker jag.
    Var det inte så du skrev?? Att vid en viss ålder kan man ju inte bli gravid längre och då kan man inte heller bli mamma??
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:34:22 följande:
    Men snälla du när man inte längre får mens inte sjutton ska en sån människa skaffa barn på annat sätt,då ska man nog njuta av livet ist.men det finns som sagt en anledning till att kroppen är fertil i unga år.
    Hoppla!! Jag har en kompis som aldrig fått mens :/ Ska informera henne om att hon ska stoppa adoptionen. Hon förtjänar ju inte att bli mamma. Och alla som pga sjukdom slutar ha mens väldigt tidigt. Trist för dem : )
  • Mieria
    TessaS skrev 2009-05-19 15:51:09 följande:
    Min mamma är 56 år och har mens... det måste bara vara att köra på då?
    Det lägger jag mig inte i men hon är väl fortfarande din mamma den dagen hon hamnar i klimakteriet? .-)
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:51:52 följande:
    Backa och se efter, jag tycker du tar i väldigt för att inte ha nån bakgrundsfakta alls.
    Men det tycker inte jag. Jag förstår absolut varför det är irriterande att som ung mamma bli ifrågasatt pga sin ålder och jag tycker eller tror inte att du är en sämre mamma än någon annan. Men det ni bevisar här är bara att fördomarna som riktas mot er är befogade. Genom att kasta skit på alla som skaffat sig en utbildning och en annan sorts liv bekräftar ni bara varenda fördom ni plågas av. Det finns en anledning till det. Men den tänker jag inte gå in på eftersom jag lärt mig att respektera även människor som inte delar min uppfattning om saker och ting.
  • Mieria
    TessaS skrev 2009-05-19 15:56:46 följande:
    Jodå, jag var mest fascinerad över att gränsen dras när man har mens eller inte... Du hade en kompis som ALDRIG har mens... min mamma har haft fram till hon är 56 (åtminstone) så spannet blir ganske brett...
    Exakt. Jag skrev det tidigare : )
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.