-
Som sagt. Du bekräftar bara mina fördomar. Och alla kan se detMicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:59:45 följande:Jag har en alldeles UTMÄRKT utbildning, och min sambo är höginkomsttagare, så du behöver inte oroa dig Och detta har jag hunnit med INNAN jag fick mina barn, tänka sig! Sicka fördomar! Och vet du? jag har fortfarande hela livet kvar, jag behöver inte gå runt och planera när jag ska skaffa barn och liknande, för det är jag redan klar med. Snacka om fördomar! Hahahahahahahahahaha!!!
-
Varför ska du bestämma vad som är normalt?? Kan vi inte låta en läkare avgöra vad som ser normalt ut i en kropp och kan vi inte låta människor själva bestämma vad som känns bra och normalt för just dem? Är det ok med dig?WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:57:56 följande:Måste du dra det så långt du bara kan..nu menar jag i normala fall annars hade jag skrivit förutom ditten o ditten o ditten...
-
Nu har jag skrivit 5 ggr med versaler att jag verkligen inte tror att alla gör det. Läsförståelse tack.MicaelochMaria skrev 2009-05-19 16:01:16 följande:Jag var bara tvungen, men det du just antydde var en stor, äcklig fördom! Bara för att man är ung lever man inte på soc.
-
Jag har problem för att jag diskuterar i ett diskussionsforum?MicaelochMaria skrev 2009-05-19 16:03:01 följande:Ja, Mieria, vad jobbigt det måste vara för dig. Jag ville bara tala om att jag ör nöjd med min val här i livet, och jag är glad att just jag valde att bli mamma såpass tidigt. Sen att du orkar argumentera och älta för att du har problem med det är en annan femma.
Jag har ju sagt att jag är glad för din skull om dina val känns rätt för dig.
Det jag sätter mig emot är att du dömer alla som inte gjort samma val! -
Jag är inte upphetsad ett dugg. Det känns bara lite hopplöst att diskutera med ungdomar som klagar på att de blir utsatta för kritik och fördomar pga sina val samtidigt som de har fördomar mot och kritiserar alla andras val.WhiteAngels skrev 2009-05-19 16:05:13 följande:men du hetsar ju upp dig innan du ens har försökt att fatta vad jag menar!
-
jag skrev inte att du var ungdom?WhiteAngels skrev 2009-05-19 16:08:41 följande:haha skulle jag vara ungdom,men visst jag tackar jag=)
-
Det är ganska uppenbart vem jag syftade på.WhiteAngels skrev 2009-05-19 16:11:47 följande:"Det känns bara lite hopplöst att diskutera med ungdomar " så vem syftade du på då?vi är väl många dom diskuterar här..
-
Jag känner väl lite att vissa saker är viktiga att klara av när man ska vara mamma. Ts har flera gånger förklarat vad hon menar men de unga mammorna i tråden misslyckas med att förstå. Läsförståelse är en sak som man lär sig i grundskolan och om man saknar enkla baskunskaper tror jag inte att man har de bästa förutsättningarna att vara en bra förälder. Tittar man tillbaka i tråden ser man också unga mammor som använder sig av "hahahahahahahahahahaha" och kallar det för argumentationsteknik. Detta talar tydligt för sig själv.
-
Folk är helt enkelt oförmögna att begripa att det är skillnad på att vara stolt ÖVER att man är UNG och att vara stolt över att man är mamma. Jag blir mörkrädd på riktigt. Man kan inte vara stolt över sin ålder!! Man har inte åstadkommit den!!! Det är som att vara stolt över att man bajsar!!! Det händer!!!!
-
Jag tänker faktiskt gå så långt som att säga att om man inte förstår denna tråden så är man helt enkelt inte en lämplig mamma. Det är min personliga åsikt och jag får stå för den. Jag tycker att det är fruktansvärt obehagligt att föreställa mig att människor som förvränger verkligheten på det vis som förekommer här ska få hantera och uppfostra barn.