• Mieria

Irriterande, unga föräldrar.

2 små prinsessor skrev 2009-05-19 12:53:58 följande:

..och så finns det de som blir föräldrar tidigt och aldrig fått ett bidrag utöver barnbidraget... Suck, vad mycket fördomar det finns...
    Just därför skrev jag "de flesta" och inte "alla". Förstår du?
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 12:54:08 följande:
    Nu är det ju faktiskt så att vissa unga bestämmer sig för att skaffa barn och förlitar sig på att soc kommer att betala för dem. Det fattar inte jag för fem öre, hur kan man planera att frivilligt bli försörjd av soc? Sen finns det en annan grupp, både unga och gamla, som inte kan rå för att de måste ta hjälp av soc. Så som jag, jag kan inte rå för att jag är 100% sjukskriven.
    Det är precis det jag menar. Jag tycker att det är bra att soc finns till för dem som behöver hjälp. Jag har varit sjukskriven av samma anledning som du fast jag gick aldrig på bidrag. Jag tycker att soc är ett alternativ som ska användas när ingen annan lösning finns. Och definitivt inte för att man ska ha något att vara stolt över :´)
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 12:54:55 följande:
    Fördommar fördommar fördommar...bara dra alla över en kam..
    Är det svårt att begripa att jag väljer att skriva "DE FLESTA" istället för "ALLA" av en anledning?? Vet du vad en fördom är??? En fördom är inte grundad på FAKTA. Du kan själv ringa och ta reda på FAKTA. Det är alltså inte MINA FÖRDOMAR. Jag bara återger FAKTA.
  • Mieria
    Juhanna skrev 2009-05-19 12:59:58 följande:
    Ja har du kontaktat socialtjänsten själv?
    Min bästa vän arbetar inom socialtjänsten i lund. Med unga mammor : ) Skittrevliga tjejer men de betalar inte sin egen hyra
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:02:31 följande:
    Den FAKTAN stämmer då inte där jag bor iaf.
    Vad bra :) Tror du att de flesta unga mammor utan någon form av utbildning har heltidsjobb och betalar för sig själva? På allvar?
  • Mieria

Miracle Cats skrev 2009-05-19 13:09:22 följande:

Ypperligt ex på det jag skrev tidigare om hur lätt det skapas irritation från yngre när man skriver de flesta för alla vet väl att man menar ALLA då ?!
    Exakt. Trots att jag uttryckligen skrev "de flesta" istället :´)
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:08:40 följande:
    Beror ju på vad man definierar som ung mamma.. Varför rä det just mamman som ska ha utbidling eller jobb..alla barn har en papap oxå!
    Det har du helt rätt i. När jag pratar unga mammor så menar jag tonåringar under 20 som inte gått ut gymnasiet.
  • Mieria
    Juhanna skrev 2009-05-19 13:10:42 följande:
    Nej men lund är inte hela sverige.
    Vad bra. Så i resten av sverige är det vanligt att tonåringar som knullat fram en unge har fast jobb och betalar sina egna utgifter? :)
  • Mieria
    Juhanna skrev 2009-05-19 13:13:41 följande:
    Kanske inte men de är ju inte de utgör ju inte den största gruppen av bidragstagare i sverige
    Nej det var nog lite magstarkt från min sida. Men det är mer vanligt än ovanligt att unga mammor får bidragshjälp
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:14:20 följande:
    Fortfarande förstår jag inte vf allt ansvar ligger på mamman och inte på pappan..
    Vem säger att ALLT ansvar ligger på mamman? Visa mig det inlägget som säger "ALLT ansvar ligger hos mamman"
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.