• Mieria

Irriterande, unga föräldrar.

ummAmira skrev 2009-05-19 00:32:29 följande:
    NEJ 30 menade jag!
    Ah nu hänger jag med bättre :- ) Tyckte 20 lät ungt
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 12:01:41 följande:
    Du är för snäll

Kan ni bara begripa att det inte handlar om hurovida man får vara stolt eller inte? Diskussionen handlar om VAD man väljer att vara stolt ÖVER. Alltså: Jag tror att alla som fött barn är stolta över det och allas liv ser olika ut. Alla har väl någon svårighet som de överkommit och att överkomma en svårighet ska man alltid kunna unna sig att vara stolt över. Om den svårigheten är att klara sig trots att man utsätts för fördomar är det skitbra. Om fördomarna sedan beror på att man är ung, fattig, gammal, handikappad, ful, eller dum är inte relevant! Man är stolt över det faktum att man överkom den!

Vem som helst som har de medicinska förutsättningarna kan sära på benen och bli påsatta. Oavsett ålder. Detta kan leda till graviditet. Det är ett medicinskt fenomen som man inte kan påverka och det är därför inget att vara stolt över.
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 12:18:38 följande:
    Jag har läst TS! Och det var väl det jag menade, varför får man inte vara STOLT och UNG? Måste an vara 30+ för att få vara stolt blivande mamma? Unga mammor är lika mycket mammor som äldre mammor!
    Är det inte EXAKT det ts skriver???
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 12:26:06 följande:
    Men vissa kanske är stolta just för att de är unga när de väntar sitt första barn? Jag tyckte inte jag var särskilt ung, att jag var ung och gravid var inget jag gick runt och "skröt" med, visserligen, men alla måste väl få vara stolta över något?
    Varför är man stolt över att man har blivit gravid?? Det är som att vara stolt över att man kan svälja när man har tuggat ellerhur?? Båda är saker som är en direkt påföljd av ett kroppsligt beteende som en apa klarar galant!!
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 12:45:35 följande:
    Jasså? Ja, allt är relativt. Jag tror folk snarare är avundsjuka, varför annars hänga upp sig på en sån sak som att någon rokar vara ung och gravid och faktiskt stolt över just detta?
    Vad är det du tror att folk är avundsjuka på?
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 12:45:35 följande:
    Jasså? Ja, allt är relativt. Jag tror folk snarare är avundsjuka, varför annars hänga upp sig på en sån sak som att någon rokar vara ung och gravid och faktiskt stolt över just detta?
    En av sakerna man kan hänga upp sig på kan ju vara att de flesta unga mammorna använder mina pengar för att försörja sig och sina ungar
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 12:50:06 följande:
    ???
    Vad är det du inte förstår??
  • Mieria
    AtroCious skrev 2009-05-19 12:50:45 följande:
    Jag är en av dem, ironiskt va?
    Inte ett dugg. Då skulle jag inte skriva det som ett faktum. Det är bara så det är och det stör mig inte. Men jag hänger definitivt upp mig på det eftersom det är ett mysterium på vilket sätt det är något att vara stolt över?
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 12:51:32 följande:
    Jag hoppas du skämmtar..
    Det är tyvärr inte en åsikt det är ett faktum att de flesta unga mammor som inte gått ut skolan eller skaffat sig en utbildning inte heller försörjer sig själva. Kontakta socialtjänsten så får du uppgifter om vilka som är de största bidragslyftarna i sverige. Det är inget JAG TYCKER. Det är SÅ DET ÄR.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.