Aniara33 skrev 2009-05-18 12:52:09 följande:
Ojojoj vad det är tabu att fråga om det är barn på gång, och absolut inte när man inte ens känner vederbörande! Jag blir SÅ förbannad när någon frågar om inte vi ska skaffa barn snart, eller liknande. Har lust att skrika att vi har försökt i snart tre år snart, men ingen har med det att göra egentligen.I ditt fall hade jag blivit skitförbannad och troligtvis frågat kärringen "hurså?" och sedan påpekat om inte HOn var gravid, eftersom det såg så ut. Folk lever i sina små bubblor utan en tanke på hur andras liv kan se ut. Så lite vett och ödmjukhet skulle inte skada.
Ja, jag är spyless på frågan "när är det dags för er då?". Beroende på vem det är som frågar så varierar jag svaret men oftast brukar det bli något i stil med "ja det vet du lika bra som jag" i en sarkastisk ton, sen går jag därifrån.
Egentligen borde man väl säga nåt som du tänker: "ja vi har försökt i tre år nu så vad tror du själv?" speciellt till de som frågar en varje gång man ses. Tyvärr så blir man ju rätt ställd i dessa situationer över hur ouppfostrade en del tydligen är.
Har man inte barn så finns det antagligen en orsak till det och det är inget som någon annan än mannen och kvinnan ifråga har med att göra. Fattar inte hur folk tänker faktiskt. Visst att man kan vara nyfiken men SÅ svårt kan det inte vara att lägga band på sig och censurera sina tankar innan de kommer ut genom kakintaget. Jag menar: de jag (vi) vill ska känna till våra issues gör det, resten har inte med det att göra.