• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

Hanna: i fredags var vi till badhuset, men det var ju första gången. Liten och Stor, det är typ som ÖF, hälsar på kompisar... tyvärr finns inga lekparker här ute i skogen, men i stan finns en stor där man kan vara mkt på sommaren så dit lär det bli några turer i sommar.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

På tal om att göra saker med barnen. Jag behövde dammsuga undan lite hundhår här hemma, då satte sig Alex på dammsugaren och läste en bok, så jag fick dra han runt. Efter en stund la han bort boken och la sig på mage på dammsugaren med armar och ben rakt ut och lät, vet inte om han lekte flygplan kanske?

• MagdaA

vilken massa ord era barn kan! Det enda Alex säger tydligt är mamma och pappa, sen en massa halva ord, ljud och annat knas. Men han brås väl på sin far. Micke började prata när han var 3, hans syster vid 4, men inte är dom nå knäppare än andra idag för de.

• MagdaA

HF: fick du nått svar ang vattkoppor. 2 av mina syskonbarn har haft det 2 ggr. fick först när dom var rätt små, lindrigt då, fick sen igne nu i julas, betydligt mer.

• MagdaA

hej hej! hemma från jobb nu och hängig ont i halsen, hes och känner mig förkyld i hela kroppen, lätt illamående å blääää morgonens mjölkning var den segaste på länge! Ska snart äta lunch, sen blir det att sova när Alex sover. ska jobba i kväll igen på heldag och kväll i morgon.

• MagdaA

Nu är det vår! Första kullen kaninungar är födda.  sååååå små! Å dom låter så himla gulligt!

Nu ska jag lägga mig på sängen. natt natt!

• MagdaA

Hanna: nån bild på brallorna? är på jakt efter mjuka jeans åt A också.

• MagdaA

A lyckades med världens vurpa för en stund sedan. såg inte, men hörde dunsen å sen skreeeek han! slog upp ett rejält jack på insidan av överläppen som blödde massor. stackarn. fläskläpp nu men glad igen iaf.

• MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-01 15:39:11 följande:
    Näää stackarn o det är så hemskt att höra den där "dunsen" ... M har ju nyllet fyllt med blåmärken sen han ramlade i trappan igår så usch...Hittade inte brallorna på hemsidan, får ta en bild på dem vid tillfälle men just nu rör jag mig inte långt, har så satans ont
    det är lugnt ta det när du orkar.

håller på och fixar middag, hittade ett recept på laxpasta som vi provar idag, luktar gott iaf!
  • MagdaA

blir nog ett tandläkarbesök för oss i morgon. Såg nått konstigt i Alex mun nu när vi åt. trodde han bitit fast nått mellan tänderna, men såg sen att det var en bit av tandköttet som liksom lossnat och sitter runt tanden på framsidan och sitter fast som vanligt bakom, svårt att förklara. måste ha hänt när han föll tidigare. pratade med sjukvårdsrådgivningen som tyckte vi skulle ringa tandläkaren i morgon. förmodligen vill dom röntga och se att ordinarie tand inte blivit skadad.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7