• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

men lättja... jag som hade hoppats att INTE behöva se dig här idag ring å beställ hem en extra stor calzone nu!

Det är så himla kul å lämna Alex på dagis, han älskar verkligen att vara där. En fröken jobbar bara 1 dag i veckan och eftersom Alex inte går alla dagar så händer det att han inte träffar henne på ett tag. Idag när vi kom dit så var alla ute, Alex såg just den fröken å sprang fram til henne å gav henne en stor kram, sen vidare till nästa fröken å sa heeeej! Hur glad som helst.

jag har varit på gymmet, riktigt härligt idag, sen en halvtimmes rask promenad direkt när jag kom hem. Hunden ville ju ha lite motion hon också. äter lite lunch nu, pastapytt kvar sen helgen. ska snart åka å jobba.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

hej hej! kikar in en sväng på middagsrasten. en sån fullspäckad dag på jobbet idag, förutom de vanliga sysslorna så har verinären varit här, 2 sjuka kor varav den ena blev utdömd, finns tyvärr ingen åtgärd för henne sen så smet en drös kor ut, så vi har haft fullt shå att få in dom igen. himla kul tyckte dom de va iaf att få springa runt lite i snön

nu när man läser om er höggravida och hur kämpigt det är att orka med småttingarna, då blir jag mer och mer säker på att vi valt rätt som väntat. skulle ju inte funka för mig att va igång som nu, bära och lyfta, så syskon får vänta här.

• MagdaA

go kväll

precis kommit hem från jobbet, trött som tusan men ska ta lite fika nu innan jag kryper i säng. i morron jobbar jag bara kvällen så hela dan ledig. Alex ska va hos farmor och jag ska till frissan!

Hanna: när jag är sjuk, förkyld, febrig, får jag alltid värk i hela kroppen, alla leder och muskler, tror säkert det kan kännas lite extra om man är gravid också. Å du, ang pump som din make frågat om. vad menade han, luft?

• MagdaA

morrn!

uppe tidigt idag, Alex vaknade 06, men det gör inget, för han har bara vaknat 1 gång i natt! somnade 19.30, vaknade å drack välling 02, somnade om direkt å var knäpptyst till 06 Jag har sovit som en stock!

• MagdaA
    Hannnas skrev 2009-03-17 07:26:24 följande:
    Jepp han menade en luft/vatten... Vilken skön natt ni har haft!!
    hade vi bott längre söderut hade det nog blivit en sån. men eftersom de flesta sånna pumpar inte verkar när det är kallare än x antal grader så känns det meningslöst. M´s chef installerade en sån i vinter, han har knappt haft användning av den alls så det varit för kallt... vi hade ju i snitt -20 grader i ca 3 veckor nu i februari t ex.
  • MagdaA

snö: vänder? tveksamt. vi har ju sånna här bra nätter emellanåt, sen blird et skit igen tyvärr...

hörrni. jag har funderat på ens ak. Kan tänderna störa ett barn så oerhört mycklet och länge? Den här dåliga "perioden" börjad ju i typ juni/juli. Alex hade innan dess fött 2 tänder nere, inget mer. Sen när den dåliga perioden började så fick han 4 uppe...å sen har det ploppat upp tänder eftersom under hösten/vintern. Det är det ENDA jag kan komma på som är annorlunda och som har pågått under hela den här perioden.

• MagdaA

JUSTer: men alltså...juni till mars? det är ju skitlänge!

• MagdaA

jag hatar verkligen det här Idag skulle jag kunna betala dyra pengar för att byta mage!

• MagdaA

Hej hej! Hemma igen, ny klippt å nyfärgad, härligt Synd bara att jag ska iväg å jobba snart å dynga ner mig.

Alex hade haft det super hos farmor, go och glad, låg ute å sov när jag kom, fick väcka han för å komma hem nån gång.

Lättja: måste göra dig besviken...men jag tror du föder den 27:e, långt dit...jag vet. det är fullmåne den 26:e + att jag vet så himla många som fyller år den 27:e så det måste vara något magiskt med det datumet.

• MagdaA

morrn

skitnatt {#lang_emotions_yell} Alex har sovit uuuuuuuselt! tur att solen skiner så man blir lite glad iaf.

Ledig idag, heeela dagen, riktigt skönt. ska se om jag hinner göra lite nytta. tänkte baka lite, koka potatissoppa, ta en promenad, städa lite...

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7