• A love J

Behöver höra positiva saker om förlossningen..

Vill gjärna ha positiva berättelser om eran förlossning, dom som har gått bra. Jag är så fruktansvärt rädd för förlossningen som kommer snart! och det är många som skriver här på FL om att dom har haft en jobbig förlossning. Och istället för att inte läsa om dom hämska förlossningarna så gör jag det endå. Kram!

• Svar på tråden Behöver höra positiva saker om förlossningen..
  • Eisa

Det gick fort och gjorde knappt ont. Eftråt kände jag "Var det inte mer än såhär?"
    Jag skrek inte.

• Mamma till två mirakel

Det tror faan att det gör ont kan jag lova men jag tyckte inte alls det var så hemskt att föda barn,jag tyckte det värsta var att gå hemma och vänta på att få åka in och sen gjorde det ont när huvudet kom ut men som sagt det varade ju bara några sekunder!!

Jag tyckte inte det var smärta utan mer som en enorm kraft!!!! Skrattande

Andas och håll dig lugn så går det av sig självt....

(¯`°?.¸ ღ♥Adam min älskade son ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mitsuko

läs min , ligger här på fl i dagboken. tycker det var ashäftigt att föda, ser fram emot nästa=)

visst det gör ont, men alltså jag tyckte det var hanterbart hela tiden.

Det gller bara att vara lugn i sig själv, slappna av och gå in i sig själv mycket!

• Googels

Jag hade oxå en väldigt bra förlossning. Hade varit helt inställd på att den skulle ta typ tre dygn och vara jättejobbig, men istället gick det undan på fem timmar.

Dottern fick bråttom ut drygt två veckor innan hon var beräknad och eftersom jag även varit helt säker på att jag skulle gå över tiden så tog det ett tag innan jag fattade att det var på gång på allvar.

Det värsta för mej var när krystvärkarna började och kan kände huvudet trycka på, tyckte då att det här kommer aldrig att gå men det gick galant. Körde bara med lustgas och det gick utmärkt.

• Micki

Vad härligt att få läsa om lite positiva erfarenheter

Lägger tråden i favoriter

♥ BF 13 april-09 ♥
  • Spartacus

jag hade nog den lättaste förlossnignen någonsin, om man nu kan tala i termen "lätt" om förlossning?

övertiden var rätt tuff, och aknske var befrielsen om att det snart skulle vara över som gjorde mig rätt så lugn i allt. jag bara tog saker som det kom lite.

blev dock msistrodd till en början, för det gick lite fööör snabbt och lätt för att vara en förstföderska!

när jag kom in på förlossningen så fick jag vänta 30 min på att få en riktig undersökning för dom tyckte inte jag såg ut att ha tillräckligt ont antagligen. vid en undersökning så var jag öppen 6-7 cm så dom fick fösa över mig till rummet för leverans, direkt! eftersom allt gick så snabbt och jag flåsade på riktigt bra (dom lbev impade, trodde jag gått nån kurs som klarade det så bra men det kom naturellt) tog ryggbedövning för allt annat är skit, fungerade toppen, nu hann jag prata mellan värkarna men sov mest för jag hade varit vaken i många timmar.

när jag var 10 cm öppen fick jag ryggbedövningen.. det stannade upp allt lite så jag hann med. efter ett par timmar fick jag dropp för att komma igång krystvärkarna igen och då satte det fart.

jag blev inskriven kl 10.00 och lillan föddes 15.19.

krystskedet var inte alls någon melon, jag låg och väntade på det hemska i utklämmandet men det gjorde inte alls ont på det sättet, det var en befrielse och påminde mer och att bajsa när man är nödig lillan hade ett litet huvud så honvar lätt framfödd, däremot hade hon ganska beda axlar att lirka ut men det var typ -aj! och sen låg hon på magen.

en blå liten bedårande säl, och bara våran.

varmt lycka till! det var jättehäftigt...

låt dig svepas med och var riktigt ego och styr och ställ!

• Spartacus

ps. jag tänkte att eftersom man kan ha ont av att ha sex så borde man ju vara så liten därnere så man spricker massor...

det gjorde jag inte och vi är mycket stretchigare än vad vi tror!

• Mamma till två mirakel

A jag håller fullständigt med ovan här om att det är skithäftigt att föda barn!!!
    Jag var helt upprymd av glädje känslor och skrek inte det minsta,utan fokucerade på andningen och på mitt värkarbete och jag skulle hellre föda barn en gång i månaden om jag slapp vara gravid i 9... hade foglossning sen v.10....

(¯`°?.¸ ღ♥Adam & Isak ♥ღ ¸.?°´¯)
  • versus

Värkarna ...hade lite Heinz ketchupeffekten å plopp sa det så va han ute (4,9 kg)...
    A love J skrev 2009-01-21 11:31:26 följande:

Fan va kul med alla som skriver så positiva grejer =D Jag måste försöka å inte bli rädd när jag väl är där så jag inte får panik. Men vilket gör ondast tycker ni när huvet ska ut eller värkarna?
  • Mamma till Nicole och Alayha

Fick mitt första barn 2005. Andra 2007. Tredje 2008. Fjärde är beräknad juni 2009.
    Graviditeterna kan vara jobbiga, plågsamma, utdragna osv.
    Men sen kommer höjdpunkten. Det bästa på hela graviditeten. Förlossningen!
    Jag personligen förstår inte hur man kan avsky en förlossning. Visst det känns. Men det är f*n så mycket värre att gå till tandläkaren. Dit går jag inte frivilligt. Föda barn skulle jag kunna göra tusen gånger om ifall det gick och om maken ville det med

Första förlossningen gick fort. Vattnet gick tidigt på morgonen. Hade det väldigt intensivt med värkarbetet. Dock inget jag inte kunde genomlida. Försökte med lustgas men mådde illa. Så jag ville inte ha den. Så 5 timmar efter vattenavgång föddes dottern utan någon smärtlindring och lades upp på magen. När du är i precis det skedet när bebisen är på väg ut och läggs upp på bröstet. NJUT!!! Bättre upplevelse går inte att uppleva! Tyvär går den inte heller att beskriva.

Nr två kom igång på grund av havandeskapsförgiftning. Den förlossningen tog 11,5 timmar. Jag blev kompis med lustgasen. Vilket jag aldrig kommer att ångra. För bara den är en kick för sej som måste upplevas. Bara man tar sej förbi det stadiet när man mår lite illa. Max ett par sekunder....
    Eftersom förlossningen var lite längre denna gången blev jag tröttare av värkarna. Fick ryggbedövning och nästan all smärta försvann. Kunde återhämta mej lite.
    När dottern väl kom gick det undan. En krystvärk å så var hon ute!!

Nr 3 hade jag genomlidbara värka med under en hel dag. Inget som gjorde jätteont. Mer som mensvärk. På natten åkte vi in. 20 timmar efter första värken kom sonen ut. Inget märkvärdigt.
    Använde lustgas och EDAń igen. Skitbra kombination! Man blir ju lite snurrig i huvudet när man tar lustgasen. Så minnet är väl lite så där. Men jag minns att jag mest låg och skrattade under hela förlossningen.

Har BF 28/6 denna gången. Och OJ, vad jag längtar efter förlossningen. Hoppas inte den går för fort. Vill ju hinna njuta av hela upplevelsen.

Vet inte hur normal jag är... Men jag ÄLSKAR att föda barn!!

Lycka till! Släpp alla hämningar och bara NJUT!!! å glöm inte lustgasen

Svar på tråden Behöver höra positiva saker om förlossningen..