jag hade nog den lättaste förlossnignen någonsin, om man nu kan tala i termen "lätt" om förlossning?
övertiden var rätt tuff, och aknske var befrielsen om att det snart skulle vara över som gjorde mig rätt så lugn i allt. jag bara tog saker som det kom lite.
blev dock msistrodd till en början, för det gick lite fööör snabbt och lätt för att vara en förstföderska!
när jag kom in på förlossningen så fick jag vänta 30 min på att få en riktig undersökning för dom tyckte inte jag såg ut att ha tillräckligt ont antagligen. vid en undersökning så var jag öppen 6-7 cm så dom fick fösa över mig till rummet för leverans, direkt!
eftersom allt gick så snabbt och jag flåsade på riktigt bra (dom lbev impade, trodde jag gått nån kurs som klarade det så bra men det kom naturellt) tog ryggbedövning för allt annat är skit, fungerade toppen, nu hann jag prata mellan värkarna men sov mest för jag hade varit vaken i många timmar.
när jag var 10 cm öppen fick jag ryggbedövningen.. det stannade upp allt lite så jag hann med. efter ett par timmar fick jag dropp för att komma igång krystvärkarna igen och då satte det fart.
jag blev inskriven kl 10.00 och lillan föddes 15.19.
krystskedet var inte alls någon melon, jag låg och väntade på det hemska i utklämmandet men det gjorde inte alls ont på det sättet, det var en befrielse och påminde mer och att bajsa när man är nödig
lillan hade ett litet huvud så honvar lätt framfödd, däremot hade hon ganska beda axlar att lirka ut men det var typ -aj! och sen låg hon på magen.
en blå liten bedårande säl, och bara våran.
varmt lycka till! det var jättehäftigt...
låt dig svepas med och var riktigt ego och styr och ställ!