Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
Jag var hemma 1 vecka har jag för mig efter min TVT. Jobbar också inom vården men upplevde det helt ok vid lyft. Är dock fortfarande öm på en punkt om man trycker på blygdbenet. Vet inte riktigt varför men det känns bara om man verkligen trycker just där. Är ju 2.5 år sedan min operation.
Jag fick stressinkontinens samtidigt som ansträngningsinkontinensen vid förlossningen. Den har inte blivit sämre av TVT operationen snarare tvärtom faktiskt. Jag kan inte heller knipa stående. Tänka på annat och att stå med benen i kors är det enda som hjälper.
Ett tips kan ju vara mathem eller någon av de andra kedjorna som har hemleverans av mat. Jag beställde just via nätet och får kassarna hem imorgon kväll. Kanske kostar lite mer men jag fick stränga order om att inte kånka kassar på hela två månader efter min operation, och är ju oxå ensamstående, så mathem blir det för mig ett tag. Visserligen inte samma op men kanske kan va nåt för dig ändå?
Jag har haft enbart ansträngningsinkontinens förut, kk sa att vi skulle låta tiden gå och är jag inte kontinent om ett tag kanske man får göra nåt mer. Blev sjukskriven en vecka till och order inte kånka matkassar, lite svårt när man är ensamstående men men. Gjorde du tvt där de fäste framåt blygdben? Kanske därför det gör ont för dig. För mig gör det mest ont i ljumskarna.
Jag gjorde en vanlig TVT ja, ingen TVT-O. Jag hade främst problem med att den nedersta delen av urinröret hängde och då menade de på att det kunde hjälpa att stötta upp. Hoppas det blir bra för dig!
Ett tips kan ju vara mathem eller någon av de andra kedjorna som har hemleverans av mat. Jag beställde just via nätet och får kassarna hem imorgon kväll. Kanske kostar lite mer men jag fick stränga order om att inte kånka kassar på hela två månader efter min operation, och är ju oxå ensamstående, så mathem blir det för mig ett tag. Visserligen inte samma op men kanske kan va nåt för dig ändå?
Ni som har gjort bakre plastik och eller fixat mellangården, hur kändes det under läktiden?
Jag har tyckt att det känts nästan helt bra när det gått två veckor, i måndags. Då började jag också jobba ( men tar det lugnt och så). Men nu tycker jag att det börjat svida och strama rätt mycket. Speciellt i mellangården där det är sytt och på insidan där jag vet att jag hade en spricka innan, känns det lite obehagligt också.
Jag vet inte om det kanske är dags för stygnen att släppa nu kanske det har ju ändå gått 17 dagar? Jag är lite osäker på om stygnen ska komma ut eller om de bara löses upp och försvinner in i kroppen?
Jag vågar inte kolla riktigt heller eftersom det stramar så vill jag liksom inte sära och kolla efter, jag är lite rädd för att det ska spricka upp.....
Nojig är mitt andra namn så ni som har gjort liknande hur kändes det för er, är det normalt att det stramar och svider så här? Kan det vara stygnen?
Ni som har gjort bakre plastik och eller fixat mellangården, hur kändes det under läktiden?
Jag har tyckt att det känts nästan helt bra när det gått två veckor, i måndags. Då började jag också jobba ( men tar det lugnt och så). Men nu tycker jag att det börjat svida och strama rätt mycket. Speciellt i mellangården där det är sytt och på insidan där jag vet att jag hade en spricka innan, känns det lite obehagligt också.
Jag vet inte om det kanske är dags för stygnen att släppa nu kanske det har ju ändå gått 17 dagar? Jag är lite osäker på om stygnen ska komma ut eller om de bara löses upp och försvinner in i kroppen?
Jag vågar inte kolla riktigt heller eftersom det stramar så vill jag liksom inte sära och kolla efter, jag är lite rädd för att det ska spricka upp.....
Nojig är mitt andra namn så ni som har gjort liknande hur kändes det för er, är det normalt att det stramar och svider så här? Kan det vara stygnen?
Då är det inte konstigt om det stramar och svider nu då med andra ord? Det gör ju inte jätteont men känns mer än tidigare. läkte det bra fast att det lossnade stygn för tidigt?
Hur var det med sde andra tygnen, märkte du när de åkte ut?
Jag hade sjukt ont i en vecka men sedan gick några stygn upp för tidigt så jag drabbades av en blödning. Tycker inte jag kunde sitta utan besvär på ett år...
Då är det inte konstigt om det stramar och svider nu då med andra ord? Det gör ju inte jätteont men känns mer än tidigare. läkte det bra fast att det lossnade stygn för tidigt?
Hur var det med sde andra tygnen, märkte du när de åkte ut?