Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
Usch nu har jag varit tvungen att dra ut prolapsringen själv!! Fy f.n va ont det gjorde...grät en stund...den hade trillat ner o kändes obehaglig. Första dagen o andra kändes den ingenting, men igår började det kännas konstigt...så jag kände med fingret o den var bara någon cm upp. BM sa på telefon att jag skulle dra ut den snabbt o bestämt...inte så himla lätt...men på måndag ska jag få en ny insatt, i en större storlek som kanske passar bättre på mig. Fattar inte att jag ska ta ut den några gånger per år sen själv för rengöring....så hemskt.
Usch nu har jag varit tvungen att dra ut prolapsringen själv!! Fy f.n va ont det gjorde...grät en stund...den hade trillat ner o kändes obehaglig. Första dagen o andra kändes den ingenting, men igår började det kännas konstigt...så jag kände med fingret o den var bara någon cm upp. BM sa på telefon att jag skulle dra ut den snabbt o bestämt...inte så himla lätt...men på måndag ska jag få en ny insatt, i en större storlek som kanske passar bättre på mig. Fattar inte att jag ska ta ut den några gånger per år sen själv för rengöring....så hemskt.
Varför ska du inte opereras?
Har varit på återbesök nu och det såg bra ut. Hon höll ju med om att mellangården behöver fixas och rectocelet allra längst ner.
Men hon tyckte att den främre väggen såg fin ut.
Har ju inte problem av den främre väggen, så det är inget jag skulle fixa nu, men kommer garanterat behöva göra det när jag blir äldre.
En sak är säker och det är att jag är 100% nöjd med upphängningen av livmodern. Nu mår jag verkligen bra och känner inte av underlivet hela tiden.
Återstår dock att se när jag fixar mellangården och det lilla rectocelet. Det är kanske 1-2cm upp som rectocelet måste fixas. Men jag lär väl ändå behöva vara hemma från jobbet länge. Jobbar i klädbutik, så tunga lyft kan jag undvika. Men jag går ju hela dagarna.
Nu har jag fått en större ring insatt. Hoppas den funkar o att jag kan lära mig ta ut den själv sen. Klarade inte det idag men ska öva om 2 månader på återbesök.
Vill helst inte behöva ta ut den...så ont det gjorde! !
Ingen här som haft ring lite längre o vet om sex funkar eller om jag eller han känner av den?
Hoppas att det fungerar bättre nu denna gång! Jag hoppad att jag kan få en ring (om det fungerar). Ska till gyn den 20e.. Skulle också gärna vilja höra om någon som haft ring! :))
Det kanske är
En liten tröst att det kan bli bättre!! Mina första 5 mån var hemska, jag hade sååå ont o bara grät o alla symptom o fick även börja mef antidep medicin för att klara av vardagen. Min din är idag 10 mån o jag mår ganska bra, min slidvägg syns som en bulle men allt det onda är borta. Kan ibland känna av det men aldrig så det hör ont. Mitt skav var hemskt första 5 mån o fram till 8 mån o därefter nästan borta. Så håll ut, kanske du blir bättre, 3 mån är ju trots allt tidigt efter fl.
Hoppas att det fungerar bättre nu denna gång! Jag hoppad att jag kan få en ring (om det fungerar). Ska till gyn den 20e.. Skulle också gärna vilja höra om någon som haft ring! :))
Det kanske är
En liten tröst att det kan bli bättre!! Mina första 5 mån var hemska, jag hade sååå ont o bara grät o alla symptom o fick även börja mef antidep medicin för att klara av vardagen. Min din är idag 10 mån o jag mår ganska bra, min slidvägg syns som en bulle men allt det onda är borta. Kan ibland känna av det men aldrig så det hör ont. Mitt skav var hemskt första 5 mån o fram till 8 mån o därefter nästan borta. Så håll ut, kanske du blir bättre, 3 mån är ju trots allt tidigt efter fl.