Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
Ojdå, jag läste det nu också att man inte ska använda knipkulor om man har haft framfall. Nu vet jag inte om jag heller vill använda dem längre. :/
Spec.BM menade att det inte var bra med ett ständigt knip så en längre stund hon sa att forskning visade att 10 s var bäst
jag gillade knipkulan men ibland var det inte särskilt svårt ..som om framfallet höll den på plats.
Sen står det att man inte ska använda den om man haft framfall. .så blev jag lite rädd.
Men jag tycker att det är svårt att knipa utan att spänna magen o låren. .provar både stående o liggande men vet inte hur jag ska undvika att spänna mig. Tips?
Men ang tips så tycker jag iaf att det är lättast att koncentrera knipet till enbart bäckenbotten när jag ligger på rygg och har benen böjda i vinkel. Slappnar av i ben och rumpa och gör knipen. Svårast när jag går.
Igår var jag med om något så otroligt obehagligt!!!!
har aldrig varit någon tampongfantast utan föredragit binda, men vid vissa tillfällen är tampong bättre. Sedan barnen kom och även efter operationen får jag liksom sätta tampongen på tvären för att den inte ska åka ut. Igår skulle jag rida och mensen kom natten till igår så då fick det bli tampong, som åkte ut medan jag red. Så fruktansvärt obehagligt så nu blir det binda nästa gång även om det blir massa småskav!!!!!
Obehagligt.
Jag kan inte heller använda tampong, det är både svårt att få in och ut, liksom fastnar i "väggarna". Jag brukar ibland använda min menskopp dock, den läcker lite nu men dt funkar. Fast nu med tanke på att man inte ska ha knipkulor med framfall så vet sjutton hur det är med menskopp? :/
har aldrig varit någon tampongfantast utan föredragit binda, men vid vissa tillfällen är tampong bättre. Sedan barnen kom och även efter operationen får jag liksom sätta tampongen på tvären för att den inte ska åka ut. Igår skulle jag rida och mensen kom natten till igår så då fick det bli tampong, som åkte ut medan jag red. Så fruktansvärt obehagligt så nu blir det binda nästa gång även om det blir massa småskav!!!!!
Obehagligt.
Jag kan inte heller använda tampong, det är både svårt att få in och ut, liksom fastnar i "väggarna". Jag brukar ibland använda min menskopp dock, den läcker lite nu men dt funkar. Fast nu med tanke på att man inte ska ha knipkulor med framfall så vet sjutton hur det är med menskopp? :/
Obehagligt.
Jag har inte fått min mens än efter förlossningen och har börjat med cerazette (till vilken nytta när jag ändå inte kan ha sex) så jag hoppas att jag inte behöver få mens heller..