• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • arkeologitjejen
    Stargirl skrev 2009-03-18 14:53:29 följande:
    Jag håller med dig till fullo. Men om Bugaboo erbjuder sig att ta hand om ärendet och skicka nya delar så skulle det inte göra mgt ngt och slippa gå till sur personal som vägrar att hjälpa till. Haven har verkligen sur och otrevlig personal.
    Jo, fast nu lät det ju som att hon inte hade fått hjälp ännu och isådanafall tycker jag att man utan problem kan upplysa om hennes rättigheter. Det skadar faktiskt inte att kontakta sin konsumentvägledare och eventuellt höra av sig till ARN iallafall. Butiken kan vara skyldiga att ge prisavdrag för fel som inte avhjälps (som tex hennes avsaknade instruktionsbok).

Kan dock inte hålla med om Havens personal. Jag tyckte de var mycket trevliga när jag var där och handlade. Har dock bara varit i kontakt med dem när allt fungerat så det kan ju vara olika.
    Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Lille Mammsen

Dom va så trevliga när jag var där o handlade.....inte samma ton när jag först kontaktade dom om saknaden av Instr.bok+dvd som skall ingå med vagnen! Sedan deras lögn om att "det bara var o kontakta bugaboo" så skulle dom skicka....NOT!! Detta med ARN kan ju då tyvärr ta lååååååååång tid! Vet inte om jag orkar vänta...för butiken haven kommer nog inte vika sig...fast att dom kanske inte får rätt hos ARN!

arkeologitjejen skrev 2009-03-18 17:48:32 följande:
    Jo, fast nu lät det ju som att hon inte hade fått hjälp ännu och isådanafall tycker jag att man utan problem kan upplysa om hennes rättigheter. Det skadar faktiskt inte att kontakta sin konsumentvägledare och eventuellt höra av sig till ARN iallafall. Butiken kan vara skyldiga att ge prisavdrag för fel som inte avhjälps (som tex hennes avsaknade instruktionsbok). Kan dock inte hålla med om Havens personal. Jag tyckte de var mycket trevliga när jag var där och handlade. Har dock bara varit i kontakt med dem när allt fungerat så det kan ju vara olika.
  • Noiis
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 19:36:11 följande:
    Dom va så trevliga när jag var där o handlade.....inte samma ton när jag först kontaktade dom om saknaden av Instr.bok+dvd som skall ingå med vagnen! Sedan deras lögn om att "det bara var o kontakta bugaboo" så skulle dom skicka....NOT!! Detta med ARN kan ju då tyvärr ta lååååååååång tid! Vet inte om jag orkar vänta...för butiken haven kommer nog inte vika sig...fast att dom kanske inte får rätt hos ARN!
    men vännen! använd mailadressen du fick av mig och maila henne så kommer de garanterat att lösa sig! tycker synd om dig och allt tjaffs!
  • Lille Mammsen

Goa-Gumma
    Noas mamma skrev 2009-03-18 19:38:22 följande:

men vännen! använd mailadressen du fick av mig och maila henne så kommer de garanterat att lösa sig! tycker synd om dig och allt tjaffs!
  • straw2008
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 19:36:11 följande:
    Jag o en kompis har var o en för sig anmölt till arn, hon bobbys hårstudio o jag en kemtvätt, vi fick båda hjälp FORT, vi snackar inte ens om ett par månader!

Jag uppmanar till anmälan !

(haven-hatare)
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Senap

Haven ska nog lägga ned. Butiken ligger ute på blocket iaf så de skiter nog i allt just nu.
    *min gissning*

My sugar is raw
  • Lille Mammsen

Säkert så! Hoppas på att Bugaboo hör av sig så jag vet hur det kommer bli...om dom bollar mig tillbaka till butiken?

Shoegirl skrev 2009-03-19 10:24:09 följande:
    Haven ska nog lägga ned. Butiken ligger ute på blocket iaf så de skiter nog i allt just nu.*min gissning*
  • arkeologitjejen

Nu har jag fått svar från Bugaboo. Jag kommer få det nya selet inom två veckor. Hurra!!!

Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Lille Mammsen

Lyllos dig då som får svar iallafall från Bugaboo

arkeologitjejen skrev 2009-03-20 12:48:37 följande:
    Nu har jag fått svar från Bugaboo. Jag kommer få det nya selet inom två veckor. Hurra!!!
  • Lille Mammsen

Info
    Har fått svar nu

Lille Mammsen skrev 2009-03-20 13:38:30 följande:
    Lyllos dig då som får svar iallafall från Bugaboo
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!