• babblar på

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Johsjo: tråkigt med mf Jag tycker det kan kännas lite när allt ska bli normalt igen.

snozie och linan: vad härligt att ni gått så långt...längtar!

Franka: vad duktig du är som slutat med allt. Håller tummarna för torsdag. Var lyssnar du på hjärtljud så tidigt(hemma? AS)Jag har ännu inte fått lyssna hos nån Bm eller läkare

Hk och andra: ang NK-celler så har jag ju kollat dem i blodet. Är det skillnad att kolla dem via biopsi då?

• babblar på

Franka: jag ska lyssna första gången om ca 2 veckor och jag är i v 18 nu. Så 14 är tidigt känns det som. Men vad härligt att du kommit så långt.

Mamarazzi: jag håller mina tummar att det blir plus och att influensan försvinner!

Finesssan: Men drB kollade Nk-cellerna på mej..i blodet alltså. Men de kanske inte är lika tillförlitliga?

Jag är i v 18 nu och vi mår bra hoppas jag Fast jag vill känna riktiga sparkar. Kände lite buff inatt tror jag(?)och så känns det som en ...hmm.. boll som vrider sej ibland. Det borde väl vara bäbis gissar jag. Hoppas!
    Oj 1,4 kg var inte illa på så kort tid. Grattis! Jag gick upp ca 1,5 på en dag häromdagen

Har gått upp 6-7 kg. När man läser andra trådar verkar det mycket?

har ni andra gått på psykoprofylax-kurs?

• babblar på

Mama: läste för fort. Jag hoppas du får dina provsvar innan fredag och sen att det blir plus på fredag... och flunsan kan väl försvinna direkt nu idag

• babblar på

Franka: vill lugna dej lite med att jag följer drBs på ett sätt iaf. (Jag fick ju nya svagare sprutor av just honom) Men han verkade iaf inte gilla T efter v 12 längre(nu kom jag inte ihåg om du tog T eller F) Han vet säkert vad han gör/säger så det är nog lungt att sluta när han säger. Jag hoppas det iaf

Mom och kajolajo: vad duktiga ni är ni med

Kajolajo: lycka till imorgon

Snozie: skönt att höra att du gått upp mer i min vecka men ändå inte gått upp så mycket. Fast nu verkar jag gå upp jättefort men det har ju varit jul och så

• babblar på

vild i håret: grattis! Skönt att du sluppit blödningar

MWB: lycka till på nya jobbet! Hoppas det blir roligt

spirit: tråkigt om du fick ett mf till fast härligt att det tog sej naturligt. Nåt bra i det hela i alla fall.
    Jag hade också ett misstänkt mf men plussade aldrig så jag vet inte om det var det eller vad

DND: välkommen tillbaka...men vilken otur du haft. Hoppas 2009 blir bättre för dej än 2008 avslutades

• babblar på

lycka: på måndag är mitt Rul *nervöst* Lycka till på fredag!
    Undrar också hur tappkännandet går till Gissar att det är en vanlig gynundersökning men undrar om en barnmorska kan göra detta?

Linan: du kanske gosar bäbis nu? Spännande!

mwb: trist med öronen

cia: kan de göra flödesmätning ihop med Rul tror du. Man vill ju springa på så få ul som möjligt när man redan gjort många

kajo: konstigt med rödhåriga Men bra att allt gick bra och hon verkade bra

ego: nu börjar jag känna mej säker på att det är en liten som tar på insidan av min mage. Det guppar till ibland. Helst skulle jag vilja ligga i sängen hela dagarna och känna efter Jag hoppas så att den i min mage mår bra!

• babblar på

lucki: nä vad tråkigt att det var X. Men att de insåg det så tidigt innebär det att äggledaren inte sprack då? För de kan ta bort det då utan att ta bort äggledaren va?

MB: nä nu tycker jag du väntat för länge. De borde väl vara mycket snabbare än sådär. Alltså med hela grejen. Ifall det är ett x vill man ju inte gå länge med det. Fy vad jobbigt att vänta. Hoppas du får svar snart

Mamarazzi: nämen vad kul. Grattis! Angående barnalbyl så kan jag inte nåt om dem så jag vet inte vad ½ innebär(är det ca som 2 T?)Tror drb säger 1 T till alla nu efter plus? Verkar så när man läser här så det kommer nog ny info hela tiden. Men jag är inte drB så jag kan bara säga vad de sagt till mej
    Behandlingen kanske är olika för olika personer också?

På mej verkade iaf inte 2 T funka så jag tog bara 1 denna gången. Jag vill inte råda dej till nåt där. Man måste nog känna efter själv. DEt kanske inte ens gör så stor skillnad vilket man tar?
    Men försök skaffa prog för säkerhets skull
    Ja tredje gången gillt såklart! Nu ska det funka!
    grattis igen !

Franka: På måndag är mitt Rul. Håll gärna tummarna på måndag också Ang. T så gissar jag att de ändrat sej. Han sa ju till mej nyss att han inte gillade att folk tog T efter v 12 fast innan så tyckte de att jag skulle ta det om jag ville fortsätta med nåt efter v 12 (nu när jag tog F alltså så det har ändrats på kort tid) Det kommer säkert nya rön hela tiden nu när mf verkar vara lite mer på tapeten

• babblar på

Mama: jag glömde ju säga att jag tog bara T till v 8 eller nåt denna gången sen bytte ju jag till F.
    F har jag tagit 5000ie till v 12 (och nu 2500ie för att jag inte vågar sluta)

drB skrev ut prog till mej denna gången. Jag tror många läkare kan tänka sej att skriva ut det? Jag fick det även utskrivet av läkaren som gjorde min första mf-utredning där de inte hittade nåt fel

jag håller alla mina tummar och tår för dej nu! Nu ska det gå bra!

• babblar på

Lucki: tur att de slapp ta bort äggledaren! Hoppas du mår bättre snart.

Bubblan: grattis till 1åringen!

Strumpan: grattis till liten Freja!

lycka: känner du mycket annars? Jag har känt "petande" några dagarna nu. Inte ofta och mest på kvällen när jag ligger ner. Idag har jag inte känt nåt än.
    Sen har jag ju ganska länge anat att nåt far runt där inne men var osäker på om det var tarmar eller vad. När jag vaknar på morgonen och rullar över från sida till rygg är magen helt sned
    Det går nog bra på fredag ska du se. Är du före eller efter mej i tid förresten? Jag är i 17+5 idag enligt drBs uträkning

Iske: katrinplommon säger de ju ska funka också

• babblar på

Spirit: heja heja..kör hårt

Lycka: aha du är nästan en vecka framför mej
    Jag lade mej ner lite nyss så jag kände lite "hopp" i magen Konstigt att det är nån som petar på en från insidan Fantastiskt! För det måste ju bara vara bäbisen ?
    Sist jag var på ul sa hon nåt om att jag nog också hade/kommer få? moderkakan i framvägg. Får väl se vad de säger nästa gång

Iske: du och jag är ju nästan lika synkade som Lycka och jag då

hej amis! Usch vad jobbigt med ett sent mf

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8