• babblar på

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Idun: min bm sa att jag inte skulle ta dem fastande för då skulle jag nog må väldigt illa Så jag vet inte om jag vågar mej på det Mår redan mer illa igen...trodde det skulle vara över nu
    Jag har iofs känt mej piggare några dagar nu så järnet kanske gått upp sen sist jag kollade. Hoppas! Är ett tag sen jag tog DrB.s prover

• babblar på

Iske: jag är tyvärr veg. så jag kan inte äta det där Veg järn ska visst inte vara så lätt för kroppen att ta upp heller...så typiskt
    Jag låg på 109 i medelvärde sist(de tog 2 prover och tog ut medelvärdet)

Tranbärsjuice ska vara superbra. Jag drack mycket av det i början...till jag började tycka att det var läskigt att dricka

• babblar på

Idun: ja att alla ska säga olika Du tar 2 niferex per dag va? Jag ska inte ta det förrän mitt går under 100 (har haft som 106 som lägst men nån minut senare var det 112) Jag funderar på om blutsaft är lättare att ta upp? Jag är iaf sugen på blutsaft Oj vad gott det låter

LillaD: Jag kör spenaten utan stuvning men man har ju ofta nån mejeriprodukt till nånstans i middagen
    Skrattade lite åt ditt mikrogodis Jag gillar att baka i perioder. Nu är jag jättesugen på det men känner att jag inte får äta så mycket socker så jag får väl försöka låta bli Konstigt att man helt plötsligt ska vara så sugen på bakelser och godis när man inte bör
    Jag var väldigt sugen på saker med ketchup/tomatsås till i början har jag för mej. Strips pizza osv(äter inte pizza ofta annars)Kanske var saltet man var ute efter?

Mama: jag tror det har varit ganska många i tråden som haft moderkakan fram? Vet inte hur vanligt det är annars?

Johsjo: jag tog 1 trombyl från mens och sen progesteron från äl(2 dagar efter) sen bytte jag T mot Fragmin nångång i början av graviditeten

a80: usch sådana småsparksdagar är jobbiga. Man är inte lugn förrän den börjar kicka rejält igen. Sambon säger att de måste väl vila ibland för att orka växa. Efter min glukosbelastning var bäbis jättelugn i iaf ett dygn. Hade nästan panik. Men jag var ju väldigt trött jag med så socker kasnke tar på krafterna.
    V 36 ...vad mysigt

DND: Kram på dej. Fy vad jobbigt Hoppas verkligen det blir din tur snart!

ginkgo: även F tar slut ibland har jag märkt

Poppy: vad duktig du är! Och lycka till på hysteroskopin. Hoppas det går bra

• babblar på

a80: bra att liten kommit igång Men du ...hur känns hicka?

• babblar på

DND: hoppas drömmen betyder plus! Håller tummarna

mama och a80: min hickar nog inte? Eller så har jag inte fattat det

a80: grattis till nästan känt huvudet

Mama: hoppas det inte är en dum blödning. Antagligen inte. Men man blir ju så orolig.
    Jag fick inte lyssna förrän i v 20 har jag för mej det var. Vad olika det är överallt

johsjo: tyckte DND.s inlägg lät bra Testa först och se hur det ligger till iaf.

• babblar på

copcat: jag tog prog innan plus denna gången och blev gravid och är än Har tagit prog 2 ggr förr från plus då det inte hjälpt. Slump eller ej vet jag inte
    Kan påverka mensen dock och även att eventuellt mf inte kommer igång förrän man slutar med dem.

• babblar på

oj jag missade att läsa 2 hela sidor...men jag tror inte de syntes på min dator först Konstigt

ang. omega3 och blodförtunnande säger de som säljer nu att man inte ska blanda dessa. Vi som pratat om det förr här och inte vetat riktigt. Min kompis tog ipren ihop med omega och fick näsblod(hon brukar inte ha det och har precis börjat med omegan men ipren brukar hon äta) Kan ju varit slump men lite skumt ändå.
    Jag tar ju bara en del i omegan DHA vet inte om det gör nån skillnad i det blodförtunnande? Men det verkar iaf vara vad bäbisar behöver eftersom bara detta finns i gravidvitaminerna.

spirit: tråkigt ...har inga bra tips tyvärr

speransa: hej hej Lennart verkar snäll. Hoppas det går bra för dej!

jemena: hej hej på dej också

LillaD: håller alla mina tummar och tår för dej!

• babblar på

Jemena: jag vet inte hur det är men har nu hört många som säljer det som säger att man inte ska blanda. Men det spelar kanske ingen roll i små blodförtunnande doser? Och samtidigt så kasnke vi här behöver det blodförtunnande ju?
    Men man ska nog inte överkonsumera av de båda ihop
    Jag tar ju svag dos fragmin och DHA just nu iaf, men jag vet inte om DHA är blodförtunnande. Vet bara att det ingår i omega 3

• babblar på

Bettan: kan kanske vara så att de menar starkare blodförtunnande då? Eller om man tar mycket blodförtunnande. Trombyl innehåller ju bara 75mg men ipren innehåller väl 500 har jag för mej?
    Min kompis hade fått höra av läkaren (tror jag ) att ipren och omega inte skulle blandas

• babblar på

Jemena: är inte så bra på det där DHA är nåt som även finns i omega 3 iaf. Mina gravidvitaminer innehåller DHA iaf så jag hoppas det ska räcka för bäbisen.

Bettan: nä så är det ju såklart Som jag skrev...vi kanske behöver det. Men om vi tar för mycket så blir det inte heller bra tror inte jag iofs. Lagom är ju alltid bäst

Mikes: skönt att ni börjar tillfriskna!

• babblar på

idun: skönt att allt var bra med lill* Man blir jätteorolig när man inte känner den så mycket en dag. Ibland känner jag att jag skulle vilja göra ett ul till för att se att fostervatten och så är rätt

Ja hur stavas det?
    Ja just det...jag blandade ihop det Fast ipren är väl också blodförtunnande iaf? Är det inte därför man inte ska ta det som gravid? Det var nog därför som kompisen inte fick blanda det iaf.
    Jag tar ju minilite fragmin nu så jag har inte tänkt att det är så dumt med lite omega. Men man ska nog inte överdosera som jag fick för mej att nån tyckte Jemena skulle göra

Mikes: tack! Gick ju från kriminell till flower power

Irma: hej på dej också

• babblar på

Bettan: Man vill ju gärna att utredningen ska ge nåt litet som är lätt att fixa Hoppas det går bra, dvs så som du vill för dej på din utredning

• babblar på

hk:Tråkigt att det gått 2 år Kram på dej.

dansstina: Glömde svara på ditt inlägg sist.
    är inte Fragmin och innohep samma? Jag har aldrig fått höra av läkare att F kan ge benskörhet och ger det bäbis benskörhet är det inte klokt att man inte för reda på det Bäbisen är ju känsligare än en annan liksom. Hoppas det itne skadar bäbisen!

Bettan: varför räcker inte fragmin vid nk-celler? Jag har bara tagit prog och T och nu F

lillaD: håller tummarna och dansar för dej idag

Lycka : hej på dej. Allt bra?

• babblar på

danstina: jag har annars hört här i tråden att F kan ge benskörhet. Men jag hoppas att det inte kan ge bäbis benskörhet iaf

speransa: hoppas det går bra för dej idag!

• babblar på

LillaD: heja heja heja! Nu går det nog vägen tror jag . Åh vad bra att allt var okej!

bettan: jo jag hade för många NK-celler också. Men progesteron gör ju att hela kroppen lugnar ner sej så det kanske hjälper då

Lycka: här är bra men jag tror jag har mycket sammandragningar ??? Magen blir stenhård jätteofta. Lite läskigt. Vet att det ska bli så men det känns som det är ofta. Har lämnat urinprov för säkerhets skull

Mama: bra att du inte ska oroa dej. Lättare sagt än gjort men blödningen försvann ju

Idun: grattis till hickan Mys mys

speransa: tråkigt med mf men hoppas du slipper X iaf. Jag har tagit prog precis som många andra här. Denna gången från äl

dansstina: skönt svar Då hoppas jag att det inte ger benskörhet eller nåt annat knas

finesssan: kul med full rulle Hon är ett i sommar va?

• babblar på

Poppy: skönt ändå att det itne var nåt fel på livmodern. Fast jag förstår om du vill hitta nåt fel som går fixa. Men F verkar inte så svårt att få utskrivet längre..väl? Tråkigt med dum läkare

Lycka: fy vilken historia. Att de inte sa nåt om felet på provet. DrB såg ju att jag tagit ett prov som var fel på förra stället och ingen sagt nåt. Som tur var så var det bra sen när drB kollade

Krus: grattis! Klart det måste gå hela vägen nu!

Mamarazzi: grattis!

LillaD : kram på dej. Det är jobbigt att vara orolig. Men illamåendet låter bra tycker jag..jobbigt men bra Jag mår illa än till och från fast inte så illa som innan.

bettan: Hoppas du slipper vänta och att utredningen går som du vill

hej fröken Joper! Jobbigt att det gått förhindra dina mf utan att ni visste detta. Men lycka till med adoptionen!
    Hmm undra om de kollat denna brist på mej? Antagligen inte

hej alla andra också.

ego: Jag får nåt konstigt lock för örat varje eftermiddag. Riktigt tråkigt att höra sej själv prata så högt (fast det är ett ganska o-oroligt symtom med tanke på alla annat man kan få så jag ska inte klaga så mycket) Tror det är gravidsymtom för min kompis hade nåt liknande som gravid. Nån mer som haft så?

• babblar på

DND:Tråkigt om proverna inte är bra och de inte talar om det. Har hänt mej också men det var ju okej nästa prov så det första var antagligen ett fel-tidpunkt-prov
    Tråkigt med minus också men det var inte bim än eller?

Hej alla andra också och kram till de som behöver det. Jag hänger inte riktigt med här alltid märker jag

• babblar på

hella : ojojoj det är snart dags då. Ja igår t.om Härligt härligt

Lycka: jag upplevde glukosbelastningen som ganska långsam men jag slapp må illa och drycken var inte äcklig som jag trott(glöm inte citron)Smakade outspädd citronsaft. Jag trodde inte att jag skule klara att itne äta frukost men just denna dag var nån snäll mot mej så jag mådde inte illa

mama: krya på dej! Jag var också rädd för att sluta med prog och snart kanske jag ska sluta med sprutorna också Får se vad min nya läkare säger

dnd: jag hängde inte riktigt med men det lät ju inte så kul allt det där Men det kan vara så att det bara är för din man varit sjuk då eller?
    Ang prog så har jag aldrig nånsin haft några symtom av det förrän denna gången. Så prog i sej behöver inte ge nåt alls. Jag har iofs aldrig tempat och vet inget om det. Har inte heller tagit prog innan plus förrän denna gången iofs

ego. Jag har fått bricanyl men jag tycker det är svårt att veta när man behöver ta det? Fick inget bra svar. Ska väl försöka få ett nytt svar av nån annan
    Mår man riktigt kasst av det eller hur har ni som tagit det upplevt det? (om det är nån som fått det)

• babblar på

Lycka: japp sammandragningar
    Till mej sa de att ta med en citron som de blandar sockret med. Ta med en även om de inte sagt det. Tror det behövs för att det inte ska smaka illa. Ta med mycket att läsa för man får inte röra sej på 2 timmar.

krus: härligt med lite sparkar eller hur

Mama: Jag vet inte om jag får fler sprutor men jag tror att jag hoppas på det Fast man är lite rädd att trycka in dem i bäbisen nu
    Vet inte alls när jag ska ta bricanylen(japp sammandragningar) men ska prata med en läkare idag och se vad han säger. Jag vet ju inte vilka som är normala och vilka man bör ta bort.
    I iaf 10 veckor till måste bäbis stanna i magen och må bra(v 27+ nu)
    Men man undrar ju hur bäbis mår om man själv far så illa av det. Har inte testat dem än men lär väl få göra
    Nu har jag fått en ny/nygammal oro som säger ..stanna i magen! Man börjar tugga tid igen.

• babblar på

krus: grattis till halvvägs!
    Tycker som de andra...berätta du

Lycka: skönt att glukosbelastningen gick bra. Men man vill ju helst slippa göra om det ändå eller hur Ska gå in och kolla på din bäbis också. Har inte gjort 4D(tittut) och är ibland rädd att jag ska ångra det sen?
    Har du sd eller mensvärk förresten? Vi är ju ganska synkade

Dnd: kram till dej och hoppas du mår bättre än häromdagen. Hoppas du hittar en bra doktor som säger vad du ska göra

Poppy: bra att dr AS inte levde upp till sitt namn Snart är det april ska du se..längtar också till slutet av april så vi kan längta ihop

mama: hoppas du kryat på dej

a80: spännnade att det snart är dags

LillaD: usch för att spy sådär Men skönt att ha symtom. Jag har inte spytt en enda gång men har mått så illa så jag gått och ulkat hit och dit. Nu mår jag mest illa efter vissa maträtter. Typ allt som är sött..och mjölk.

idun: hur känns dina sd? Svårt att veta hur det ska vara och inte ska vara tycker jag. Jag fick ju bricanyl men bm och nästa läkare sa att man bara ska ta det i nödfall typ. Jahapp när är det då???

Mammawannabe: vinkar hej hej hoppas du mår bra

Cia: aooouch...tänder

ego: idag har jag mensvärk...har nog haft inatt för jag har drömt om mens Men visst är det okej när bäbis växer? Jag har ju varit ganska förskonad från det innan så man blir lite orolig. Särskilt nu när man haft sd. Jag vet ju inte alls hur mycket som är okej. Jag kanske bara har normalt? vem vet...nån som vet och kan gå in i min kropp och känna efter?
    Jag längtar till den 23 maj för då är det okej att bäbis kommer enligt bm
    Jag fick F av nya läkaren men koaguleringsprover är helt onödigt att ta med min lilla dos enligt honom? Och dosen gör nog varken från eller till heller tyckte han? Och jag tror han kollade vår läkare drB Skumt va

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8