• babblar på

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Idun: usch vad tråkigt fast vilan kan behövas när man är gravid har man ju märkt. Jag tror mitt järnvärde börjar bli dåligt? Hoppas du mår bättre snart så du kan ha lite trevligare den sjukskrivna veckan. Influensa låter ju inte speciellt trevligt

nån som vet om man kan dricka blutsaft som gravid? Jag har hört att det inte är så bra men jag minns inte varför och det verkar vara många som dricker det. Blutsaft låter iaf mer lockande än niferex som många verkar må lite halvtaskigt av

• babblar på

Mamarazzi: håller alla tummar jag har och så tårna också. Kör en dans också. Hoppas det går superbra för dej idag!

Lycka: precis varför kan inte vi gå som katter...6 veckor eller vad det är
    Bm ville ge mej järn(utan att ha kollat det) men drB(kollade) tyckte att jag skulle vänta lite. Men nu börjar det bli dags även enligt hans råd så jag får väl se vad jag hittar på. Vill inte ta förmycket heller ju Blutsaft känns ju lite mer light liksom Hade bara 121 sist så det sjunker ju iaf.

• babblar på

jaaaaa Mamarazzi! vad härligt! Japp nu går det vägen!
    Det är helt fantastiskt att få se det där hjärtat

saffran: ojojoj bf imorgon. Häftigt

Kajalajo prednisolon: Hoppas ögat blir bra nu då!

• babblar på

a80: vad härligt att du är i v 31! Inte så långt kvar fast jag gissar att det känns som en evighet

• babblar på

Mavros: hej på dej. Tycker också det där med studien lät bra. Hoppas du får T

på tal om lennart så ringde han mej en helg för ett tag sen. Bara ett halvår sent eller så men han lät supertrevlig

a80: hur kan man skriva tenta som gravid? Jag känner att mitt minne är helt bortblåst för tillfället. Ett tag var det riktigt äckligt hur glömsk jag var. Lycka till iaf!

Lycka: tar du sprutorna i magen än. Jag tycker det börjar kännas som de kan åka in till bäbisen nämligen Det kommer nog inte bli lättare

Ang sf mått...när börjar de mäta det? Jag ska ju inte till bm förrän i v 25 och jag är inte mätt nån gång

• babblar på

Idun, cia och lycka: tack för svar om sf-mätning. Jag var lite orolig för sist fick jag ingen riktig bm-tid utan blev inklämd. Hon tog inte socker,järn osv utan lyssnade bara. Tänkte att hon kanske skulle mätt också men så var det inte då ...bra

Lycka: försökte "flytta upp en våning" men det fanns inte mycket att dra ut där Och magen känns som den är där också,är ju kort, fast bäbis är ju inte där än iofs. Jag får helt enkelt slita ut huden och trycka in sprutan snett. Hoppas det funkar

Lycka till på måndag! Är det nån speciell anledning till att du ska på tillväxt-ul elelr är det bara för att det är skönt att veta? Jag funderar ju lite lite på tittut men skulle vilja göra ett flödes också. Undra om de kan göra det också när man ändå är där

• babblar på

Tack för svar om mina sprutproblem
    Låren låter som det gör ont att ta i. Tar man på insidan då?
    Man kunde väl ta i skinkan men jag känner mej inte så vig just nu Jag får fortsätta att dra helt enkelt

lycka: visst skulle du börja med järn? Var det niferex du tar? Jag tänkte testa varannan dag ett tag eller var tredje? Visst skulle du ta varannan dag?

Har ni andra, som inte fick äta järn först, tagit så "starka" som niferex sen? (det känns som de innehåller mycket iaf)

• babblar på

Idun: jag hade 121 för ca 3 veckor sen och det verkar sjunka mellan varje gång jag testar. En vecka senare sa drB att jag kunde börja med järn ungefär nu Men jag var inte så smart att jag frågade hur jag skulle ta

Mavros: jag är ju en fegis med järnet för när jag åt vanliga vitaminer med 18 mg järn i så hade jag hb på över 140(en gång 154)
    Fast när man är på tjocken är det väl lite annorlunda. Det går ju åt på ett annat sätt nu

Tror jag testar varannan dag...eller var tredje Äsch jag vet inte Får nog be bm kolla det nån gång snart kanske.

• babblar på

det står förresten om niferex att kroppen inte tar upp järnet om man inte har en brist men det låter lite konstigt tycker jag.

• babblar på

Krusbär: japp jag har kollat depåerna också och de var bra när jag gjorde det. Vet inte om de kollades nu sist?

Stick i fingret är inte heller så bra/säkert som kolla hb i armvecket. Nu såg jag att du skrivit det krusbär Sist kollade jag i armvecket

corneliana: ja det är därför jag inte "fått" äta järn. För det kan vara dumt för bäbis. Mvc verkar inte ha så bra koll på det tyvärr. Har läst om folk som har över 160 och är så nöjda utan att veta att det kan vara dumt

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8