• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Sandy26

glömde skriva på forumet föräldrar och sen på barn 1-3 år

• Imas

Starta en ny tråd MM

Här händer inte så mkt, inga moonwalksteg iaf, men Eliina kan hålla oss i en hand och gå breve. Men inte själv. Hon har fått för sig att all burkmat är trist om det inte är spagetti med köttfärssås, annars spottar hon ut. Har prövat grytor fisk kött kyckling men inte.
    Eliina hade en toffs på huvudet idag, sött men den fick inte sitta kvar länge innan hon rev bort den. Ja jo men annars hade vi kalas idag firade pappa T som tycker han blev gammal hela 27 år :-P Hunden är tillbaka igen efter en hundfri helg, men vi funderar på att skicka honom (hunden) med Pappa T:s föräldrar till Estland i sommar då han har eget Eu-pass, kan han sitta där och smaska estniska vitlöksbröd tills vi kommer sedan glada ihågen och hämtar hem vår lilla kille.

Någon som testat på eller håller igång med Geocashing.

• Tullemi

Googlade Geocaching, men det stod inte så mycket. Men vad jag uppfattade var att man ska ha en GPS (?) och det har vi inte.

• Imas

Det är superkul och är en "sport" som nyttjas världen runt, man använder sig mkt riktigt utav en gps och kordinater som finns via hemsidan, man letar efter skatter världen runt, lite Indiana Jones känsla i det hela. Skatterna består oftast av en liten låda innehållandes en loggbok där man verifierar att man varit där, småsaker som folk kan byta sig till om man lägger ner en ny sak. Sen loggar man på hemsidan att man hittat skatten. Bara i Gbg finns 2 tusen skatter gömda lite var stans, jag och Tommi sysslade med det innan och när jag väntade Eliina, men sen la vi av pga tidsbrist, mn vi har tagit lite skatter i Estland och Danmnark, Man kan även sända i väg sk travelbugs med en uppgift, killen jag är assistent åt vi sysslade mkt med detta innan jag blev mammaledig, han bestämde sig att han TB skulle ha som uppdrag att fara ända fram till Vita huset i US, nu ligger den i en skatt nere i Malmö, när skatten nått fram till Vita Huset skall den posera på en bild för att sedan återvända hem till Gbg, detta kan alltså ta upp till flera år då skatten kan vandra överallt runt om i världen. Genom en regnr på Tb ser man dess uppdrag med.

Man kan även samla ihop bilnycklar runt om i världen och få sig en ny bil lite då och då dyker det upp tävlingar.

Roligaste skatten faktiskt jag och Tommi plockat var i en gammal kvarn uppe i Mölnlycke, där skulle vi ta oss ner via ett vattendrag där vi fick hoppa på stenar för att inte trilla i. Sedan kom vi in under kvarnen och jäklar vad tufft det var där, gammal och mystiskt, hittade en sådan där gammal cirkuspopcorn maskin med hjul som man kan rulla. Själva skatten låg bakom en sten inuti muren, den var klurig att hitta då ledtråden vi fått inte gav mkt, så vi letade säkert en timme innan jag såg en sten som inte passade in i gamla muren och därbakom så låg det en låda med roliga saker. Det gäller att klura till lite.

• Tullemi
    Svar på #624
    Scheisse, det är ju avancerat. Låter ganska kul, men vette 17 om det skulle vara något för oss dock. Fast som sagt, väldigt kul att höra om .....som en film ju.
  • LadyJo

OM ingen har emot det, så gjorde jag en ny tråd också som ligger under medlemsgrupper och barn födda 2008. Men självklart ska vi använda sandys tråd om ni tycker det.

www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42158046.html

?:*¨¨*:?....men vad gör det om hundra år, när allting kommer kring?
  • lillamuan

assssååå nu blir jag helt förvirrad.. vilken tråd ska vi ha?

elin 080219 bebis 0906??
  • Imas

jag skrev nog ett inlägg i sandys tråd

• Skruttis1979

Sandys tråd känns mer "våran". LadyJo´s tråd för alla barn som är födda 2008. Då tappar vi ju enbart oss februarimammor. :)

Fast man kan ju vara delaktig i båda om man vill, men jag vill inte tappa "våran" tråd, februarimammor.

Elma är världens centrum
  • LadyJo
    Svar på #632
    Det var lite det jag ville gå bort från, döpa om tråden till vi med barn födda feb 2008 så att även ev. pappor känner sig välkomna.{#lang_emotions_wink}
     Och det är ju i 2008-gruppen den här tråden ligger i också, därför la jag min tråd där... Men det är ingen fara, jag har länkat till sandys tråd nu.
  • Skruttis1979

LadyJo: Klart att pappor ska känna sig välkomna...

Jag kanske får tänka om lite, vore kanske bra att öppna tråden lite??? *nytänkare??*

Elma är världens centrum
  • Simben

vi kan ju tänka på det nästa gång ny tråd ska startas och inte skriva mammor då så alla känner sig välkomna (även om jag har en känsla av att inte så många pappor kommer skriva ändå kanske )

• LadyJo

Simben: Min sambo är inne och läser i tråden rätt så ofta och han klagar varje gång på att det är en mamas-club.

• Tullemi

LadyJo: han får skriva i tråden nån gång då . Hur ska vi annars veta att det finns gubbs som läser?

Svar på tråden FebruariMammor, del 4