• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Simben

Skruttis; vad mysigt och roligt haft det och ska ha det
    Själv fick jag ställa in kalaset på lördag idag för Agnes mage inte är bra fortfarande så nu blir det inget kalas för maja förrän om en månad men vi har ju så klart firat henne men det är familjen på min sida som inte firat henne än och får vänta lite till. Bara det inte kommit ny magsjuka till dess..känns ju inte helt omöjligt med tanke på denna tråkiga vinter

• Tullemi

Idag var jag och kikade på skor till Milea, men det är inte många märken som hon får på sig. Bäst sitter Ecco, som vi testade idag, men de kostar 650:-. Jag tycker det är dyrt, speciellt eftersom hon inte kommer att kunna ha dom i mer än....tja säg 2-3 månader (gissar vilt nu). Nån som har tips på andra märken som kan passa (ej Kavat - gillar inte dom så mkt)? Hon har lång smal fot, men även lite hög vrist. Hon har storlek 21-22. Big foot .

• LadyJo

mileas mamma: Jag tycker Rådis som Din Sko säljer passar bra och så är dom inte så tunga och otympliga som Kavat är. Och billigare såklart...

?:*¨¨*:?....men vad gör det om hundra år, när allting kommer kring?
  • Skruttis1979
    Simben skrev 2009-02-19 20:51:56 följande:
    Skruttis; vad mysigt och roligt haft det och ska ha det Själv fick jag ställa in kalaset på lördag idag för Agnes mage inte är bra fortfarande så nu blir det inget kalas för maja förrän om en månad men vi har ju så klart firat henne men det är familjen på min sida som inte firat henne än och får vänta lite till. Bara det inte kommit ny magsjuka till dess..känns ju inte helt omöjligt med tanke på denna tråkiga vinter
    Ja, den här vintern har varit fruktansvärd. Vi har inte drabbats så jag talar bara utifrån det jag hört, inte upplevt :)

Ja, igår hade vi mysigt och ikväll ska vi kalasa massor!! Även lördag blir det paketöppning för min lillstrumpa! Snören är ju det bästa hon vet! Paketen kan vara tomma, bara hon får lite snöre så blir hon nöjd, haha!
    Elma är världens centrum
  • Imas
    Tullemi skrev 2009-02-19 21:19:27 följande:
    Idag var jag och kikade på skor till Milea, men det är inte många märken som hon får på sig. Bäst sitter Ecco, som vi testade idag, men de kostar 650:-. Jag tycker det är dyrt, speciellt eftersom hon inte kommer att kunna ha dom i mer än....tja säg 2-3 månader (gissar vilt nu). Nån som har tips på andra märken som kan passa (ej Kavat - gillar inte dom så mkt)? Hon har lång smal fot, men även lite hög vrist. Hon har storlek 21-22. Big foot .
    Jag vet att Coop iaf här hemma i Kållered säljer Pax och Kavat skor och dom är fina lite så där käckt kängiga, Eliina kör än så länge med strumpor tossar mockasiner eller raggsockor, tror hon knappast kommer gå före påsk. Jag brukar öva lite med henne som när i är på golvet får hon stå själv en sekund på benen, och gåvagnen är hon rädd för hon sätter sig ner när hon ser den
    Men hon börjar visa intresse när hon går runt möbler att ta dom där 2-3 stegen till nästa möbel.
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-20 10:24:57 följande:
    Jag vet att Coop iaf här hemma i Kållered säljer Pax och Kavat skor och dom är fina lite så där käckt kängiga, Eliina kör än så länge med strumpor tossar mockasiner eller raggsockor, tror hon knappast kommer gå före påsk. Jag brukar öva lite med henne som när i är på golvet får hon stå själv en sekund på benen, och gåvagnen är hon rädd för hon sätter sig ner när hon ser den Men hon börjar visa intresse när hon går runt möbler att ta dom där 2-3 stegen till nästa möbel.
    Vi har också bara tossor/sockar på Elma då vi är ute. Hon har inte tendensen till att gå själv än. Promenerar runt bordet och mellan stol och bord och sådär, men inga steg utan att hålla sig i i något. Gåvagnen är också lite läskig, hon ställer sig upp mot den, men när hon får snedbelastning på den så åker den iväg och Elma slår i golvet, så den ska läras att manövrera innan hon litar på den, märker man! haha!

Elma har så pyttesmå fötter också, gissar stl. 18 eller nåt, så att hitta bra lära gå-skor till henne blir inte lätt. :/
    Elma är världens centrum
  • Imas

Ja kan det vara att dom har små fötter för Eliina har också 18, har ett par ballerinaskor åt henne som hon kan använda inomhus dom är lite mer sula i botten så hon får prova det där med skor, annars här hemma får hon gå runt utan strumpor hon har sådan hisskelig fotjuice (tåsvett) att det funkar som klister nästan i golvet.

• Simben
    Skruttis1979 skrev 2009-02-20 10:29:06 följande:
    Vi har också bara tossor/sockar på Elma då vi är ute. Hon har inte tendensen till att gå själv än. Promenerar runt bordet och mellan stol och bord och sådär, men inga steg utan att hålla sig i i något. Gåvagnen är också lite läskig, hon ställer sig upp mot den, men när hon får snedbelastning på den så åker den iväg och Elma slår i golvet, så den ska läras att manövrera innan hon litar på den, märker man! haha!Elma har så pyttesmå fötter också, gissar stl. 18 eller nåt, så att hitta bra lära gå-skor till henne blir inte lätt. :/
    Helt i samma linje som Maja..känns som det dröjer länge innan hon vågar släppa taget och prova gå utan att hålla i sig. Egentligen tror jag hon skulle klara några steg om hon bara vågade..räcker ju att hålla i mitt lillfinger med ena handen så går hon även om det inte går fort men så fort jag lirkar ur fingret så blir det spagettiben på henne
    några skor har jag inte inhandlat ännu och väntar tills hon kan gå riktigt och då är det säkert vårskor som ska inhandlas
  • Tullemi

Nu har vi inhandlat Milea nya skor. Det blev ett par Ecco iaf för dom satt bäst och var lätta. Milea var lite misstänksam först när hon fick på sig dom, men sedan så gick hon bredvid mig genom hela Allum (köpcentrum) och sen även från bilen och hem . Sååå söt. Vi ska ut och testa pulkan sen oxå, fast det är nog mest jag som gör ett spektakel av mig, haha

• Imas

Vad kul med nya skor, Eliina vill också ha en pulka gärna som hunden kan dra men då sticker dom väl som ett par skott lär ju brinna i plasten efter. Vi väntar på att det ska sluta snöa så vi kan gå ut en stund.

Svar på tråden FebruariMammor, del 4