• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • lillamuan
    Skruttis1979 skrev 2009-02-26 12:32:17 följande:
    Alltså står utanför och klappar boxen, fast på glasrutan... inte på själva boxen.
    ohh fyyy vad jag vill ha mig en fylla asså... haha ja jag vet jag är en fiiiin mamma men jag är såååå sugen på en riktig fylla så de snurra i huvudet..
  • lillamuan

vi har libero den läcker inte.. hon får blöjan på vid 19 o den håller tills 09 dan efter

• Skruttis1979
    lillamuan skrev 2009-02-26 12:36:42 följande:
    ohh fyyy vad jag vill ha mig en fylla asså... haha ja jag vet jag är en fiiiin mamma men jag är såååå sugen på en riktig fylla så de snurra i huvudet..
    är du säker på att du inte rååååkat dricka nåt från barskåpet redan då, iom att det snurrar i huvvet. ;)

så är det väl antar jag, man vill ha det man inte kan få!! och just nu fåååår du ju inte dricka nåt.
    Elma är världens centrum
  • Imas

lillamuan skrev 2009-02-26 12:34:54 följande:

imas: GRAAATTTIIISS välkommen in i tjockisarnas klubb igen hahaha idag fick elin 2 sprutor en i vart ben.. satan i gatan va hon skrek.. shiit. hon fick den vanliga ett årssprutan samt den peverad eller vad den nu hette
    [/citat]

Tack, skönt att slippa det här med att oroa sig inför formen till beach 2009 haha.
    Eliina har också tagit prevenarsprutan den var ganska jobbig för henne såg man.
    Skruttis1979 skrev 2009-02-26 12:31:49 följande:
    [citat]
    Kanske dax att flytta spriten vi har i vår skänk. Det är bara en glasdörr in till flaskorna och Elma står alltid och sjunger framför den och klappar på vår jeltzin-bag in box... hm.
    Neeeeeeeej jag och Tommi fick utav Eliinas fadder två jättefina Hel&Verdoemenis öl när hon fyllde år för vi lyckats hålla liv i henne i ett år Nu kan jag ju inte dricka den, Tur det har den en hållbarhet på 25 år om den förvaras mörkt och svalt. Jag visste att jag skulle ha slurkat den i helgen i stället.
  • lillamuan

ASG imas som jag garvade åt ditt inlägg.. det roliga var att min svärfar var helt nojjig när vi var på resturang och hon fick en brödbit så trodde han att hon skulle sätta den i halsen så sa jag skämtsamt att: neeej men asså jag har lyckats hålla henne i liv i ett år så då ska jag nog fan klara ett år till men han uppskattade inte mitt skämt

• Imas

lillamuan skrev 2009-02-26 13:34:02 följande:

ASG imas som jag garvade åt ditt inlägg.. det roliga var att min svärfar var helt nojjig när vi var på resturang och hon fick en brödbit så trodde han att hon skulle sätta den i halsen så sa jag skämtsamt att: neeej men asså jag har lyckats hålla henne i liv i ett år så då ska jag nog fan klara ett år till men han uppskattade inte mitt skämt
    Haha, så Är Tommi när jag ber honom ge Eliina en bit av hans smörgås då tror han att han skall mata ehm en myra eller två, med mig ger jag henne egna smörgåsbitar.
  • Simben

Jättegrattis till dig Imas 

Här ger vi inga smörgåsbitar till maja utan hela smörgåsar och hon tuggar av och äter så bra utan problem. Men så har hon ju oxå massor av tänder. nu har nummer 13 brutit igenom som då är en hörntand nere. Så några tuggproblem finns inte här

Hon äter även hel banan själv och dubbelrån blandannat

• Imas

Simben skrev 2009-02-26 15:06:40 följande:

Jättegrattis till dig Imas  Här ger vi inga smörgåsbitar till maja utan hela smörgåsar och hon tuggar av och äter så bra utan problem. Men så har hon ju oxå massor av tänder. nu har nummer 13 brutit igenom som då är en hörntand nere. Så några tuggproblem finns inte här Hon äter även hel banan själv och dubbelrån blandannat
    Tack :)

Eliina äter också som smörgåsstavar, men Pappa T tror hon är så pytteliten fortfarande. Hon har också många tänder hela 8 fram och två kindtänder och nu är dom på gång där nere med. Hon bits minsann min lilla unge.
  • Skruttis1979

Elma har stooora tuggproblem - sätter allt i halsen och klöks jättelätt. Får vända på henne ofta för att få loss det som hon sätter i halsen. Ändå ger vi inte så stora bitar som man "borde" kunna ge en ettåring. :/   Hon har inte fattar grejen än iaf. Lite trist. Fast hon har "bara" 7 tänder so far...

Bits gör hon däremot massor. Speciellt då hon inte får all uppmärksamhet och hon märker att gnället inte tar på oss. Då kommer hon fram och bits eller tjuvnyps, jädra unge!! :)

Elma är världens centrum
  • Imas

Skruttis1979 skrev 2009-02-26 15:42:06 följande:

Elma har stooora tuggproblem - sätter allt i halsen och klöks jättelätt. Får vända på henne ofta för att få loss det som hon sätter i halsen. Ändå ger vi inte så stora bitar som man "borde" kunna ge en ettåring. :/   Hon har inte fattar grejen än iaf. Lite trist. Fast hon har "bara" 7 tänder so far... Bits gör hon däremot massor. Speciellt då hon inte får all uppmärksamhet och hon märker att gnället inte tar på oss. Då kommer hon fram och bits eller tjuvnyps, jädra unge!! :)
    Haha själv har jag fått mig en dask i baken av eliina när hon slängde ner vattenflaskan från bordet och jag böjde mig ner, antar att det var givet att slå en high five där för henne
Svar på tråden FebruariMammor, del 4