• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Imas

Grattis alla 1åringar idag Här har vi haft dunderkalas hela helgen. Eliina åt jordgubbstårta och öppnade alla paket genom att försiktigt öppna bit för bit med pappret och varje gång ge det till mig eller Tommi. Hon blev så trött av allt firande så hon somnade mitt i.

• Simben

Grattis till alla pojkar som fyller 1 år idag..verkar varit en killboom 16 februari 2008

imsa; jag menade inte att du inte skulle bli stött..jag hade nog oxå blivit det fast ingen skulle gjort på det viset här i min familj faktiskt. Kan du inte ringa din svägerska eller vem det nu var och fråga om ni inte kan fira dom båda samtidigt hos er istället?
    och så kan ju hon eller han bjuda sin familj senare och separat?

• imsa

usch det är så komplicerat det här..orkar inte gå in på detaljer. men som ni säger här...nu är det som det är och hon vägrar ändra på festen för sin sambo så vi får väl helt enkelt finna oss i det och ta det en annan helg...

tack för allas synpunkter... skönt att se hur andra tänker för att kunna reflektera över sina egna åsikter...

Simben skrev 2009-02-16 17:34:24 följande:
    Grattis till alla pojkar som fyller 1 år idag..verkar varit en killboom 16 februari 2008 imsa; jag menade inte att du inte skulle bli stött..jag hade nog oxå blivit det fast ingen skulle gjort på det viset här i min familj faktiskt. Kan du inte ringa din svägerska eller vem det nu var och fråga om ni inte kan fira dom båda samtidigt hos er istället? och så kan ju hon eller han bjuda sin familj senare och separat?
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Imas

Hej tjejer, här hade vi änglavakt idag. Nu på eftermiddagen krockade vi med bilen hela familjen hunden fanns också med. Vi körde på motorvägen och skulle byta fil, då stod det en bil där som vi inte han se som precis fått bensinstopp, den hade inte kört åt sidan, så vi hade inte en chans, tur i oturen han vi bara smälla lite i den fast ändå i 90 kmh, genom att Tommi kunde styra ut den i filen brevid och snurra runt ett par varv och sedan rakt in i räcket med en jävla smäll. Hela bilen blev skrot och jag for ut ur bilen och skulle ta ut Eliina och åkte på världens jädra chock då hunden stack rakt ut ur bilen, tur så sprang han bort från vägen och jag gråter och är förvirrad. Blev så rädd när vi åkte in i räcket och fönsterrutan smällde sönder över mig. En kille fångade in hunden och där kommer jag helt förstörd som en förrvirrad rapphöna med Eliina i famnen och ropar vi har krockat, sen springer jag mot Tommi och ser bilen och inser vilken tur vi haft som inte blitt påkörda av resten av bilarna på motorvägen, (hemsk eftermiddagstrafik i Gbg) Sen kom polisen och hela baletten och dom skickade en bärgningsbil och en ambulans till Eliina och mig så vi fick åka upp till akuten. Eliina klarade sig fint inte en skråma.
    Jag fick lite skärsår och röntga nacken och ha en ful nackkrage, tur att jag hade halsduk så jag gömde mig under den . Nu är vi sjukskrivna ett par dagar och rejält stressade utav krocken. Bilen vi krockade med var dessutom en familj som var ute och testade bilen för evt köp av firma. Så dom har nju en del att förklara nu. Dags för voltaren och sängen

• Tullemi
    Imas skrev 2009-02-16 22:11:55 följande:
    Hej tjejer, här hade vi änglavakt idag. Nu på eftermiddagen krockade vi med bilen hela familjen hunden fanns också med. Vi körde på motorvägen och skulle byta fil, då stod det en bil där som vi inte han se som precis fått bensinstopp, den hade inte kört åt sidan, så vi hade inte en chans, tur i oturen han vi bara smälla lite i den fast ändå i 90 kmh, genom att Tommi kunde styra ut den i filen brevid och snurra runt ett par varv och sedan rakt in i räcket med en jävla smäll. Hela bilen blev skrot och jag for ut ur bilen och skulle ta ut Eliina och åkte på världens jädra chock då hunden stack rakt ut ur bilen, tur så sprang han bort från vägen och jag gråter och är förvirrad. Blev så rädd när vi åkte in i räcket och fönsterrutan smällde sönder över mig. En kille fångade in hunden och där kommer jag helt förstörd som en förrvirrad rapphöna med Eliina i famnen och ropar vi har krockat, sen springer jag mot Tommi och ser bilen och inser vilken tur vi haft som inte blitt påkörda av resten av bilarna på motorvägen, (hemsk eftermiddagstrafik i Gbg) Sen kom polisen och hela baletten och dom skickade en bärgningsbil och en ambulans till Eliina och mig så vi fick åka upp till akuten. Eliina klarade sig fint inte en skråma. Jag fick lite skärsår och röntga nacken och ha en ful nackkrage, tur att jag hade halsduk så jag gömde mig under den . Nu är vi sjukskrivna ett par dagar och rejält stressade utav krocken. Bilen vi krockade med var dessutom en familj som var ute och testade bilen för evt köp av firma. Så dom har nju en del att förklara nu. Dags för voltaren och sängen
    Åh, herregud!!!!!! Vilken tur ni hade att det gick såpass bra. Men fy vad hemskt, jag blir upprörd bara av att läsa det. Stor kram till hela familjen. Mys ihop i några dagar nu.
  • Skruttis1979

Imas: Ja, ni hade verkligen älnglavakt!!! Sån himla tuuuur!! Och vad skönt att ni mår så bra som ni mår, efter händelsen. Kan inte föreställa mig skräcken och chocken... usch.

Hoppas ni mår bättre snart!! Kram till er!!

Elma är världens centrum
  • Elli80

Imas: Herregud vilken dag ni haft! Tur att ni inte skadade er mer. Ta hand om er ordentligt nu! Blev Tommi också sjukskriven? Massor av kramar

Gabriel tackar för gratulationerna, by the way!

• Imas

Hej tjejer smyger in en snabbis innan jag skall sussa, tack för era omtankar. Tommi blev också sjukskriven, så imorgon ska vi bara myspysa och prata igenom vad som hände igår. Den riktiga chocken kommer väl imorgon då man sansat sig. Det är många underliga funderingar som tex att jag tänkte be Tommi köra en annan väg och släppa av oss så vi kunde gå hem en bit med hunden, eller som när vi pratade om att åka och ta en snabblunch innan han åkte till jobbet igen, eller om jag hade tagit en extra minut på mig på mitt möte etc, Stackars Tommi klandrar sig själv otroligt hårt genom att tänka vad hände om vi frontalkrockat, tankar som om han förlorat oss, om vi skadat oss rejält.
    Får se om jag återkommer imorgon nu ska jag sova Eliina tokslaggar efter den här dagen, hon fick så mkt ompyssel på akuten och på olycksplatsen av alla snälla som hjälpte oss så hon nästan storkna. Ha det gott så länge

• Simben

imas; usch vad jag ryser..gud vad skönt att ni klarade er så bra...KRAM och precis som du skriver så kommer nog den stora chocken i morgon och det kommer bli jobbigt en bra bit framåt för er nu så hoppas ni kan få hjälp att bearbeta den här händelsen för det tror jag kan komma behövas. Ta hand om varann nu och var bara hemma och mys och prata prata prata några dagar nu..KRAM

Grattis till Milea och Alexander på 1 årsdagen

Svar på tråden FebruariMammor, del 4