FebruariMammor, del 4
Åh äntligen *S* vem ska jag vidarebefodra till???
Åh äntligen *S* vem ska jag vidarebefodra till???
Eliina kryper upp vid möbler och ställer sig framför tv:n och hejar på pappa när han spelar gitarr *S*
Åker vi så tar vi nog en all inclusive. Jahapp nu har Eliina träffat tomten. Gick sådär, hon är så mammig nu och vill inte släppa mig. Men hon klarade av en liten stund i knät för tomten hade ett stort spännande skägg mer än pappa sin : ) Annars händer inte mycket för oss. Åker hem till Uppsala på tisdag skönt med lite julmys. Har köpt en Mei tai sjal, någon som har erfarenhet utav den?. Har också sålt av två stycken vagnar, nu har vi bara en kvar men det klias efter en ny, helst en sulky.
Jag har börja jobba och idag var Tommi hemma med Eliina. Dom skulle baka pepparkakor men hon var så busig så hon körde slut på honom. Tror Eliina har spräckt 10 kilos vallen nu hon är tung att bära på. Hon har föressten bytt till en ny bilbarnstol där hon kan sitta upp och se mera.
Nä bara mammig för våran del här. Men hon är bra svår att smälta för sur är hon när jag kommer hem från jobbet och hon ignorerar mig 2 min sen är det bara jag jag jag som gäller igen.
Hej nu är vi hemma också från julfirande, vi hade barnvakt nu för första gången och Tommi och jag gick på bio. Fast Eliina blev sjuk har varit febrig och hostig i 4 dagar nu. Var till sjukhuset med henne och kollade in öronen, ingen inflammation, dock förkylning och hosta som vi fick medicin för. Usch jobbade 9 timmar idag och är helt slut nu. Så dags för sängen. God natt alla
Kikar in och önskar god fortsättning på året som kommer. Läste att i år hade dom kastat in en sk skottsekund så nyår är 12:00:01. Snart är det inte långt kvar innan vi börjar få ettåringar i tråden. Vem är först ut? Vi har bestämt oss att på Eliinas ettårsdag ta en liten weekend. Vi velar dock in i det sista om det blir Milano eller Dublin det skall bokas idag iaf. Hur funkar nattnigen för er. Om vi inte lägger oss med Eliina i sängen så kan hon vara uppe till elva tiden på kvällen, läger man sig med henne i sängen vid nio så sommnar hon på 3 röda sekunder. Dock har hon börjat vakna till vid femsnåret på morgonen.