FebruariMammor, del 4
Ja Eliina iaf *s* sedan har hon smittat sin mamma med förkylning och hosta.
Ja Eliina iaf *s* sedan har hon smittat sin mamma med förkylning och hosta.
Usch vad surt, och när man blir så utslagen av det samtidigt.
Alltså så här nu efter all sjuka, så har Eliina börjat med DIVAfasoner. Man måste ta i henne som en snöflinga. Hon låtsasgråter och snyftar för minsta lilla. Hon kastar saker som man måste plocka upp, och hon skall ha allt på ett visst sätt. Viss mat passar inte och man måste underhålla henne ordentligt. Är det en känslighetsperiod hon fått, dessutom duger jag inte längre utan bara pappa speciellt när jag kommer hem från jobbet. Då är jag luft. Men om Tommi kommer hem från jobbet då duger han kanon. Känns i hjärtat att bli avvisad av sin lille bebisgryn
lillamuan skrev 2009-01-15 16:02:31 följande:
God eftermiddag, inatt blev det ännu en natt uppe på Östra, vi är nu stammisar där. Nä men Eliina hade fått öroninflammation igen, och spruckit i trumhinnan. NU fick hon liknande penecillin som förra gången men en starkare som hon ska ta 3ggr om dagen.
Ja det är trist att hon inte mer än blir kry så blir hon sjuk. Doktorn sa att vi skulle ta den där vaccinationssprutan vid 1-års kontrollen, den som kostar en slant men skyddar mot lung och öroninflammation. Bvctanten vi har skulle försöka smussla in den till Eliina utan kostnad. Men om hon slipper ha ont i öronen så är jag villig att ge henne allt jag kan.
Ska pröva natta Eliina så som ni beskriver i kväll.
Nu har jag lagt Eliina hon har ätit en välling, släckte ner rummet men har en liten dämpad nattlampa, hon har också två st mjukisspeldosor som hon gosar med, prövar nu också med att ha en vaggvisorskiva som spelar där inne hos henne, fast jag hör att hon fumlar omkring där inne och kastar nappen i golvet. Hoppas hon inte blir allt för sur över nya nattmetoden.
Jo det gick toppen, hon somnade för en 30 min sedan, Inget strul där inte, hoppas hon kommer upp nu på morgonen iom att lagt henne tidigt.