• LadyJo

FebruariMammor, del 4

Linnea var på sin 10-mån kontroll i torsdags och var då 72 cm lång och vägde 8225 g. Hennes kurva har börjat dala neråt ganska rejält så jag funderar på att tillsätta lite rapsolja i maten ett tag nu. Har aldrig gjort det förr, för jag tycker hon klarar sig utan, men iofs rör hon sig ju massor numera och det är klart att det krävs energi då.

Idag ska jag göra julköttbullar, julgodis och pepparkakor.
    Alla julklappar är inhandlade och inslagna.
    Det kanske blir en stressfri jul i år... Får man hoppas.

?:*¨¨*:?....men vad gör det om hundra år, när allting kommer kring?
  • LadyJo

Håller med ovanstående inlägg. 86/92 funkar länge. Älder dottern hade den storleken i ung. 1 helt år. från 1,5 år till 2,5 år.

• LadyJo

Imas: Jag förstår att du blir arg! Jag skulle nog nästan ringa upp det sjukhuset och den doktorn och kräva en ursäkt, när det nu så tydligt visat sig att han är inkompetent i sitt yrke.

• LadyJo
    Linnea har varit magsjuk sedan igår och kunde inte behålla nåt alls i magen igår. Hon spydde även när jag gett henne en endaste liten tesked med vatten. Och så trött, så trött var hon.
    Idag fick hon i sig lite vätske ersättning som hon har behållit och var något piggare. Men det verkar ändå inte vara den typiska vinterkräksjukan då hon bara spyr, inga diarréer alls. Ja, jag hoppas att det går över snart och att hon klarar natten utan att kräkas.
    Antingen är det nåt hon ätit som inte var ok, eller så blev hon smittad innan helgen på kryssningsbåten vi var på. Hon kan ju ha tuggat på nån leksak i lekrummet som nån annan sjuk stackare lekt med innan.
    Hoppas era små mår bra och slipper detta.

För övrigt går utvecklingen snabbt framåt hon Linnea. Hon går obehindrat och försöker hänga med storasyster som röjer runt härhemma.
  • LadyJo

Inotyol salva funkar bra här. Blir som ett tjockare & fetare lager än med Idominsalvan.

• LadyJo

Solskyddskläder kan ju vara nåt att önska sig.

• LadyJo

Ojoj Imas. Hoppas både dotter och hund mår bättre idag!

Grattis på 1-årsdagen Adrian & Felix!

• LadyJo

Grattis Matilda, Maja och självklart min lilla Linnea!
  • LadyJo
    Svar på #454
    Fast vem vet: De kanske läser, men skriver inget.

Kommer in i tråden och beklagar mig lite. Haft feber och allmän sjukkänsla sedan i fredags. Så igår spenderade jag förmiddagen i en dansstudio halvt yrande (stora tjejen hade dans). Och därefter Alla Hjärtans fika hos svärisarna. Fast där blev man ju ompysslad på ett härligt sätt.
    Och idag var det 1-årskalas med släkt och vänner. Jag lovar: Jag är redo att kollapsa. Med andra ord loggar jag nu ut, tar en Ipren och går och myser i soffan. Hmm.. Vad kan det tänkas vara på TV ikväll...

Grattis Theo!
  • LadyJo

mileas mamma: Jag tycker Rådis som Din Sko säljer passar bra och så är dom inte så tunga och otympliga som Kavat är. Och billigare såklart...

• LadyJo

Haha, Linnea gjorde samma sak. Kunde sitta hur länge som helst på badrumsgolvet och pilla och strö toapapperskonfetti runt omkring sig. Men hon förstod efter ett par gånger att det inte var ok, när jag sagt ajaj och sett lite arg ut. Otroligt egentligen hur väl det går fram till henne när jag blir allvarlig och säger till när hon gör något otillåtet. Önskar 3-åringen kunde ta mig på lika stort allvar ibland... Fundersam

• LadyJo
    Tullemi skrev 2009-02-25 22:34:51 följande:
    Milea skiter blankt i alla NEJ och AJABAJA, även om jag argar till rösten, hon gör om samma sak igen å igen. Däremot så fattar hon vad jag menar för hon springer och gömmer sig bakom vardagsrumsbordet, haha
    Typ "Jag har inte gjort nåt. Jag har stått här heeela tiden..." Räcka ut tungan
  • LadyJo

OM ingen har emot det, så gjorde jag en ny tråd också som ligger under medlemsgrupper och barn födda 2008. Men självklart ska vi använda sandys tråd om ni tycker det.

www.familjeliv.se/Forum-11-285/m42158046.html

• LadyJo
    Svar på #632
    Det var lite det jag ville gå bort från, döpa om tråden till vi med barn födda feb 2008 så att även ev. pappor känner sig välkomna.{#lang_emotions_wink}
     Och det är ju i 2008-gruppen den här tråden ligger i också, därför la jag min tråd där... Men det är ingen fara, jag har länkat till sandys tråd nu.
  • LadyJo

Simben: Min sambo är inne och läser i tråden rätt så ofta och han klagar varje gång på att det är en mamas-club.

Svar på tråden FebruariMammor, del 4