FebruariMammor, del 4
Nu är jag här också!! :)
Tack för fikan ikväll Mileas mamma!! Mkt roligt att ses igen!!
Nu är jag här också!! :)
Tack för fikan ikväll Mileas mamma!! Mkt roligt att ses igen!!
När vi var på bvc sist, för 1 vecka sen då Elma näääästan var 10 mån (vilket hon är IDAG), vägde Elma 7820 och var 71,5 lång...
nästan 3 kilos skillnad på våra små, Elli80 ;)
Elma är varken mammig eller pappig. I stort sett vem som helst går bra - en helt främmande människa som ger henne uppmärksamhet kan hon sträcka fram armarna mot! Men det kommer väl snart, att bara nån av oss två gäller.
Däremot kan hon inte vara själv alls långa stunder, förrän hon drar en i byxbenen och ska upp. Sitter man inte på golvet med henne så gör hon saker hon VET att hon inte får, bara så att vi ska komma och ta henne. *fuling* ;)
Önskar också alla en GOD JUL!!!
Vi var hemma runt 23. Elma hade bara sovit nån timma på dan totalt, så vi trodde hon skulle somna tidigt. Nähä då; gnäll gnäll. Ville inte sova alls. Somnade väl runt 21 och sov en timme, vaknade sen och ville inte somna om. Ännu mera gnäll. Fick åka hem då, så hon fick sova i sin säng, i lugn och ro. Vi var nämligen 15 pers som höll låda, varav 7 är barn.
Idag blir det promenad till Calles syster, mat. Promenad hem till oss för fika (alla 15 pers), promenad tillbaka till systern igen för mer att äta, plus lekar etc.
Låter mer som tänderna tycker jag...
Se bara till att hon dricker ordentligt så hon får i sig vätska. Skulle hon bli slö och allmäntillståndet sämre än vanligt, hör av er till sjukhuset.
mmm, vi är inte heller bra här hemma. Elma är förkyld och har feber och jag hade feber igår, ont i halsen och täppt i näsan och det känns som gegga i huvvet. Liiite bättre idag, men fortfarande en slagen hjälte. Elma gnäller och gnäller, inget passar och mitt tålamod tog slut innan det ens började....
Ja, jag hade också sett fram emot nyår med er!!
Men men.. vi får vara sjuka på var sitt håll och friskna till innan vi ses igen ju.
Vi har också köpt mat som vi ska laga till här. Får mysa lite här hemma själva. blir fläskfilé med rotsaker och rödvinssås. Gott, om nu matlusten vill infinna sig!! :)