• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Skruttis1979
    Tullemi skrev 2009-01-30 22:37:41 följande:
    Fast hon frågar iofs om ÖRONinflammation smittar . Och det gör det inte.
    Eeeeh, jaha! Missade lite där ja... men då vet ju alla att ögoninflammation smittar iaf!! ;)
    Elma är världens centrum
  • imsa

vår tjej har inte varit sjuk någonting än, ett par enstaka segdragna förkylningar bara. och bara för att jag säger det så kommer väl feber och allt annat...
    är rädd för att det kommer komma tusen gånger om när hon börjar på dagis om 2 veckor...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Simben

Tack skruttis och mileas mamma Jo, det med ögonen vet man ju men nu vet jag ju då även att öroninflammation inte smittar utan bara förkylningen i sig

Skruttis; okej..det dimper säkert ner en tid i lådan snart. När jag fick tiden i lådan så var det bara en vecka tills det var dags så man får den inte långt innan själva röntgen (iallafall inte här) Fick lappen en måndag och måndagen efter sen var det dags
    Skönt att allt såg bra ut på ultraljudet. Håller tummen för att det var ren otur även för din tjej att får uvin. Äter hon nåt förebyggande eller slapp du det?

imsa; risken finns väl att hon kommer bli sjuk när hon börjar dagis...det blir ju dom flesta barn vare sig dom varit mycket sjuka innan eller ej tror jag Men sånt vet man ju aldrig innan..din tjej kanske har ett jättebra immunförsvar ändå

• Niki

Hej! Nikki verkar må bättre, inne på tredje dagen nu med febern, men det rör sig kring 37,8-38,0 men hon äter det mesta och har lekt 2 timmar idag. Nu hostar hon lite mera så det är nog inget annat än förkylning iom att både jag och min man var dunderförkylda båda två med hosta och feber. Vi får se hur det blir imorgon....förhoppningsvis ännu bättre!!!:)

• Skruttis1979

simben: ja, det är jätteskönt att det än så länge bara verkar vara ren otur att hon åkte på uvi. Skönt att det var samma för din tjejja ju!! Elma har inte ätit nåt förebyggande alls. Vad fick ni?? Ska fråga läkaren om det, om inte annat, vid nästa läkarbesök.

Det dåliga är att vi inte ens vet hur de ska gå vidare, ingen ny "vanlig" läkartid ens... vet inget alls!!! rätt kasst faktiskt.

Niki: vad skönt att det går åt rätt håll. krya på er!

Elma är världens centrum
  • Simben

skruttis; Nej, Maja åt inte heller nåt förebyggande men det var pga att jag inte ville det. det normala är annars att dom äter proflyax i förebyggande så dom inte åker på nån ny uvi i väntan på Mucg:röntgen.
    När Agnes hade det vid 6 veckors ålder så åt hon förebyggande tills mucg-röntgen var gjord och det konstaterades att hon inte hade nån reflux.

Därför att jag är insatt är väl för att jag har varit med om detta en gång förut så jag vet ju precis vad som händer och hur det är. Jag hade inte heller nån kontakt utan inväntade tiden bara till mucg. Om sen det ser bra ut där vilket man får reda på med en gång även om läkaren oxå sen skickar ett brev eller ringer och meddelar så händer inget förrän om ett år då man får en ny kallelse till en undersökning av njurarna. Så vänta du bara tills du får tiden så kan du ju ringa dit och prata lite om det som komma skall. eller går du inte och läser på refluxsidan där jag skrivit hur det gick till när Maja gjorde mucgen..fast det kanske du redan gjort? som sagt...jag vet ju allt bara för jag har erfarenheten tyvärr...
    Men jag tror både du och jag bara haft otur...känner det på mig...kram

• busfröna

fy m er vars barn e dåliga d e sååå tråkigt o kämpigt.
    krya på er...

ang öroninflammation så ska man kolla öronen när d e läkt (har jag alldrig vetat men d sa bvc tanten iaf). själv har jag vart ett öronbarn sen jag föddes m en del ärrbildning på högertrummhinna.

ja snart e d "små" stora
    matilda blir 1 om 10 dagar o d ska firas, 3 ggr!!! barnkalas t helgen o bara vi kalas dagen F sen blir d släktkalas kommande helg, puh. men d ska bli kul d ska d, baka tårta o annat sött, yami .
    ja o födelsedags present vill syskonen köpa till henne så d får bli nått litet i så fall. ingen aning än vad d blir för hon leker ju inte direkt m grejer då hon har brollornas kuliga saker. men kanske en maracas lr så. av släkt o vänner som frågat oss har vi bannat alla leksaker, har ju en del småbarnsleksaker sen innan. men presentkort på kläder o skor har vi önskat sen e d ju ALLTID fritt fram o köpa andra fyndiga/speciella saker.

nä nu ska jag plocka upp lillan o dra på henne kläder sen så åker hela familjen t mormor så jag kan prova korsetten till bröllopsklänningen, WIIIIIHII!

• Skruttis1979

tack Simben för infon, du är toppen!! jag har varit inne på reflux-tråden och läst lite men har inte orkat nu på länge. Jag har fått för mig att det inte är nåt med Elma, så jag har inte orkat att läsa om de som har det tufft kring detta. Jag vill tro att det som sagt bara är otur.

Inatt vaknade Elma ett par gånger, hennes hosta vill inte ge sig och numera kräks hon då hon hostar. Jag fick nog då jag vaknade vid 2 inatt och sa till sambon att vi skulle åka upp med henne idag, så hon får nåt mot hostan. När sambon gick upp med henne i morse hade hon feber. Så nu börjar förkyldningen om - IGEN!! va fffffnnnnn!!! Nu har vi iaf fått bricanyl mot hostan så får vi se om det kan hjälpa. Sänka togs men den var normal så det är en virusinfektion till hon åkt på, stackaren!!

Elma är världens centrum
  • Simben

Skruttis; förstår dig så väl..kram.. Bara fråga om du undrar nåt!!

Stackars Elma...vet precis hur hon och ni har det..Maja hostar oxå fast vi fick mollipect utskrivet...det kanske är samma som bricanyl? Vet inte direkt om det hjälper nåt men men..känns bättre att försöka med nåt än bara vänta på att det ska bli bättre utan nånting.

Krya på dig Elma!!!

• Skruttis1979

Tack, det ska jag göra! :)

har mollipecten hjälpt maja?? Vi fick mollipect för tre veckor sen till Elma, men det har inte hjälpt nånting. Mollipect är slemlösande och bricanylen slemlösande och luftrörsvidgande.
    Hoppas till gudarna att bricanylen ska hjälpa nu.

Hoppas Maja känner sig bättre!

Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4