• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Imas

Skruttis vi fick Bricanyl till Eliina för hostan och den hjälpte jättebra.

• LadyJo
    Linnea har varit magsjuk sedan igår och kunde inte behålla nåt alls i magen igår. Hon spydde även när jag gett henne en endaste liten tesked med vatten. Och så trött, så trött var hon.
    Idag fick hon i sig lite vätske ersättning som hon har behållit och var något piggare. Men det verkar ändå inte vara den typiska vinterkräksjukan då hon bara spyr, inga diarréer alls. Ja, jag hoppas att det går över snart och att hon klarar natten utan att kräkas.
    Antingen är det nåt hon ätit som inte var ok, eller så blev hon smittad innan helgen på kryssningsbåten vi var på. Hon kan ju ha tuggat på nån leksak i lekrummet som nån annan sjuk stackare lekt med innan.
    Hoppas era små mår bra och slipper detta.

För övrigt går utvecklingen snabbt framåt hon Linnea. Hon går obehindrat och försöker hänga med storasyster som röjer runt härhemma.
    ?:*¨¨*:?....men vad gör det om hundra år, när allting kommer kring?
  • Tullemi

Idag har Milea ätit ostsmörgås till frukost och den var bra mycket mer poppis än gröten . Till den fick han smaka lite mjölk för första gången och det var oxå uppskattat . Stooora tjejen nu ju .....*bittersweet*...

• Imas

Jag har prövat ge Eliina leverpastejsmörgås tycker hon är gott men nog mer roligare att kladda och klämma i handen med.

• Skruttis1979
    Imas skrev 2009-02-02 09:42:26 följande:
    Jag har prövat ge Eliina leverpastejsmörgås tycker hon är gott men nog mer roligare att kladda och klämma i handen med.

haha, samma här. LEverpastejen kletar så gött!!
    Elma är världens centrum
  • Tullemi

Jag gjorde stavar av ostmackan och det mesta hamnade i munnen. Fast lite lek var det så klart

• Skruttis1979

ja, vi har också gjort stavar och gett henne... däremot har vi slarvat med att hon inte fått chansen att lära sig äta själv med sked. Fy på oss. Latmaskarna i oss har tagit överhand!! Bara vetskapen om att man får mat i hela köket, på hela Elma, i håret på henne och därmed duschning etc. efteråt, har liksom satt sig i huvvet. Mååååste bli bättre.

Fast en annan dag - Elma har fortfarande hög feber och är helt slut här hemma. Calle är bättre och är på jobbet (var sjuk i magsjuka för en vecka sen, blev sjuk i förkyldning och feber i onsdags). När ska JAG min stackare (ni höööör hur synd det är om mig va??) få vila, som får ta hand om två sjuklingar hela tiden.
    Jag har klarat mig hyffsat men nu kliar det lite i halsen - hoppas det stannar vid det.

Imas: skönt att höra att bricanylen hjälpte för Eliina. JAg tycker det har hjälpt Elma lite grann redan och det är skönt! Det är inte riktigt hosta så hon kräks, utan mer bara hosta.. eller hur jag nu ska förklara.

Elma är världens centrum
  • Simben

nä, jag vet inte om mollipecten hjälper nåt..kanske ska prova bricanylen jag har här hemma istället om den inte är för gammal. har stått i skåpet ett bra tag.

Här är det hostigt värre. både jag och tjejerna hostar och deras storebror har öroninflammation och är oxå hemma idag. Så gnälligt värre är det här

Oj, äta själv med sked har inte Maja ens fått prova änFörvånad jag är inte heller nåt fan av kladd och är tacksam för varje dag hon låter mig mata macka äter maja själv varje dag. och det hela mackan. Jag delar aldrig i bitar utan viker bara den dubbel och sen får hon bita av själv och det fungerar jättebra. visst åker lite i golvet men det är oftast då hon börjar bli mätt

Krya på er alla sjuklingar!!!!

• Tullemi

Vi har vid några (läs 4) tillfällen låtit Milea äta gröt själv. Jag inhandlade en sådan där förklädsjacka på HM och sen fick hon gå loss på grötskålen. Hon verkade fatta att skeden skulle in i munnen, men hon tyckte att det var så väldigt mycket roligare att söla runt. Jag planerar in "äta-själv-stunderna" så att det sammanfaller med bad-dax. Fast fy 17 vad det kladdar och smetar. Jag sitter och biter mig i läppen och snurrar händerna när jag sitter bredvid henne. Ler ansträng och uppmuntrar henne "Braaaa, Milea" .

• Imas
    Tullemi skrev 2009-02-02 11:48:18 följande:
    Vi har vid några (läs 4) tillfällen låtit Milea äta gröt själv. Jag inhandlade en sådan där förklädsjacka på HM och sen fick hon gå loss på grötskålen. Hon verkade fatta att skeden skulle in i munnen, men hon tyckte att det var så väldigt mycket roligare att söla runt. Jag planerar in "äta-själv-stunderna" så att det sammanfaller med bad-dax. Fast fy 17 vad det kladdar och smetar. Jag sitter och biter mig i läppen och snurrar händerna när jag sitter bredvid henne. Ler ansträng och uppmuntrar henne "Braaaa, Milea" .
    Vilken bra idé att köpa skyddsjacka åt dom när det skall till att prövas äta själv med sked Ska faktiskt testa det nu, hunden kommer väl att hjälpa till att städa kan jag tänka mig haha.

Vad gör man åt ordentligt röd och utslag på stjärten, vi har prövat idomin och puder, nu har det blivit blåsor, har badat av henne och nu är hon på luftning i badrock, hon har lite dryg diaré som säkert ser till det hela.
Svar på tråden FebruariMammor, del 4