• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • lillamuan

haha ja det skulle man gjort.. jaja han lämnade den tom i kylen? ASG tydligen så är jag en sån som man låter göra allt här hemma..

• MorsLillaOlle
    lillamuan skrev 2009-01-21 16:06:21 följande:
    imas: det första som slog mig var NEJ, men sätt dig ner o funder om du verkligen kommer att använda den..usch idag är jag trööööött! vill bara att det ska bli helg så sambon är hemma o avlastar mig.. han  är så jävla lat dem dagarna han jobbar eftremidda.. sover till 12 går ut med hunden tar sin matlåda o hej o godbaj typ! GRAAAAAAAA blir tokig på han!!!!! hatar denna vckan när han jobbar efremidda. fick värsta utbrottet på han när jag ser att han tagit den sista semlan OCH bara lämnat den tomm kartongen i kylen! VA FAN! ser jag ut som en personlig slav? usch va jag är gnällig
    Då är väl jag också lite gnällig

Sambon jobbar också kväll denna vecka och slutar 23. Fast han sover bara till ca 09. Idag väckte jag honom då och han bara "Oj, är klockan så mycket!" Jag får ju bara sova 6 timmar i sträck (om jag har riktig tur!) så han behöver ju inte sova mer än 8   Vill ju ha lite tid tillsammans även dessa veckor! 

Men kvällsveckorna är så dryga! Är så himla jobbigt ibland att försöka hålla lillen uppe själv, eftersom han ibland vill lägga sig redan kl 18! Och det går jag inte med på Då skulle han vilja gå upp mellan 03.00-04.00!

Förstår att du blir lite gnällig faktiskt. Det skulle jag bli. Han behöver som sagt inte sova till lunch
    Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • lillamuan

myspys: guuud vilken lyx att få upp din sambo.. jag brukar försöka skaka liv i han vid 10 men då blir han SKITSUR! men sen sitter han vid datan till kl 02-03 för han behöver varva ner IN MY ASS! varva ner pyttsan inte tusan behöver man sitta upp hela natten för det? nej vi har bråkat sååå mycket ang just detta och jag orkar helt enklt inte tjata på han mer ang det..

• MorsLillaOlle
    Lillamuan: Sambon är hemma runt 23.30 och brukar då sitta vid datorn, men kommer oftast i säng runt 01, och eftersom jag tar lillen under natten få han ju ändå sova så gott som ostört i ca 8 timmar (nu har vi dock lillen i sängen så då blir det lite mindre sömn) och det är ju lyx som småbarnsförälder

Men det kan vara svårt att få dem att fatta hur man har det ibland tycker jag. Jag ska på möhippa på lördag och är borta från tidig morgon till tidig morgon och det ska bli så skönt att han får känna på hur det är! Är första gången han är själv med Anton så länge, ska bli spännande att se hur det går  
    Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • Skruttis1979

lillamuan: vet du, jag hade blivit fly förbannad och slängt ut Calle om han höll på sådär!! Antal gånger har vi haft diskussioner om hur mkt man låter den andre göra, bara för att man själv är lat!??? Det är för mig en GÅTA att de bara kan ta en för givet - och jag avskyr den känslan att bli tagen för givet.

Det vet nog Calle vid det här laget, att det inte är nån idé att han lägger till med sånt beteende - för han förlorar bara på det.

Elma är världens centrum
  • lillamuan

jag ska berätta att strax innan jul så fick jag en egen läg skulle flytta den 1 feb åkte ner till min familj med lillan för jag stod inte ut längre. jagv var sååå trött. tänkt tom skriva in mig själv på sjukhuset för att jag skulle få sova. jag hade bihålsinflamation och kräksjukan samtidigt som jag var gravid, hade lillan jämte mig när jag log och kräkte och grät på toa. han fick lite feber och var tvungen att sova i 2 dygn... detta fick mig till att nej u är det bra. så jag stack. kom hem 23e dec och vi pratade ut. jag förklarade att jag kan inte ta allt själv, städning,hund unge vara sjuk och aldrig få sova. jag fick sova en natt var sedan vaken 15 nätter.. rättvist fördelat? han erkände då att han tagit mig förgivet och att han aldrig trodde jag skulle lämna han. sedan var han nu ledig från jobb fram tills den 7 jan och första veckan efter han började gick ju bra men nu är vi tillbaka där vi var från början.. jag har lillan jämt, hunden går jag ut med, matlådan fixar jag, tvätten ja allt.. missförstå mig inte jag älskar visst och ta hand om min familj men ibland känns dt ästan som utnyttning

• Imas

lillamuan skrev 2009-01-21 21:18:42 följande:

jag ska berätta att strax innan jul så fick jag en egen läg skulle flytta den 1 feb åkte ner till min familj med lillan för jag stod inte ut längre. jagv var sååå trött. tänkt tom skriva in mig själv på sjukhuset för att jag skulle få sova. jag hade bihålsinflamation och kräksjukan samtidigt som jag var gravid, hade lillan jämte mig när jag log och kräkte och grät på toa. han fick lite feber och var tvungen att sova i 2 dygn... detta fick mig till att nej u är det bra. så jag stack. kom hem 23e dec och vi pratade ut. jag förklarade att jag kan inte ta allt själv, städning,hund unge vara sjuk och aldrig få sova. jag fick sova en natt var sedan vaken 15 nätter.. rättvist fördelat? han erkände då att han tagit mig förgivet och att han aldrig trodde jag skulle lämna han. sedan var han nu ledig från jobb fram tills den 7 jan och första veckan efter han började gick ju bra men nu är vi tillbaka där vi var från början.. jag har lillan jämt, hunden går jag ut med, matlådan fixar jag, tvätten ja allt.. missförstå mig inte jag älskar visst och ta hand om min familj men ibland känns dt ästan som utnyttning
    Samma här det är skitjobbigt när det är så här, han tar visserligen inte allt för givet men han ser fan aldrig om något behöver göras. Städa plocka rasta djur laga mat diska leka ah listan kan göras lång. Nu har han skärp till sig lite granna efter ett långt allvarligt snack.
  • lillamuan
    Imas skrev 2009-01-21 21:24:54 följande:
    lillamuan skrev 2009-01-21 21:18:42 följande: Samma här det är skitjobbigt när det är så här, han tar visserligen inte allt för givet men han ser fan aldrig om något behöver göras. Städa plocka rasta djur laga mat diska leka ah listan kan göras lång. Nu har han skärp till sig lite granna efter ett långt allvarligt snack.
    v skönt att höra att det finns fler.. tycker jag o min smbo har haft fleeer allvarliga snack som håller i sig i en vecka sen är tillbaka igen
  • Elli80

Lillamuan: Det låter ju jättejobbigt det där. Hoppas han skärper sig för så där orkar du ju inte ha det i längden.

Hur har ni andra det då? Här är det bra. Jag har dock fått halsbränna typ som sitter uppe vid bröstet/hjärtat. Skitobehagligt, var till läkare o tog ekg för jag trodde det var hjärtat först. Men ekg:t var bra som tur var. Antar att det beror på att jag känner mig stressad och oroar mig för vad det kan vara hela tiden. Måste skärpa mig!

Kram

• Skruttis1979

vi har varit hos familjerådgivningen för sånt här! Vi fick det inte att gå runt riktigt, utan baaara såg problemen och "måste göras" så vi glömde bort varandra i allting. Det är tydligen jäääääättevanligt som småbarnsföräldrar.

Så vi har gjort lite läxor nu och det känns mycket bättre!!

Tips:

Skriv ner alla situationer ni inte tycker fungerar.

Förhandla fram hur situationerna ska lösas, vem som gör vad, HUR det görs, NÄR det görs etc.

PRata med varandra varje dag, EFTER att alla hushållssysslor är gjorda och barn sover.

Ha både egentid och gemensam tid.

Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4