• Imas

FebruariMammor, del 4

Åh äntligen *S* vem ska jag vidarebefodra till???

• Imas
    Tullemi skrev 2008-12-18 09:34:13 följande:
    Jag har inte kunnat surfa odentligt på 3 veckor så jag har lite abstinens, haha. Nu funkar iaf internet som det ska, eftersom vi kom hem igår kväll.
    Åh välkomna tillbaka till rusket. Hade ni det bra funkade det med barn, var det som lätt. Vi funderar på att åka nu i februari till Mallorca etc
  • Imas

Eliina kryper upp vid möbler och ställer sig framför tv:n och hejar på pappa när han spelar gitarr *S*

• Imas

Åker vi så tar vi nog en all inclusive. Jahapp nu har Eliina träffat tomten. Gick sådär, hon är så mammig nu och vill inte släppa mig. Men hon klarade av en liten stund i knät för tomten hade ett stort spännande skägg mer än pappa sin : ) Annars händer inte mycket för oss. Åker hem till Uppsala på tisdag skönt med lite julmys. Har köpt en Mei tai sjal, någon som har erfarenhet utav den?. Har också sålt av två stycken vagnar, nu har vi bara en kvar men det klias efter en ny, helst en sulky.

• Imas
    Svar på #18
    Ja och det är som i perioder, Antingen står det stilla eller så händer det mycket på en gång nästan för mycket man blir lite snurrig. Men det är kul, Eliina trivs med att kunna själv ha möjligheten att ta sig någonstans på golvet och hon har önskat sig en Brio gåvagn så jag hoppas att hon kommer igång lite med gåendet nu.
  • Imas

Jag har börja jobba och idag var Tommi hemma med Eliina. Dom skulle baka pepparkakor men hon var så busig så hon körde slut på honom. Tror Eliina har spräckt 10 kilos vallen nu hon är tung att bära på. Hon har föressten bytt till en ny bilbarnstol där hon kan sitta upp och se mera.

• Imas

Nä bara mammig för våran del här. Men hon är bra svår att smälta för sur är hon när jag kommer hem från jobbet och hon ignorerar mig 2 min sen är det bara jag jag jag som gäller igen.

• Imas
    Tullemi skrev 2008-12-21 20:00:02 följande:
    Hur känns det att ha börjat jobba igen? Hur mkt jobbar du? Jag bävar lite för att gå tillbaka till jobbet, dels för att jobbet är trist, men oxå för att lämna bort Milea. Nu har väl din man hand om tjejen kanske, så det är lite skillnad mot förskola iofs.
    Jo men det känns faktiskt bra. Idag var hon faktiskt med upp ett par timmar på jobbet, Jag är bara timanställd som personlig assistent så jag kommer jobba ungefär mellan 30-60% i månaden. Nuläget är bara helger och i februari blir det en dag i veckan som Tommi är hemma med Eliina. Vet faktiskt inte hur jag ställer mig till daghem men det är för tidigt nu tycker jag. Allra tidigast får bli hösten 09. Jag älskar jobbet genom att det ger mig mycket tillbaka av min brukare, vi är jämngamla och hans familj är underbara mot mig accepterat att jag varit gravid och låtit mig sova/vila på arbtid och dessutom har jag övat mycket med att leka bla med lego inför framtiden *S*, lagar mat och bjuder in. Så både Eliina och våran hund har varit med nu när jag jobbat :) Det har fungerat bra att lämna ifrån Eliina och gå till jobbet, har inte ens kännt separationsångest utan nästan mera skönt att komma hemifrån.

Vad har ni alla för planer inför nyår. Här blir det iaf Ramberget inne i Göteborg och se över hela staden. Samma som förra året, Tommi brukar ta med sin säckpipa och spela sedan vid tolvslaget och naturligtvis får han en skara beundrans"fulla" åskådare.
  • Imas

Hej nu är vi hemma också från julfirande, vi hade barnvakt nu för första gången och Tommi och jag gick på bio. Fast Eliina blev sjuk har varit febrig och hostig i 4 dagar nu. Var till sjukhuset med henne och kollade in öronen, ingen inflammation, dock förkylning och hosta som vi fick medicin för. Usch jobbade 9 timmar idag och är helt slut nu. Så dags för sängen. God natt alla

• Imas

Kikar in och önskar god fortsättning på året som kommer. Läste att i år hade dom kastat in en sk skottsekund så nyår är 12:00:01. Snart är det inte långt kvar innan vi börjar få ettåringar i tråden. Vem är först ut? Vi har bestämt oss att på Eliinas ettårsdag ta en liten weekend. Vi velar dock in i det sista om det blir Milano eller Dublin det skall bokas idag iaf. Hur funkar nattnigen för er. Om vi inte lägger oss med Eliina i sängen så kan hon vara uppe till elva tiden på kvällen, läger man sig med henne i sängen vid nio så sommnar hon på 3 röda sekunder. Dock har hon börjat vakna till vid femsnåret på morgonen.

Svar på tråden FebruariMammor, del 4