FebruariMammor, del 4
Hittade alla kalasprylar och glömde så klart inslagspapper.
LillaMuan bara för jag skrev och undra vart ni tagit vägen drömde jag om er imorse, så lustigt att göra det med någon man aldrig träffat.
Eliina vägrar ta välling nu, hon vänder bort huvudet och säger isch, prövat med allt fullkorn majsvälling och nu kvällsvälling vatten går bra. Men hon vill verkligen inte ens smaka.Äta mat går bra, mat som jag gör själv inte barnmatsburkar. Svagt intresse för majskrokar och då känns det som om något är skumt. Finns det något annat man kan prova och testa.
Skruttis1979 skrev 2009-02-09 22:59:31 följande:
Grattis alla ;) :) ;) :)
Nu börjar jag bli riktigt less igen. Eliina fortsätter kräkas iförrgår satt jag i en halvtimme och försökte få i henne välling tillslut efter att mjukiskatten, teletubbies, laban och jag smakat på välling gick det bra hade henne i knät och hon åt upp hela 220ml sen sista skvätten kräks hon upp allt på mig sig själv och golvet. Igår vägrarde hon också tillslut blir hon ju så hungrig att hon tvingar sig själv dricka och så kom det igen samma vals. Hon kräks av nästan allt. I 6 dgr nu. Hon matvägrar för allt känns som att hon relaterar mat till att kräkas och olustighet.
Försökte få tag i Bvc igår men dom ringde aldrig tillbaka (suprise suprise)
Ska ringa igen annars får jag ta med henne upp till sjukan. Ska pröva lite med nyponsoppa med kanske kan gå hem.
Skruttis1979 skrev 2009-02-11 21:59:34 följande:
Stort grattis Hugo och Matthew.
Inatt sov Eliina i sitt eget rum för första gången. Nattade henne kl 20, och hon sov till 5 snåret fick en välling och sover ännu. Ska strax väcka henne. Nu är hon iaf frisk igen.
Grattis alla 1åringar idag Här har vi haft dunderkalas hela helgen. Eliina åt jordgubbstårta och öppnade alla paket genom att försiktigt öppna bit för bit med pappret och varje gång ge det till mig eller Tommi. Hon blev så trött av allt firande så hon somnade mitt i.
Hej tjejer, här hade vi änglavakt idag. Nu på eftermiddagen krockade vi med bilen hela familjen hunden fanns också med. Vi körde på motorvägen och skulle byta fil, då stod det en bil där som vi inte han se som precis fått bensinstopp, den hade inte kört åt sidan, så vi hade inte en chans, tur i oturen han vi bara smälla lite i den fast ändå i 90 kmh, genom att Tommi kunde styra ut den i filen brevid och snurra runt ett par varv och sedan rakt in i räcket med en jävla smäll. Hela bilen blev skrot och jag for ut ur bilen och skulle ta ut Eliina och åkte på världens jädra chock då hunden stack rakt ut ur bilen, tur så sprang han bort från vägen och jag gråter och är förvirrad. Blev så rädd när vi åkte in i räcket och fönsterrutan smällde sönder över mig. En kille fångade in hunden och där kommer jag helt förstörd som en förrvirrad rapphöna med Eliina i famnen och ropar vi har krockat, sen springer jag mot Tommi och ser bilen och inser vilken tur vi haft som inte blitt påkörda av resten av bilarna på motorvägen, (hemsk eftermiddagstrafik i Gbg) Sen kom polisen och hela baletten och dom skickade en bärgningsbil och en ambulans till Eliina och mig så vi fick åka upp till akuten. Eliina klarade sig fint inte en skråma.
Jag fick lite skärsår och röntga nacken och ha en ful nackkrage, tur att jag hade halsduk så jag gömde mig under den . Nu är vi sjukskrivna ett par dagar och rejält stressade utav krocken. Bilen vi krockade med var dessutom en familj som var ute och testade bilen för evt köp av firma. Så dom har nju en del att förklara nu. Dags för voltaren och sängen