• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • busfröna

aha vikt ser jag e ett hett ämne

gick upp 22 kg m matilda. 8 kg var borta när jag kom hem från BB. nu har jag lyckats gå ner 24 kg till o ligger under den vikt jag brukar ligga på m ungeför 8-12 kg.
    visst har kroppen ändrats efter 3 barn både negativt o pos o neg...

• Tullemi

Någon som vill hyra Milea en vecka eller två? Skämt åsido men hon är såå jobbig när hon ska sova. Igårkväll så vaknade hon säkert 10 ggr och till slut så fick jag gå och lägga mig med henne. Då somnade hon till slut. Sen bar vi över henne till spjälsängen och  hon sov gott till 6.30 och då började hon om. Ställer sig upp och vrålgrinar fastän hon inte sovit klart. Bara till att bära över henne igen till vår säng. Tjorv en stund till och sen somnar hon - och vaknar. Så håller hon på heeela tiden. Känns som om vi provat allt, men inget biter på den lilla damen. Varenda kväll smulas sönder till ett evigt gråtparty .

• Imas

Äntligen har vi fått tag i en lekhage åt Eliina eller ja man kan säga bur med En stor och fin i trä 126x126. Hittade den beg på blocket dom är ju superdyra i barnbutiker.

• Tullemi
    Imas skrev 2009-01-21 14:22:19 följande:
    Äntligen har vi fått tag i en lekhage åt Eliina eller ja man kan säga bur med En stor och fin i trä 126x126. Hittade den beg på blocket dom är ju superdyra i barnbutiker.
    Åh, kommer det att funka? Milea hade skrikit sig gul å blå, hua
  • Imas

jag hoppas det funkar. Nu har hon en temporär i form av resesängen. Om hon skriker låter och blir arg får jag bygga mig ett tak eller lock som är ljudisolerat som man kan dra över när man tröttnat på henne

(obs skämt)

• Imas

Hm står i ett dilemma. Har hittat en fin Graco självgående gunga i kartong oöppnad för 350 kr nypris 750. Tänkte till Eliina, hon väger 9,5 kilo och maxvikten är 11 kg. Hur lång tid tar det innan man kommer upp runt 11 kg. Hon har stått på 9kilo ett bra tag nu och hon är ju aktiv kryper leker osv så vikten är ju som sagt en fråga. Skulle ni ha köpt den. Tänkte också på att man kan spara den till syskon osv.

• Tullemi
    Imas skrev 2009-01-21 15:45:30 följande:
    Hm står i ett dilemma. Har hittat en fin Graco självgående gunga i kartong oöppnad för 350 kr nypris 750. Tänkte till Eliina, hon väger 9,5 kilo och maxvikten är 11 kg. Hur lång tid tar det innan man kommer upp runt 11 kg. Hon har stått på 9kilo ett bra tag nu och hon är ju aktiv kryper leker osv så vikten är ju som sagt en fråga. Skulle ni ha köpt den. Tänkte också på att man kan spara den till syskon osv.
    Jag tänker snarare om hon kommer att tycka att den är så rolig egentligen. Vi hade en sådan till Milea när hon var ca 4 månader och en kort tid fram. Men nu skulle hon aldrig nöja sig med att sitta i den, hon är på tok för aktiv för det. Kan hända att Eliina inte heller vill sitta i en sådan.....vet inte..... Barnen känns lite för gamla för det, men om ni ändå kommer att spara den till ett syskon så kan du ju vara värt att testa .
  • lillamuan

imas: det första som slog mig var NEJ, men sätt dig ner o funder om du verkligen kommer att använda den..

usch idag är jag trööööött! vill bara att det ska bli helg så sambon är hemma o avlastar mig.. han  är så jävla lat dem dagarna han jobbar eftremidda.. sover till 12 går ut med hunden tar sin matlåda o hej o godbaj typ! GRAAAAAAAA blir tokig på han!!!!! hatar denna vckan när han jobbar efremidda. fick värsta utbrottet på han när jag ser att han tagit den sista semlan OCH bara lämnat den tomm kartongen i kylen! VA FAN! ser jag ut som en personlig slav? usch va jag är gnällig

• lillamuan

sen ska jag tillägga att han jobbar till 23 så inte fan behöver man ligga o sova tills kl 12 då?

• Imas

Angående gungan så funderade jag på om hon kanske kan ha den som på kvällen och sitta mysa med oss. Den är som en vanlig gunga så hon sitter rakt i den och så vaggas hon.Ska fundera en extra gång.

Lämnar han kartongen tom. Tusan nu gör du så här ta och köp en godispåse med massa kola som har papper och ät upp kolan fyll pappret med något och lägg tillbaka dom och låt han nosa upp påsen

Svar på tråden FebruariMammor, del 4