• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Elli80

Stackars Eliina, nu får det ju snart räcka med elände för er del! Vår bvc-tant sa att from årskiftet är även den sprutan man fick betala för tidigare en av de som ingår gratis och den erbjuds till alla eftersom de tycker att den är bra och ta...
    Gabriel har fått de två första som vi betalat för men nu den tredje sista kommer alltså bli gratis. Hoppas Eliina kryar på sig snabbt nu!
    Kram

• SmBacke

ser att ni pratar om lägga sig själv.. adrian har ju alltid somnat vid flaskan förut men slutat med de nu. och jag har ingen aning om hur jag ska få honom att somna själv.. de e fortfarande att han somnar på en sen lyfter man över honom i sin säng. men vill inte hålla på så länge till, de kommer en till liten i sommar och då vill jag gärna att de ska gå att lägga honom själv. med storbror fick jag sitta i hans rum tills han somna, även när adrian kom, men de slutade av sig själv, men han va äldre än va adrian kommer att vara så tror inte att han ser de på samma sätt..

nån som har nått förslag? eller hur har ni gjort?

• lillamuan

elin somnari sin egen säng.. i sitt eget rum.. på kvällen gosar vi i soffan och hon får flaskan då brukar hon somna i min famn och jag bär upp henne men under dagarna är det bara hej o goodbaj! hon får en klapp på huvudet en napp i munnen och en i handen sen hej då.. hon finner sig i det? ingen aning om hur vi har gjort mer än att hon är väl foglig min elin?
    fast nu har hon lärt sig och ställa sig upp i sängen men hon kommer inte ner igen så nu är det ett jäkla springande  i trappan för o ränna upp o lägga henne i ner!!!

igår fick elin microlax för och sköta magen.. efter ca 2 min började hela ungen skaka och krampa och skrika och ut kom en MEGAKORV!!! så både jag och sambon gick runder helnöjda med att elin hade bajsat och berättade det för allt och alla.. hahaha fy fan va man är tråkig som småbarnsförälder..

Imas: nej men fyyyy! lider med dig.. försök få kontakt med en privat öronläkare till henne!

• Skruttis1979

lillamuan: Elma kan förvisso sätta sig ner igen efter att hon ställt sig upp - men det är klart roligare att stå upp och vara vaken, än att ligga ner och sova har vi märkt!! Det kan bli kamp på kvällarna. Fast vi körde stenhårt några kvällar med att vi satt inne hos henne med handen på henne, så fattade hon till slut att hon skulle ligga ner och sova. Skitbra!!

Vi gör också så då hon ska sova på dagen; in med nappen och snutten i näven, sen ut och stänga till dörren lite.

Kvällstid gör vi samma: gosar i soffan, ger välling och sen lägger in henne, släcker lampan ger nappen och snutten sen ut och stänga till dörren. Oftast inga problem. Hon kan ställa sig upp och skrika lite, men det är bara för att hon är envis och vi har lärt oss att "ignorera" det, de flesta gånger. Slutar med att hon lägger sig och sover självmant.

Elma är världens centrum
  • busfröna

imas: hoppas d nu vänder för er

vad d gäller lägg ning/nattning så e d inga problem här... samma visa dag in o dag ut när hon sover middag 11-13 så har hon precis ätit lunch o e mätt, lägger henne ner på mage o ger henne snutten. stoppar om henne o säger natt natt sen stänger vi dörren o livet fortgår... på kvällen så blir d välling i soffan o sen samma "procedur" som på fm luren. ibland små stonkar/skrattar/tjötar hon innan hon kommer till ro men så e d ju. vaknar kan hon göra på natten, sitter o skrattar o grejar tills hon somnar om. måste typ gå o kolla henne då d har hänt så hon verkligen sover.

• Imas

Ska pröva natta Eliina så som ni beskriver i kväll.

• SmBacke

adrian har ingen snuttis, har aldrig haft.. kanske skulle vara mkt lätte om han hade en. men man kan ju inte tvinga på dom nått.

• Imas

Nu har jag lagt Eliina hon har ätit en välling, släckte ner rummet men har en liten dämpad nattlampa, hon har också två st mjukisspeldosor som hon gosar med, prövar nu också med att ha en vaggvisorskiva som spelar där inne hos henne, fast jag hör att hon fumlar omkring där inne och kastar nappen i golvet. Hoppas hon inte blir allt för sur över nya nattmetoden.

• Skruttis1979

Imas: vem kan bli sur när man får vaggvisor sjungna för en!?? ;)

BlueRoose: nä, man kan ju inte tvinga nån som sagt... tror inte det gjort det svårare för att han inte har nån.

Elma är världens centrum
  • lillamuan

här hemma är det tyst när elin ska sova ja asså tyst i hennes rum.. ingen musik, inga nallar i sängen för då somnar hon ALDRIG!!!
    imas: hur går det?

Svar på tråden FebruariMammor, del 4