• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Skruttis1979
    Imas skrev 2009-01-14 14:59:31 följande:
    Ja Eliina iaf *s* sedan har hon smittat sin mamma med förkylning och hosta.
    Vi kan bräcka varandra här inne tror jag! ;)

Jag känner mig fortfarande okej, men sambon kom hem och gick direkt i säng å sov... mådde illa sa han, sen ställde jag in en spann till honom - som användes en stund senare.

Vette fan vad han åkt på... vad trött jag blir!! Peppar peppar, så hoppas jag att jag inte åker på det, och Elma också så klart!
    Elma är världens centrum
  • Imas

Usch vad surt, och när man blir så utslagen av det samtidigt.

• Skruttis1979

visst blir man. Jag ska sova på soffan så jag slipper ligga bredvid honom. Får grym bacillskräck vid magsjuka. HAr ställt fram handspriten också... hua...

Elma är världens centrum
  • Simben

Ser ni pratar magsjuka...här åkte Maja på det i natt och har även spytt nu på morgonen så nu ligger vi väl hela familjen snart igen Låg ju vid jul oxå alla utom just Maja då så nu har hon fått det men är ju inte från oss så förmodligen nån annan bacill så då ryker vi säkert igen och jag som ska jobba i morgon dessutom VILL INTE FÅ DET IGEN!! och inte att nån annan i familjen heller och vill att Maja ska få behålla det hon äter nästa gång nu!!!

Fy sjutton för magsjuka

• Imas

Alltså så här nu efter all sjuka, så har Eliina börjat med DIVAfasoner. Man måste ta i henne som en snöflinga. Hon låtsasgråter och snyftar för minsta lilla. Hon kastar saker som man måste plocka upp, och hon skall ha allt på ett visst sätt. Viss mat passar inte och man måste underhålla henne ordentligt. Är det en känslighetsperiod hon fått, dessutom duger jag inte längre utan bara pappa speciellt när jag kommer hem från jobbet. Då är jag luft. Men om Tommi kommer hem från jobbet då duger han kanon. Känns i hjärtat att bli avvisad av sin lille bebisgryn

• Skruttis1979

imas: du, jag har preciiiiis samma attityd här hemma. Elma kan bli så j-a arg och tjurig och hon kastar iväg saker, viftar bort mina händer och skriker i högan sky när jag pratar med henne (om hon redan är arg alltså). Hon kan tom vända mig ryggen och krypa iväg nån meter för att sitta där och tjur-tjuta! Attans unge!!

På skötbordet är det en kamp, det låter som vi misshandlar henne. Det roliga är att det hörs sååå väl att det är ilska, och det är ju skönt på ett sätt, så det inte är hjärtskärande lessen-skrik.

Elma är världens centrum
  • lillamuan

imas förstår att mammahjärtat gör ont.. vilken lite diva ni fått hehe.. hoppas de vänder snart. elin har också ett jävla humör! kniper och slåss när hon inte får som hon vill.. blir så förbannad på en så hon krampar med hela kroppen av ilska.. haha har fått mitt humör så de tjongar om de

detta med byta blöja är en ständig kamp! elin vill alltid vara nakenfis och när man tar på henne en blöja kommer genast dem stora krokdiltårarna. mest synd om henne då

• Tullemi

Milea är tyvärr väldigt pigg på att kasta ner handen och klafsa så fort blöjan åker av. Hon är jädra snabb, sssviiiiiisch så är handen och krafsar i snippan (ett ord jag ej använder egentligen men låt gå denna gång ). Lagom kul när hon lagt en kladdkaka precis .

• lillamuan

elin är likadan! värsta fistingen nästan ASG! vi kör inte med sippa! här hemma är de fifi som gäller!!!
    när sabon skulle byta första gången på elin så ropade han på mig oc sa: assåååå duuuu? ska jag tvätta.... hmmm... fittan på henne??? asg har sååå kul åt de än!! haha..

• Imas

lillamuan skrev 2009-01-15 16:02:31 följande:

elin är likadan! värsta fistingen nästan ASG! vi kör inte med sippa! här hemma är de fifi som gäller!!! när sabon skulle byta första gången på elin så ropade han på mig oc sa: assåååå duuuu? ska jag tvätta.... hmmm... fittan på henne??? asg har sååå kul åt de än!! haha..
    Förlåt men det måste ha låtit jäkla kul haha. Jag säger nog mest puppisen. Man har ju omedvetet lagt till konstiga ord i sitt förråd ofta ord med -is på slutet, nappis blöjis mammis pappis.

Jo men visst ser man när småttisarna blir riktigt arga det kokar hos dom. Så kan man få sig en dänga, skötbordet är ofta ganska lugnt områdere, men ibland när Tommi ska byta så klänger hon sig fast som en apa i hans armar hon vill inte ner dit och byta. Ser superkul ut han står böjd över och hon krampar och håller fast för kung och land.
Svar på tråden FebruariMammor, del 4