• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Imas

Ska pröva ge henne isglass bra tips.

Jo jag tror hon har lite känslig mage nu med allt.

Yes pes imorgon ska jag ringa dit och gnälla samt lämna en postit-lapp med en hälsning från oss ang öron.

Vi ska ha kalas med ballonger serpentiner hattar glitter och blåstutor. Ska baka en tårta med Linuxpingvinen Tux på då hon är döpt till Tux som första namn efter pingvinen. Hon ska bjuda hit lite folk mest släkt och så men en kompis ska hon bjuda. Och hon ska äta en egen tårta. *Hon smakade en pyttebit mest klämde och kladdade på sin 6 månads dag*

Usch hon kräks upp allt hon får i sig, hon sov hela eftermiddagen vaknade och drack 130ml vatten rakt av sedan blev hon piggare. Men hon kräks kaskader av alvedon bricanyl och penecillinet. Hon har ätit en majskrok och vi har förberett saft till henne så hon får i sig socker. Febern är ok nu så jag tror vi slipper åka in och få dropp.

• MorsLillaOlle
    Imas: Usch vad jobbigt att lillan är så sjuk Hoppas hon mår bättre snart!

Vi ska fira 1 år två gånger! Den 28:e blir det närmasta släkten (blir ändå 30+ pers) och dan efter blir det barnkalas med 6 barn + föräldrar. Ville inte ta det samtidigt just eftersom det är så många små barn som ska komma, blir sån himla ljudnivå om man tar släkten då också. Och sen får vi inte plats hemma Har stort hus men få sittplatser tyvärr
    Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • Skruttis1979
    busfröna skrev 2009-01-11 20:34:53 följande:
    idag blev jag gammal m hela 26 år ASG... planerar oxå litens 1års dag o vårt bröllop! shit vad tiden flyger. imas: har hon nån kräksjuka lr så? bara undrar. ANMÄL den docktorn säger jag bara även om d känns jobbigt i nu läget men va fan ingen ska behandlas sådär. stackars er, känner med er- kram från oss till er! lillamuan: shit redan va typ igår du sa att ni skulle bli fler.
    Då fyller vi på samma dag!! Jag blev 30 igår!!!

GRATTIS i efterskott till dig! :)
    Elma är världens centrum
  • Sandy26

Grattis busfröna och skruttis i efteskott. Vi ska ha kalas för patrik med bara några få bjudna och självklart ska han få tårta. Han ska få äta själv precis som storasyster fick när hon fylde ett. Men i år fyler tjejen 5 år redan gud vad stora barn jag börjar få. men jag käner mig inte så gamal än blir bara 24 år i mars. Så det är inte så farligt. Kramar på er

• Imas

Apropå födelsedagar Eliina var beräknad på sin pappas födelsedag 28:e men kom 14:e ist. Nu är vi lite på bättringsvägar här hemma iaf. Hon dricker lite Sempers fruktdryck och någon majskrok kommer ner ibland.

Är det någon som haft öronbarn innan och blir dom enormt slöa utav penecillinet. För idag väckte jag Eliina kl runt 7, hon somnade om igen och jag väckte henne halv 11 hon var vaken 20 min somnade om igen till 1 tiden och somnade vid 2 snåret fram till 5. Så har det varit sen i lördags, hon bara sover och sover.

• SmBacke

vi ska fira med dom närmaste, eller ja alla som vill får ju komma. men de blir många paket och självklart ska han få äta tårtan själv å kladda hur mkt han vill, som storebror fick göra =)

• Skruttis1979

Elma är också inne i en sova-period. Baaara gnäller och är skittrött hela tiden. Idag vaknade hon vid 7.30, somnade om vid 9 och sov till 10.30, somnade igen vid 12 ochs ov en timme, sov igen vid 16 och sov en timme... och nu har jag lagt henne för natten...

Hon är jättegrinig och gnällig de stunder hon är vaken. ska bara vara där man är och drar sig upp och inget passar... vet inte vad detta är. Nån som känner igen det??

Elma är världens centrum
  • busfröna

TACK för grattulationerna
    o va kul m en t som fyller samma dag skruttis

vi kommer ha två kalas här, en för kompisar samt barn o en m släkten. eller d blir 3 kalas m tanke på att vi firar henne bara vi dagen hon fyller.
    tårta blir d nån av dagarna som hon får äta själv resten e inte bestämt.

• MorsLillaOlle
    Skruttis1979 skrev 2009-01-12 19:05:02 följande:
    Elma är också inne i en sova-period. Baaara gnäller och är skittrött hela tiden. Idag vaknade hon vid 7.30, somnade om vid 9 och sov till 10.30, somnade igen vid 12 ochs ov en timme, sov igen vid 16 och sov en timme... och nu har jag lagt henne för natten...Hon är jättegrinig och gnällig de stunder hon är vaken. ska bara vara där man är och drar sig upp och inget passar... vet inte vad detta är. Nån som känner igen det??
    Anton är lite likadan. Inte när det gäller sovning dock Han vill gärna upp 05 på morgonen så han får nu bara sova 1 timme på fm och 1 timme på em.

Men han är så tjurig ibland! Han har precis lärt sig gå, blir mer och mer stabil för varje dag, men inte så jag vågar släppa honom lös än. Men han vill gå HELA TIDEN. Så fort jag sätter ner honom börjar han klättra på mig och ska upp. Idag var det extremt! Han klängde sig fast i mig så fort jag försökte sätta ner honom. Fick jag väl ner honom på golvet var det panikskrik direkt och så slänger han sig runt benen på en och hänger där och försöker klättra upp till stående Han är ju så söt, men ibland behöver man ju faktiskt kissa eller värma lite mat Hoppas det är en fas som snart går över...

Och självklart ska lillen få äta tårta på sitt första kalas !
    Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • Skruttis1979

ja... Elma lärde sig igår att ställa sig upp mot saker, men hon tycker det är läskigt att sätta sig ner igen... så hon blir stående och skriker för att hon inte kommer ner. och då man satt henne ner, ska hon ju upp, för det är roligare än att sitta... osså håller vi på sådär.
    Sitter hon ner och jag sätter mig nån annanstans än precis bredvid, kommer hon och drar mig i byxorna och ska resa sig upp mot mig, osså gnäller hon - vill att jag ska vara med heeeela tiden. Lite tröttsamt att hon inte klarar sig själv för 5 öre. men det går väl över snart.

Vi får passa på att njuta nu, snart är de tonåringar och ska dra hem killar och kompisar! ;)

Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4