• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Sandy26

Skruttis1979 skrev 2009-01-16 19:36:41 följande:

Sandy: usch vad jobbigt. Hoppas att han mår bättre snaaart!! Och grattis till honom på 11-måndagen :) visst är det svårt att fatta att de snart är året?? ------------------ speaking of words - det ÄR roligt att prata om ord. Speciellt sånt som folk fortfarande tycker är lite "det pratar vi inte om"-ämnen. När man jobbar inom förskolan hör man allt möjligt och det underlättar inte direkt att alla har olika namn på saker och ting... man vet ju inte vad man törs svara barnen då de frågar, för de kanske har gjort mamma eller pappa "förnärmade". Synd, för vad lär sig barnet av det? Jo, att själva tycka det är pinsamt ämne, vilket gör att de själva inte får bättreförhållande till sin kropp och könsorgan än vad föräldrarna haft... Samma gäller fortplantningen, föräldrar hittar på allt möjligt för att slippa säga som det är. Va fasiken, det är ju det mest _naturliga_ i hela världen!!!! Jag säger snippa iaf. sen har jag mött barn i skolan som pratar om just fitta etc. Som skällsord är det helt oacceptabelt, men som könsord finns det faktiskt familjer som använder det, och skulle jag gå in och förbjuda det ordet för att det inte är ok för mig, då har jag ju gett pojken dubbla budksap och satt mig "över" hans föräldrar... invecklat det där och man får fundera på hur man ska förhålla sig till sånt här... va långt det blev - men det är så himla intressant. Om jag inte slutat jobba på en skola för att flytta till dåvarande särbon, skulle jag fått undervisa i livskunskap, pga att jag läst lite kurser i sexologi. Funderar skarpt på att försöka pussla ihop en bra tjänst om det går, hos nån desperat rektor! :)
    Skruttis ja det är svårt att tro att dem snar fyller ett år våra små liv. Ja jag hoppas också han blir piggare snart.
  • Tullemi

Envisa unge! Milea är tokig vid nattningen. Idag lade vi henne lite tidigare än vanligt efter att vi fått det tipset. Och visst somnade hon - och visst vakande hon. Hon har skrikit sen kl 21. Först nu sover hon (halv elva). Hon är lugn så länge vi sitter med henne, men vaknar fort som attan om vi försöker smyga ut. Jag satt en längre stund med henne för att hon skulle ha somnat ordentligt när jag lämnar rummet, men hon vaknade, såg att jag hade gått och började gapa. Tröttsamt! *suck* Idag hade hon bara sovit tuppis på förmiddagen t.o.m och vi tänkte att hon skulle vara lagom trött vid 19-tiden....men nä.

• Skruttis1979
    Tullemi skrev 2009-01-16 22:34:22 följande:
    Envisa unge! Milea är tokig vid nattningen. Idag lade vi henne lite tidigare än vanligt efter att vi fått det tipset. Och visst somnade hon - och visst vakande hon. Hon har skrikit sen kl 21. Först nu sover hon (halv elva). Hon är lugn så länge vi sitter med henne, men vaknar fort som attan om vi försöker smyga ut. Jag satt en längre stund med henne för att hon skulle ha somnat ordentligt när jag lämnar rummet, men hon vaknade, såg att jag hade gått och började gapa. Tröttsamt! *suck* Idag hade hon bara sovit tuppis på förmiddagen t.o.m och vi tänkte att hon skulle vara lagom trött vid 19-tiden....men nä.
    isch då... och trist att det tipset kom från mig... eller iaf indirekt - eftersom det "riktiga" tipset var från nån tråd...
    Sorry iaf, att jag "fixade" er kväll så illa :/
    Elma är världens centrum
  • Imas
    SmBacke skrev 2009-01-16 19:46:38 följande:
    adrian, och storebror ligger i hög feber och e snoriga och hostiga, speciellt adrian, han hostar så han inte kan sova.. mindre kul. hoppas att de ger med sig snart.
    Hur gick det hos hjärtdoktorn?
  • SmBacke
    Imas skrev 2009-01-16 23:28:39 följande:
    Hur gick det hos hjärtdoktorn?deras ekg maskin funkade inte så dom kunde inte kolla.. men han lyssnade och de låter fortfarande. ska tillbaka om 6 mån igen.
  • Imas

God eftermiddag, inatt blev det ännu en natt uppe på Östra, vi är nu stammisar där. Nä men Eliina hade fått öroninflammation igen, och spruckit i trumhinnan. NU fick hon liknande penecillin som förra gången men en starkare som hon ska ta 3ggr om dagen.

• SmBacke

Skruttis1979 skrev 2009-01-16 20:16:53 följande:

Usch ja, känner igen det där! hoppas de blir friska snart!
    ja denna hostan e inte alls rolig. febern e borta nu så bara den som ska ge sig.
  • Tullemi
    Imas skrev 2009-01-18 12:30:08 följande:
    God eftermiddag, inatt blev det ännu en natt uppe på Östra, vi är nu stammisar där. Nä men Eliina hade fått öroninflammation igen, och spruckit i trumhinnan. NU fick hon liknande penecillin som förra gången men en starkare som hon ska ta 3ggr om dagen.
    Men oj, vilken osis ni har. Stackars lilla Eliina
  • Imas

Ja det är trist att hon inte mer än blir kry så blir hon sjuk. Doktorn sa att vi skulle ta den där vaccinationssprutan vid 1-års kontrollen, den som kostar en slant men skyddar mot lung och öroninflammation. Bvctanten vi har skulle försöka smussla in den till Eliina utan kostnad. Men om hon slipper ha ont i öronen så är jag villig att ge henne allt jag kan.

Svar på tråden FebruariMammor, del 4