Inlägg från: busfröna |Visa alla inlägg
  • busfröna

FebruariMammor, del 4

NU e jag här m
    vart iväg på 10mån kollen o stökar annars nu inför julen, ska ta o baka o göra lite godis ikväll e d tänkt men vi får se om bröllopstidningarna lockar mer

välkommen hem mileas mamma
    elli80 o imas : visst e d kul när d händer grejer o spec NYA grejer

• busfröna

Matilda blir salig när pappa kommer hem, grinar tills han tar upp henne. men han har ju tagit hand om henne varje eftermiddag sen hon var runt 2 månader, skapat ett eget band. så när pappa e borta m jobbet blir hon ställd när mamma gör på annat sätt

till nyår så är vi hos svärisarna i lerum o passar deras hus, skönt att komma ifrån lite då d smäller mkt här o okontrollerat.

nä nu ska jag ta in granen, slänga ett öga på skinkan o kuta ut i tvättstugan...

ha d gött tjejer o ha en trevlig jul!

• busfröna

imsa: kul att du hittat hit

lillamuan: så spännande

Go fortsättning förrästen!

här har allt vart lugnt, tur d. nyss hemkommen från väninnan o hennes dotter samt en snabb tur på ikea.. hehehe

imorgon ska vi överraska gubben min då han fyllde 25år på nyårsdagen, d ska bli kul. han hade fixat för mej förra året då jag va höggravid. d närmsta va hos min bonusmor som lurat dit mej på middag. o som ni alla vet e man ju såååå vacker o älskar livet just sisådär 2veckor innan bf. men tacksam e jag fast än att jag både skratta o grät där o då.

ja snart blir d små 1år o inte så små längre. känns så stort!

• busfröna

Imas: min äldsta son har haft falskkrupp sen han var mkt liten. nu misstänker d att han har sk förkylningsastma
    d e så jobbigt när d små e sjuka o just andningen tar hårt för ofta känner d själva att d inte får tillräckligt m luft. varje förkylning här hemma e d extremt högläge, svalt, varm saft och om nätterna brukar vi få sitta ute nån timma lr så för att d ska lätta.
    känner med er o hoppas att lillskruttan snart blir sej själv igen. kram kram

skruttis: så bra m en låååång lista o d m namning av kläder MKT viktigt om man behöver spåra
    har haft pojkarna på dagis några år o man har testat sej fram vad som har blivit bäst klädmessigt.
    vill tillägga galonvantar ickefodrade, fått från svägerskan i finland o d e KANON.

• busfröna

Imas skrev 2009-01-07 15:07:15 följande:

Nä vi åker in nu igen till Östra med Eliina hon är helt svullen i ansiktet och röd som en kräfta. Hostar mera och är trött. Hoppas vi får med medicin hem nu så vi som slipper fara ut och in.
    men gisses då, här håller vi tummar o tosser för lilltjejen er.
  • busfröna

lillamuan, VA KUUUUUUL! tråkigt bara när du ville se kön att du inte fick men ni ska göra ett t? alltså könsbestämmning?

• busfröna

imas:
    gu va skönt!!! vad säger dom att d e då? just andning o så tar d fort o m tanke på att ni vart där innan så. d samma om man ringt innan har iaf jag erfarit då vi åkt in några ggr m storpojken som jag tidigare berättat...

lillamuan: vilken sötnos asså, måste va svårt att hålla sej för skratt va?!

• busfröna

ja vi funderade oxå idag på att köpa sånt ställ men tvekade oxå vid storlek. men tror 86/92 lr 92 om d e liten marginal mellan 86 o 92. d e ju sååå olika m kids hur mkt d växer osv. mina pojkar har sjutit i länden vid olika tillfällen men haft 86/92 rätt länge...

• busfröna

idag blev jag gammal m hela 26 år ASG...
    planerar oxå litens 1års dag o vårt bröllop! shit vad tiden flyger.

imas: har hon nån kräksjuka lr så? bara undrar.
    ANMÄL den docktorn säger jag bara även om d känns jobbigt i nu läget men va fan ingen ska behandlas sådär. stackars er, känner med er- kram från oss till er!

lillamuan: shit redan va typ igår du sa att ni skulle bli fler.

• busfröna

TACK för grattulationerna
    o va kul m en t som fyller samma dag skruttis

vi kommer ha två kalas här, en för kompisar samt barn o en m släkten. eller d blir 3 kalas m tanke på att vi firar henne bara vi dagen hon fyller.
    tårta blir d nån av dagarna som hon får äta själv resten e inte bestämt.

• busfröna

imas: hoppas d nu vänder för er

vad d gäller lägg ning/nattning så e d inga problem här... samma visa dag in o dag ut när hon sover middag 11-13 så har hon precis ätit lunch o e mätt, lägger henne ner på mage o ger henne snutten. stoppar om henne o säger natt natt sen stänger vi dörren o livet fortgår... på kvällen så blir d välling i soffan o sen samma "procedur" som på fm luren. ibland små stonkar/skrattar/tjötar hon innan hon kommer till ro men så e d ju. vaknar kan hon göra på natten, sitter o skrattar o grejar tills hon somnar om. måste typ gå o kolla henne då d har hänt så hon verkligen sover.

• busfröna

aha vikt ser jag e ett hett ämne

gick upp 22 kg m matilda. 8 kg var borta när jag kom hem från BB. nu har jag lyckats gå ner 24 kg till o ligger under den vikt jag brukar ligga på m ungeför 8-12 kg.
    visst har kroppen ändrats efter 3 barn både negativt o pos o neg...

• busfröna

lillamuan: shit va kul... stökigt?! när d små e vakna ja då ser d ut sådär jag dammsuger varje dag o plockar o tycker ändå att d ser ut som ett bombnedslag här hemma, men d e ju en annan femma.
    väntar på hennes steg här oxå, har börjat stå korta perioder utan att hålla i sej. mina pojkar gick efter 1års dagen så d e ju inte såååååå länge t!

ha en trevlig helg tjejer

• busfröna

fy m er vars barn e dåliga d e sååå tråkigt o kämpigt.
    krya på er...

ang öroninflammation så ska man kolla öronen när d e läkt (har jag alldrig vetat men d sa bvc tanten iaf). själv har jag vart ett öronbarn sen jag föddes m en del ärrbildning på högertrummhinna.

ja snart e d "små" stora
    matilda blir 1 om 10 dagar o d ska firas, 3 ggr!!! barnkalas t helgen o bara vi kalas dagen F sen blir d släktkalas kommande helg, puh. men d ska bli kul d ska d, baka tårta o annat sött, yami .
    ja o födelsedags present vill syskonen köpa till henne så d får bli nått litet i så fall. ingen aning än vad d blir för hon leker ju inte direkt m grejer då hon har brollornas kuliga saker. men kanske en maracas lr så. av släkt o vänner som frågat oss har vi bannat alla leksaker, har ju en del småbarnsleksaker sen innan. men presentkort på kläder o skor har vi önskat sen e d ju ALLTID fritt fram o köpa andra fyndiga/speciella saker.

nä nu ska jag plocka upp lillan o dra på henne kläder sen så åker hela familjen t mormor så jag kan prova korsetten till bröllopsklänningen, WIIIIIHII!

• busfröna

HIPP HIPP HURRA för d första 1åringarna i tråden *klappar händerna*

Nellie & Nikolina

en superbra månad att födas in i o jisses va vi kommer hurra hela februari.
    säger som skruttis OM jag råkar missa någons födelsedag, SORRY! men hurrar för alla febbebbar varje dag ist

kram på er alla

• busfröna

GRATTIS!!! alla stora barn

shit tänkt 1år har gått o jäkligt snabbt tycker jag.
    minns denna dagen som d va igår. vi va på g t östra för att kolla läget på gumman hade ju då gått över 18 dagar väl där kl 10 så fick vi reda på att d va för lite fostervatten o fick en tid dagen efter dvs den 11:e för igångsättning... hela den dagen snurrade mina tankar som avlöstes m ömsom glädje ömsom rädsla. kunde knappt sova, packade väska o tyckte allt va så overkligt. imorgon för ett år sedan kl 8.20 skrevs vi in o kl 14.12 föddes lillfisan. där i mellan så hände ju en del, mkt väntan innan jag fick droppet då d väntade på att kroppen själv skulle starta d hela. 3,5 timmar från att jag kände att d började hända nått i kroppen tills hon va ute. ryser!!!
    o nu e hon så stor...

va tråkigt m kidsen era som e dåliga här har stora grabben blivit dålig o i vanlig ordning sätter d sej i luftvägarna... än så länge *peppar-peppar* så har hon inte blivit dålig. hoppas d lugnar ner sej för alla så vi kan fira barnen som planerat. här hade vi barnkalas i söndags o ska minifira henne imorgon bara vi, på söndag blir d släkt kalas PUH! men kul
    by the way matilda åt ingen tårta alls, vägrade smaka men marie kex gick bra. knepigt men gött o så länge hon inte vill ha.

kram alla o krya på er

• busfröna

TACK alla som grattat o STORT GRATTIS till Linnea o Maja

• busfröna

GRATTIS! hugo o Matthew

ska ha 1års kalas för släkten på söndag o gör smörgåstårtor på lördagen. ska ni uppmärksamma alla hjärtans dag något?
    vi äter bara lite trevligare samt efterrätt o så blir d nog ostbricka o bubbel på kvällen t oss vuxna då

jo oj hur går d för er på otursdagen? har vart super skrokig innan men har inte tid m alla sånna där grejer längre, undra varför.

• busfröna

GRATTIS Cornelia o William

o ah en trevlig alal hjärtansdag oavsett om ni "firar" lr ej

Svar på tråden FebruariMammor, del 4