• Simben

FebruariMammor, del 4

Äntligen hittade jag er började fundera var tråden var bara så här en månad senare...hmmm..kan ju bero på att jag jobbat mycket i december kanske bara extra så det har varit många kvällar och helger och helgdagar..kul!!

Skruttis; hur har det gått med utredningen? Här ska Maja göra MUCG-röntgen i morgon och jag fasar för den men det ska bli skönt att få den överstökad. Bara hoppas dom inte hittar nån reflux nu heller för då är det ju mer undersökningar som väntar och jag vill inte ha fler än den om ett år oxå..så håll en tumme snälla!! Håller en tumme för Emla!!

Skriver mer senare...kram kram

• Simben

Ser ni pratar magsjuka...här åkte Maja på det i natt och har även spytt nu på morgonen så nu ligger vi väl hela familjen snart igen Låg ju vid jul oxå alla utom just Maja då så nu har hon fått det men är ju inte från oss så förmodligen nån annan bacill så då ryker vi säkert igen och jag som ska jobba i morgon dessutom VILL INTE FÅ DET IGEN!! och inte att nån annan i familjen heller och vill att Maja ska få behålla det hon äter nästa gång nu!!!

Fy sjutton för magsjuka

• Simben

lillamuan; det kallar jag inte stökigt vad kul att hon går..här är det långt kvar känns det som. Maja vill inte gå om man håller henne i händerna utan hon går bara i sidledes utmed bord och sen sparkar hon sig liksom fram på golvet så hon kryper inte på knäna heller. Undrar när hon kommer på att man kan gå oxå liksom Jag hoppas det kommer snart

• Simben

imas; och går inte febern ner efter 3 dagar ring vc för då kan det vara njurbäckeninflammation så som det var för min tjej. Trodde ju oxå på tre-dagarsfebern men då den inte gick ner så åkte vi in och det var njurbäckeninflammation (uvi som går upp till njuren) Hoppas hon kryar på sig snart!!

Här var vi på vc idag med maja. Hon har ögoninflammation på båda ögonen, feber, hosta, rinnande näsa och dessutom öroninflammation på båda öronen så vi kom hem med pc och mollipect. Ögonen ville han avvakta med då det brukar ge sig av sig självt. så nu undrar jag bara...smittar öroninflammation?

• Simben

imas; nä som tur var så visade ju mucg-röntgen sen att allt såg okej ut och ingen reflux fanns vilket dom alltid misstänker vid njurbäckeninflammation. Ville bara berätta så du inte väntar för länge innan du söker för det när det inte längre kan vara 3-dagarsfeber..kram

Skruttis; hur har det gått för er? gjort mucg-röntgen än?

• Simben

Tack skruttis och mileas mamma Jo, det med ögonen vet man ju men nu vet jag ju då även att öroninflammation inte smittar utan bara förkylningen i sig

Skruttis; okej..det dimper säkert ner en tid i lådan snart. När jag fick tiden i lådan så var det bara en vecka tills det var dags så man får den inte långt innan själva röntgen (iallafall inte här) Fick lappen en måndag och måndagen efter sen var det dags
    Skönt att allt såg bra ut på ultraljudet. Håller tummen för att det var ren otur även för din tjej att får uvin. Äter hon nåt förebyggande eller slapp du det?

imsa; risken finns väl att hon kommer bli sjuk när hon börjar dagis...det blir ju dom flesta barn vare sig dom varit mycket sjuka innan eller ej tror jag Men sånt vet man ju aldrig innan..din tjej kanske har ett jättebra immunförsvar ändå

• Simben

skruttis; Nej, Maja åt inte heller nåt förebyggande men det var pga att jag inte ville det. det normala är annars att dom äter proflyax i förebyggande så dom inte åker på nån ny uvi i väntan på Mucg:röntgen.
    När Agnes hade det vid 6 veckors ålder så åt hon förebyggande tills mucg-röntgen var gjord och det konstaterades att hon inte hade nån reflux.

Därför att jag är insatt är väl för att jag har varit med om detta en gång förut så jag vet ju precis vad som händer och hur det är. Jag hade inte heller nån kontakt utan inväntade tiden bara till mucg. Om sen det ser bra ut där vilket man får reda på med en gång även om läkaren oxå sen skickar ett brev eller ringer och meddelar så händer inget förrän om ett år då man får en ny kallelse till en undersökning av njurarna. Så vänta du bara tills du får tiden så kan du ju ringa dit och prata lite om det som komma skall. eller går du inte och läser på refluxsidan där jag skrivit hur det gick till när Maja gjorde mucgen..fast det kanske du redan gjort? som sagt...jag vet ju allt bara för jag har erfarenheten tyvärr...
    Men jag tror både du och jag bara haft otur...känner det på mig...kram

• Simben

Skruttis; förstår dig så väl..kram.. Bara fråga om du undrar nåt!!

Stackars Elma...vet precis hur hon och ni har det..Maja hostar oxå fast vi fick mollipect utskrivet...det kanske är samma som bricanyl? Vet inte direkt om det hjälper nåt men men..känns bättre att försöka med nåt än bara vänta på att det ska bli bättre utan nånting.

Krya på dig Elma!!!

• Simben

nä, jag vet inte om mollipecten hjälper nåt..kanske ska prova bricanylen jag har här hemma istället om den inte är för gammal. har stått i skåpet ett bra tag.

Här är det hostigt värre. både jag och tjejerna hostar och deras storebror har öroninflammation och är oxå hemma idag. Så gnälligt värre är det här

Oj, äta själv med sked har inte Maja ens fått prova änFörvånad jag är inte heller nåt fan av kladd och är tacksam för varje dag hon låter mig mata macka äter maja själv varje dag. och det hela mackan. Jag delar aldrig i bitar utan viker bara den dubbel och sen får hon bita av själv och det fungerar jättebra. visst åker lite i golvet men det är oftast då hon börjar bli mätt

Krya på er alla sjuklingar!!!!

Svar på tråden FebruariMammor, del 4