• Simben

Grattis till alla pojkar som fyller 1 år idag..verkar varit en killboom 16 februari 2008

imsa; jag menade inte att du inte skulle bli stött..jag hade nog oxå blivit det fast ingen skulle gjort på det viset här i min familj faktiskt. Kan du inte ringa din svägerska eller vem det nu var och fråga om ni inte kan fira dom båda samtidigt hos er istället?
    och så kan ju hon eller han bjuda sin familj senare och separat?

• Simben

imas; usch vad jag ryser..gud vad skönt att ni klarade er så bra...KRAM och precis som du skriver så kommer nog den stora chocken i morgon och det kommer bli jobbigt en bra bit framåt för er nu så hoppas ni kan få hjälp att bearbeta den här händelsen för det tror jag kan komma behövas. Ta hand om varann nu och var bara hemma och mys och prata prata prata några dagar nu..KRAM

Grattis till Milea och Alexander på 1 årsdagen

• Simben

Grattis Ella på 1 årsdagen

Här är vi magsjuka igen Agnes spydde i natt och jag har varit lös i magen några dagar så det är säkert magsjuka det med

• Simben

Skruttis; vad mysigt och roligt haft det och ska ha det
    Själv fick jag ställa in kalaset på lördag idag för Agnes mage inte är bra fortfarande så nu blir det inget kalas för maja förrän om en månad men vi har ju så klart firat henne men det är familjen på min sida som inte firat henne än och får vänta lite till. Bara det inte kommit ny magsjuka till dess..känns ju inte helt omöjligt med tanke på denna tråkiga vinter

• Simben
    Skruttis1979 skrev 2009-02-20 10:29:06 följande:
    Vi har också bara tossor/sockar på Elma då vi är ute. Hon har inte tendensen till att gå själv än. Promenerar runt bordet och mellan stol och bord och sådär, men inga steg utan att hålla sig i i något. Gåvagnen är också lite läskig, hon ställer sig upp mot den, men när hon får snedbelastning på den så åker den iväg och Elma slår i golvet, så den ska läras att manövrera innan hon litar på den, märker man! haha!Elma har så pyttesmå fötter också, gissar stl. 18 eller nåt, så att hitta bra lära gå-skor till henne blir inte lätt. :/
    Helt i samma linje som Maja..känns som det dröjer länge innan hon vågar släppa taget och prova gå utan att hålla i sig. Egentligen tror jag hon skulle klara några steg om hon bara vågade..räcker ju att hålla i mitt lillfinger med ena handen så går hon även om det inte går fort men så fort jag lirkar ur fingret så blir det spagettiben på henne
    några skor har jag inte inhandlat ännu och väntar tills hon kan gå riktigt och då är det säkert vårskor som ska inhandlas
  • Simben
    Imas skrev 2009-02-24 09:30:56 följande:
    Usch det var inte tänderna som fick Eliina att kräkas, vi alla åkte på en äcklig magsjuka, tror jag nästan har sovit till och från i 36 timmar, tur att det kom nu i denna vecka till helgen fyller tommi och vi ska fira lite familjemys då Grattis Franz på 1årdagen
    Usch då..vet hur ni har det här har det gått i två omgånger men nu är vi äntligen friska från den igen..se hur lång tid det går innan vi har den i huset på nytt?

Däremot så har Maja fått ny öroninflammation igen..en hel vecka fick hon vara helt frisk innan hon blev förkyld och nu då öroninflammation igen. fast bara på en örat denna gång. så det blev ingen spruta idag på bvc och ett-årskontrollen utan pc istället.
    Annars så är hon ingen liten bit om man säger så hon vägde idag 11315 gram och var 77 cm lång.

ha det gott alla och krya på er alla som är sjuka!!

Grattis Franz på 1-årsdagen oxå!
  • Simben
    Skruttis1979 skrev 2009-02-24 22:21:42 följande:
    hihi, skillnad på Elmas 8200 och 71 cm. :)
    ja..lite skillnad haha...läkaren sa att även om dom får infektioner så ska dom kunna besegra dom och växa på bra ändå och det var det inga problem med för maja sa han

Just nu önskar jag hon att hon börjar gå snart. Hon har gått 3 steg som mest ett par gånger men det känns som hon är för feg bara och skulle klara mera men att hon inte vågar och så går det väl fortare att sparka sig framåt.
    Dessutom undrar man ju när hon ska kunna komma upp ifrån liggande på rygg på golvet tex. hon kan fortfarande inte vända på sig och komma upp utan ligger bara och skriker. Storasyster var ju likadan men hon lärde sig det nästan exakt när hon var ett år och nu börjar det ju närma sig 13 månder för maja och hon är inte i närheten av att förstå hur man gör...bör man bli orolig?
  • Simben

fast det var inte gåendet jag var orolig över utan att hon inte kan ta sig upp från ryggliggande position. förstår inte alls hur man vänder lite på sig för att sätta sig upp. ser ut som en sköldpadda där hon ligger och sprattlar och skriker. Känns som det måste komma snart och bara för storasyster oxå var sen men gjorde det vid nästan exakt ett års ålder så förväntade man ju sig att Maja oxå skulle göra det nu. knas jag vet

• Simben

Jättegrattis till dig Imas 

Här ger vi inga smörgåsbitar till maja utan hela smörgåsar och hon tuggar av och äter så bra utan problem. Men så har hon ju oxå massor av tänder. nu har nummer 13 brutit igenom som då är en hörntand nere. Så några tuggproblem finns inte här

Hon äter även hel banan själv och dubbelrån blandannat

• Simben

usch ja bits det gör maja med..det gillar jag inte och det gör ju så ont och så flinar hon bara när man säger nej och tar bort henne och så försöker hon bitas igen. Hoppas det växer bort till dagisstarten i augusti.

Här ger både jag och sambon henne hela smörgåsar alltså inte några stavar heller har nästan aldrig givit henne bitar tror jag utan hon har fått äta och bita av själv från början.  Maja hade ju många tänder tidigt och sätter i halsen eller klöks gör hon mer eller mindre aldrig vilket är skönt.

Maja gillar typ allt hon inte får ha och blir vansinnig när hon inte får ta det eller vi tar ifrån henne det...kommer inte alls ihåg att storasyster hade så mycket humör som maja har. Vilka personligheter dom börjar bli

• Simben

ja..jag vet inte alls vad Maja kan tänkas bli..tjuv kankse hon tar det hon vill ha och sen kryper hon attans fort iväg för vi inte ska ta det ifrån henne sen är hon iofs duktig på innebandy oxå så kanske innebandystjärna...hoppas ju hellre på det ärn tjuv

• Simben

Beklagar Imas..vad tråkigt att h*n inte ville stanna kvar hos dig..kram!!

Grattis i efterskott till alla barn som fyllde nu i slutet av februari

Härliga bilder på era små

Själv har jag jobbat lite i helgen och ska jobba idag med så har inte hunnit in här så mycket som jag brukar

Kram kram

• Simben
    Elli80 skrev 2009-03-02 11:34:16 följande:
    Hej! Har inte varit inloggad på länge och passar däför på att gratta alla som fyllt ett år med ett gemensamt GRATTIS! Å, så tråkigt Imas! Många kramar till er!En glad nyhet: Gabriel tog sina första steg igår. Fem stycken drog han till med och blev överlycklig! Vilken kille!!!
    Här har Maja oxå börjat gå...idag känns det som det lossnat lite mer och hon har gått massor även om hon fortfarande inte går några långa sträckor så går hon mellan saker nu som hon inte gjorde igår
    Så himla kul att det börjar hända lite på den fronten
  • Simben

vi kan ju tänka på det nästa gång ny tråd ska startas och inte skriva mammor då så alla känner sig välkomna (även om jag har en känsla av att inte så många pappor kommer skriva ändå kanske )

Svar på tråden FebruariMammor, del 4