Inlägg från: closetomyheart |Visa alla inlägg
  • closetomyheart

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Nya ägare till www.kriminellt.com då de förra blev hotade. De nya ägarna är öppna med vem de är....
    har för mig att någon tidigare tyckte det var märkligt att ägarna var anonyma medan de publicerade namn på förövare...

Vart du än går är du där
  • closetomyheart

Det är ju bra att du känner så.
    Nu behöver ju i alla fall ingen klaga på att de som driver sidan är anonyma, eller hur. För det var ju klagomål på det innnan.

Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 14:59:13 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 14:24:56 följande: Att original gangsters driver sidan känns ju seriöst och fint. Då vet man ju att sidan verkligen tar rättssäkerheten på allvar.
    Glömde citera vilket inlägg jag svarade på

Det är ju bra att du känner så.
    Nu behöver ju i alla fall ingen klaga på att de som driver sidan är anonyma, eller hur. För det var ju klagomål på det innnan.
    Vart du än går är du där
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 16:34:41 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:27:39 följande: Nej, nu är det svart på vitt för alla att se vilka som ligger bakom och det visade sig vara just sådana som man befarade skulle ligga bakom. Personer som är dömda för brott själva som drar nytta av det hela för egen vinning. När tror du första breven går ut med "betala, annars publicerar vi ditt namn på sidan" börjar dyka upp? Nej du, ett samhälle där kriminella ligor ska leka rättsväsende skrämmer mig.
    "Brev med betala" ??? Vad menar du?
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 16:43:02 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:39:03 följande: Utpressning kallas det. Betala oss en summa, annars lägger vi upp ditt namn på hemsidan så att folk runt omkring dig kommer att tro att du är pedofil.
    Men vänta här nu Micke, är det inte du som vill hålla på rättsväsendet och att saker och ting ska göras lagenligt??????? Om jag inte har helt fel för mig så är ingen skyldig till något tills  motsatsen bevisats.
    Nu gör ju du samma sak som du beskyller de som står bakom sidan för, att de hänger ut folk.
     Du påstår/förutsätter att de som står bakom sidan ska begå ett specifikt brott; utpressning.
    Tycker mig ana en dubbelmoral här som är allt annat än ok!!
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 16:57:16 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:51:39 följande: De som står bakom sidan hänger ut folk. Det är fakta och ingenting annat. Jag har inte påstått att de begår utpressning redan idag, men att risken finns och jag tror det bara är en tidsfråga. Det vore ju inte första gången OG ägnade sig åt detta då utpressning är en av deras affärsidéer. goteborg.lny.se/og-ledare-gripen-for-utpressn.../ Men du känner förstås fullt förtroende för de som väljer att stå utan för lagen? För en person som är häktad i sin frånvaro och därför inte ens kan vistas i Sverige?
    Jag har inga som helst åsikter om dem som driver sidan och kommer inte att ha det heller... Däremot så reagerar jag starkt på denna dubbelmoral från din sida. Du antar att ett brott kommer att ske inom en snar framtid (hur du nu kan veta det?????) och skriver vad brottet kommer att vara och vilka som kommer att göra det. Är inte det att hänga ut om något???
    Du gör ju något ännu värre, du skriver rent ut att någon/några kommer att begå ett brott inom en snar framtid.

Och om du har denna vetskap om att brott som innebär att någon form av utpressning ska begås, borde du inte kontakta polisen då eftersom du vet detta så säkert och återkommande skriver om hur viktigt det är med rättssäkerheten och lagen o.s.v.?
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 16:57:16 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 16:51:39 följande: De som står bakom sidan hänger ut folk. Det är fakta och ingenting annat. Jag har inte påstått att de begår utpressning redan idag, men att risken finns och jag tror det bara är en tidsfråga. Det vore ju inte första gången OG ägnade sig åt detta då utpressning är en av deras affärsidéer. goteborg.lny.se/og-ledare-gripen-for-utpressn.../ Men du känner förstås fullt förtroende för de som väljer att stå utan för lagen? För en person som är häktad i sin frånvaro och därför inte ens kan vistas i Sverige?
    För övrigt så kan jag absolut tycka att en eller flera människor gör en sak som är bra utan att för den skull tycka att allt som den eller dem gör är bra.
    Och att tycka att någon handling är bra som någon gör  har inget att gör  med att känna fullt förtroende för den/dem som gör det...jag kan uppskatta handlingen utan att för den skull sympatisera med något annant som den eller dem  gör...oavsett om det är ett kriminellt gäng eller om det är Dalai Lama
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 17:52:24 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 17:08:51 följande: Jag spekulerade i vilka intressen en organisation som har som affärsidé att idka utpressning kan ha för intressen i en sida som hänger ut pedofiler. Jag har inte namngett någon person, inte påstått att ngn har gjort ngt, inte heller har jag sagt att det faktiskt kommer att ske. Så det är väsentlig skillnad.
    Du har namngett en organisation och menat att det bara är en tidsfråga innan de begår utpressning. Och eftersom du redan verkar ha glömt VAD du skrev så har jag citerat dina inlägg här:

"Att original gangsters driver sidan känns ju seriöst och fint. Då vet man ju att sidan verkligen tar rättssäkerheten på allvar."

"Nej, nu är det svart på vitt för alla att se vilka som ligger bakom och det visade sig vara just sådana som man befarade skulle ligga bakom.
    Personer som är dömda för brott själva som drar nytta av det hela för egen vinning.

När tror du första breven går ut med "betala, annars publicerar vi ditt namn på sidan" börjar dyka upp?

Nej du, ett samhälle där kriminella ligor ska leka rättsväsende skrämmer mig".
    "Brev med betala" ??? Vad menar du?
    "Utpressning kallas det.

Betala oss en summa, annars lägger vi upp ditt namn på hemsidan så att folk runt omkring dig kommer att tro att du är pedofil."

"Jag menar att OG nu har skaffat sig en fin möjlighet att tjäna lite mer pengar. Utpressning är ju inget som är direkt nytt för dessa gossar. "

"
    Jag har inte påstått att de begår utpressning redan idag, men att risken finns och jag tror det bara är en tidsfråga. Det vore ju inte första gången OG ägnade sig åt detta då utpressning är en av deras affärsidéer."

Detta blir nästan löjligt....det du skriver är dubbelmoral med tanke på vad du skrivit innan i tråden..varför inte bara stå för det?
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2009-01-04 17:54:19 följande:
    Beyond Eternity skrev 2009-01-04 17:19:06 följande: Hur menar du? Är sidan bra, trots att du inte litar på innehållet?
    Nej det skrev jag verkligen inte. Läs mitt inlägg igen.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    carita1974 skrev 2009-01-04 18:25:39 följande:
    Är det som den här länken? www.sexbrott.com/ Jag tycker det är både bra och dåligt på samma gång...bra för att då kan vi som har barn skydda våra barn...men dåligt då en del blir osyldigt dömda. MMm.. Nu får jag väl värsta har inlägget för att jag skrev så...
    det finns en sida till, den som de senaste inläggen har handlat om bl.a. och det är www.kriminellt.com
    Vart du än går är du där
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän