Inlägg från: closetomyheart |Visa alla inlägg
  • closetomyheart

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

trunken81 skrev 2008-11-23 00:41:08 följande:
    Var det den du suckade över, så började jag gå baklänges nu istället..
    Suckade över? Nu hänger jag inte alls medFundersam, förklara gärnaGlad
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Mammajessi skrev 2008-11-23 09:26:59 följande:
    Fast nu fick man ju inte lägga ut den offentligt,,, därför står det i ts att hon inboxar.. jaja
    Offentligt? den måste ju ideligen skrivas ut i tråden så vad är skillnaden mot inlägg i tråden eller om den står i trådstarten? det är ju "offentligt" vilket som...
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    guild skrev 2008-11-23 12:12:19 följande:
    jag frågade fortfarande i inlägg 864...som är innan länken kom ut...!
    Väldigt ot... men du guild; don't kill the messenger!!
    herregud människaFörvånad du får gärna ha skrivit 73 frågor före länken, JAG svarade på var du kunde hitta den, ingenting annat!! du hittade länken (antar jag) och det är väl bra eller hur?Flört
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Smurfan 81 skrev 2008-11-23 14:57:10 följande:
    Hälften av de som begärde resning! Fast jag hade fel, det var inte hälften utan 8 av 10 så detr var faktiskt ännu värre!
    Jag är väldigt undrande var du fått dessa uppgifter ifrån då de låter högst märkliga. Det vore bra om du kunde uppge källan
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    guild skrev 2008-11-23 15:30:27 följande:
    OT, men vill svara. tackar för infot då..men jag hade ju redan i inlägg 867 skrivit att jag fått det. Ditt s.k. info kom i inlägg 874 Du hänvisar till inlägg 870, som fortfarande är efter min fråga, och som jag givetvis såg...så don't kill the messenger stämmer inte.
    att du orkar! Ursäkta att jag skrev var länken fanns!

(för övrigt så har länken skrivits ut massor med gånger under trådens gång)
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Smurfan 81 skrev 2008-11-23 16:04:00 följande:
    Svar på #943JK Göran Lambertz utredning 2006. Har fortfarande inte hittat hans utredning, bara text kring fallen. Det står lite olika, på vissa ställen handlade det om 11 fall varav 9 var sexbrott på andra står det 8 sexbrottsfall varav 6 var fån 90-talet. Dessa människor har alltså suttit av sitt straff för länge sen och fick resning under 2006.
    ok, men var hittar du de texterna? om det är här på nätet så länka gärna. och eftersom det står olika siffror, som du säger så kanske det inte alls går att lita på det som man kan läsa på nätet....
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Micke skrev 2008-11-23 16:11:41 följande:
    "Förtal är ett brott som innebär att sprida uppgifter om någon i syfte att utsätta henne eller honom för andras missaktning." Så det har med sammanhanget att göra huruvida det är förtal eller inte. Man kan inte kategoriskt säga att offentliga domar aldrig klassas som förtal. Exemplet med pappan som du tog upp så handlade det ju knappast om att smutskasta mamman, utan personen ville väl får hem sitt barn som jag förstod dig? I fallet med sexoffender så är det tydligt att de vill hänga ut personerna som ett straff. Visa upp dem och få dem att skämmas. Och då kan det mkt väl klassas som förtal.
    jag vet inte om vi pratar om samma sida men på www.sexoffender.se kan man läsa detta

"Syftet med sexoffender.se är att förenkla informationsflödet av domar samt kunskap om sexualbrott och dess konsekvens till medborgarna. Vi tycker att det är en demokratisk rättighet att få veta om det bor en sexualförbrytare nära en. Sexoffender.se är helt obunden både religiöst och politiskt."

Här står ingenstans att det är tydligt att de vill hänga ut personer som straff eller för att de ska skämmas... så antingen menar du en annan sida eller så är det bara din egen personliga tolkning vilket du borde påpeka i stället för att säga att det är  sajten som anser det/tydligt visar det, när det faktiskt  är din egen konstruktion.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Smurfan 81 skrev 2008-11-23 16:18:15 följande:
    Oj! Men du litar alltså på en sida som hänger ut uppgifter om dömda sexbrottslingar, som någon privatperson knåpat ihop, men inte på Justitsiekanslern som faktiskt FÅTT resning vid HD! Intressant... Eller? Missförstod jag dig? Jag hörde om det här för länge sen (måste ju ha varit under 2006 kanske då eftersom det var då detta uppdagades) men minns inte nu exakt var jag hörde det. Därför började jag googlat runt bara. JK's utsedda utredare var H-G Axberger. Tydligen är det en 500 sidor lång rapport så även om jag hittar den är sannorlikheten att jag skulle läsa den ganska liten... Nu har jag inga länkar kvar eftersom jag inte hittade det jag sökte, men det är bara att googla!
    Eh, nu är det så att jag har skickat en av domarna till den sidan och den är i allra högsta grad saningsenlig och helt korrekt och den är allt annat än hopknåpad av någopn privatperson!!! Så läxa inte upp mig om sanningen i vad som finns på den sidan. Har du ens pratat med dem?har du läst domarna? vet du att de inte stämmer eller?

Och angående dina uppgifter som du inte hittar(??) så känns det märkligt att du hävdar att det är någon sanning ang att mer än hälften avv de dömda sexualförbrytarna skulle vara oskyldigt dömda, då du till och med själv säger att siffrorna är olika.. Dessutom har du ju hittat dem på nätet, tänk om det bara är hopknåpat av en privatperson...
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Smurfan 81 skrev 2008-11-23 16:35:18 följande:
    Du kan ju själv försöka hitta information om något du hörde på nyheterna för 2 år sen! Sen har jag inte sagt att de domarna på den sidan inte stämmer, eftersom domarna kommer från respektive statlig instans så tvivlar jag inte på att de är felaktiga på sätt att de är äkta. Sen har jag inte läst dem, nej, men jag har inget intresse av att göra det heller! Men jag har ju svårt att tro att det skulle vara rättsväsendet som satt upp denna sida i det syfte de påstår. Nä, inte så troligt! Det är ju garanterat en privatperson som satt upp denna sida och själv samlat in informationen, eller hur? På denna sida: www.rsorg.se/index.php?option=com_content&vie... En bit ner under "Rättsstatens sprickor går på djupet" finns en del matnytig information om just det jag försöker hitta. Sen finns det alltid de som debatterar för och emot, men faktum kvarstår att JK fick resning i HD!
    men sexoffender utger sig inte för att vara något  rättsväsende. Oavsett om det är en privatperson eller kanske flera som startat sidan så är ju inte domarna mindre sanna för det. Och den domen jag sänt in visar på en oerhört sjuk man som redan suttit av sitt straff och nu är ute bland bl.a. barn men som kommer att göra om samma sak om och om igen. Så jo jag anser att andra föräldrar bör veta vem han är så att de kan hålla sina barn ifrån honom.

Sen tycker jag det verkar lite konstig att du argumentera så emot en sida som du uppenbarligen inte har direkt någon kunskap/information om, du säger ju att du inte ens är intresserad av att läsa där. Hur kan du då uttala dig så mycket om sidan, dess syfte och ev "ägare" till sidan?
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Kajsan skrev 2008-11-23 16:43:57 följande:
    Hur fungerar det förresten, är det bara att skicka in dit om man har domar som man beställt, eller hur gör man för att hjälpa till? Måste genast kolla upp!
    Du kan skriva till dem, så kontaktar de dig.
    Vart du än går är du där
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän