Smurfan 81 skrev 2008-11-23 16:35:18 följande:
Du kan ju själv försöka hitta information om något du hörde på nyheterna för 2 år sen! Sen har jag inte sagt att de domarna på den sidan inte stämmer, eftersom domarna kommer från respektive statlig instans så tvivlar jag inte på att de är felaktiga på sätt att de är äkta. Sen har jag inte läst dem, nej, men jag har inget intresse av att göra det heller! Men jag har ju svårt att tro att det skulle vara rättsväsendet som satt upp denna sida i det syfte de påstår. Nä, inte så troligt! Det är ju garanterat en privatperson som satt upp denna sida och själv samlat in informationen, eller hur? På denna sida:
www.rsorg.se/index.php?option=com_content&vie... En bit ner under "Rättsstatens sprickor går på djupet" finns en del matnytig information om just det jag försöker hitta. Sen finns det alltid de som debatterar för och emot, men faktum kvarstår att JK fick resning i HD!
men sexoffender utger sig inte för att vara något rättsväsende. Oavsett om det är en privatperson eller kanske flera som startat sidan så är ju inte domarna mindre sanna för det. Och den domen jag sänt in visar på en oerhört sjuk man som redan suttit av sitt straff och nu är ute bland bl.a. barn men som kommer att göra om samma sak om och om igen. Så jo jag anser att andra föräldrar bör veta vem han är så att de kan hålla sina barn ifrån honom.
Sen tycker jag det verkar lite konstig att du argumentera så emot en sida som du uppenbarligen inte har direkt någon kunskap/information om, du säger ju att du inte ens är intresserad av att läsa där. Hur kan du då uttala dig så mycket om sidan, dess syfte och ev "ägare" till sidan?