Inlägg från: closetomyheart |Visa alla inlägg
  • closetomyheart

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Triskele skrev 2008-11-21 15:57:57 följande:
    Svar på #234Så övergrepp är ok om dessa utförs på personer som dömts för detta?
    Jag är ledsen om jag gör dig besviken, men jag kan tyvärr inte känna någon empati när det gäller dessa män som begår dessa övergrepp, även om de nu mot förmodan skulle "lynchas", att de ev skulle utsättas för "övergrepp". Det är vad jag känner och tycker.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    vadermom skrev 2008-11-21 16:03:50 följande:
    Svar på #237Jag blev själv utsatt för grova övergrepp som barn så jag har sympatier för offren, men vill inte ha på mitt samvete att någon ska bli drabbad av en lynchmobb pga likhet eller släktskap.
    Det kan aldrig läggas på ditt samvete, det är i så fall något du väljer att ta på dig. Du kan aldrig ta ansvar för vad någon annan gör.
    Och om du inte är inblandad i sidan sexoffender eller skickar något till dem så verkar det ju onekligen tråkigt och väldigt onödigt om du tar på dig något dåligt samvete som har att göra med och kan kopplas till eventuella händelser som har att göra med de domar som offentliggörs där.
    Jag har dock en enorm empati för dig som offer då du var barn och förbannar den som gjort dig illa en gång i tiden.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 16:15:18 följande:
    Och i mina ögon är det förkastligt att stödja övergrepp oavsett vem offret är eller vad denna gjort. INGEN förtjänar att utsättas för övergrepp! Med en sån inställning ställer man sig som jag ser det sida vid sida med dom som begår övergrepp.
    som jag skrev till någon annan, du får tycka så men jag håller inte med dig.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 16:50:24 följande:
    Jag vet att vi som uttalat oss här samtliga är emot den här typen av site.
    Nej du vet verkligen inte vad alla offer anser och alla de som uttalat sig här tycker inte som du.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 16:54:00 följande:
    I mina ögon så är det ingen skillnad på när man dehumaniserar en förövare eller en oskyldig. Det är samma störda beteende som manifesteras.
    Då har jag ett stört beteende enligt dig?
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 16:55:14 följande:
    Jag påstår inte att jag vet vad alla offer anser, jag säger bara att dom som uttalat sig här som offer har varit kritiskt inställda.
    Du vet fortfarande inte om de som tycker detta med siten är ok, om de är offer eller inte, det kan du överhuvudtaget inte uttala dig om.
    För övrigt vill jag uppmärksamma dig på att inte gå till personangrepp på mig för att jag inte tycker som du
    enny signatur skrev 2008-11-21 16:57:05 följande:
    Jag tycker det är helt fel. varför ska man få hänga ut dom? Vet ni konsekvensen av det? Kan lika gärna vara oskyldiga...
    Offentliga handlingar på dömda personer är inte oskyldiga
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    ChingShihYang skrev:
    "I mina ögon så är det ingen skillnad på när man dehumaniserar en förövare eller en oskyldig. Det är samma störda beteende som manifesteras."

Beyond Eternity skrev
    "Då har jag ett stört beteende enligt dig?
    Triskele skrev 2008-11-21 16:58:02 följande:
    Om du förhåller dig hatisk till ett övergrepp och accepterar och t.o.m. ser ett annat som positivt, så ja.
    Triskele skrev 2008-11-21 17:01:40 följande:
    Jag kan uttala mig om dom som är öppna med att dom utsatts samtidigt som dom förkastar den här typen av uthängning. Hur menar du att jag gått till personangrepp?
    Du anser att jag har ett stört beteende för att jag förhåller mig "hatisk till ett övergrepp och accepterar och t.o.m. ser ett annat som positivt..." Det ser jag som ett personangrepp....men ok, då vet jag vilken nivå jag kan besvara dig...
    Jag tycker det störda beteendet som du pratar om manifesteras/rättfärdigas genom att det av vissa inte anses ok att visa dömda pedofiler/förövare offentligt. För mig är det att sympatisera med förövarna.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 17:09:46 följande:
    "Jag vet att vi [offer underförstått] som uttalat oss här samtliga är emot den här typen av site."
    Jag har varit ett offer och jag uttalar mig här och jag håller inte med dig så du har fel i ditt uttalande.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 18:17:46 följande:
    Men du är faktiskt den första som går ut som offer i tråden som stödjer detta. Och du gick ut som offer först nu.
    Det borde inte vara nödvändigt att outa sig, man bör ändå uttala sig med viss försiktighet vad andra tycker, för den kunskapen har oftast bara personerna själva
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 18:16:40 följande:
    Svar på #307Dubbel standard är stört som jag ser det. Klart jag sympatiserar med människor. Att dessa specifika personer begått ohyggliga brott mot andra gör inte dessa till mindre värda än någon annan. Eller ursäktar övergrepp utförda mot dessa. Övergrepp är fel oavsett vad den som utsätts för det gjort tidigare.
    "Att dessa specifika personer begått ohyggliga brott mot andra gör inte dessa till mindre värda än någon annan".

Det är ju din åsikt, men jag tycker inte så.
    Jag anser att ens människovärde är förverkat när man har förgripit sig på barn och då får du väl anse att det är stört att känna/tycka så.
    Min empatiska gräns och min förmåga till att se något som helst människovärde är nådd och överstigen för länge sedan då det gäller dem som just förgriper sig på barn.
    Vart du än går är du där
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän