Inlägg från: closetomyheart |Visa alla inlägg
  • closetomyheart

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Tack Kajsan för att du delgett länken. Kommer själv att sända material till dem på en dömd pedofil.

Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Zamorak skrev 2008-11-16 10:36:17 följande:
    ts, du får gärna inboxa länkarna till mig
    www.
    sexoffender.
    se
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    BimBims Mamma skrev 2008-11-16 14:38:09 följande:
    Beyond Eternity skrev 2008-11-16 10:34:49 följande: Får man fråga vilken ort det handlar om? Tacksam för svar. Du kan skriva i min gb om du inte vill skriva här.
    Husby Rekarne utanför Eskilstuna
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart

Kajsan skrev 2008-11-15 01:32:29 följande:

Jag har hittat en sida på nätet där de publicerar bilder ,namn och adresser på dömda sexbrottslingar. Det måste väl vara ok eftersom det är offentliga uppgifter? Får man länka? Det kanske jag ska fråga om i slutna dialoger istället? Tyckte det var mycket intressant ifall jag bor granne med ett äckel. Vad tycker ni? Borde såna sidor förbjudas eller är det bra?
    Tack än en gång Kajsan för att du startade denna tråden och fick mig och andra att uppmärksamma denna sida www.sexoffender.se
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Urpan skrev 2008-11-16 18:56:46 följande:
    Husby Rekarne utanför Eskilstuna??? Shit! Vem kan det vara?
    Nu finns domen, namn m.m. utlagt på den du undrar över. Det lades in idag 081121
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    dollheart skrev 2008-11-21 14:51:55 följande:
    Beyond Eternity skrev 2008-11-16 17:38:36 följande: Usch, jag som bor i Eskilstuna.. Otäckt!
    Jag kan tänka mig att om han alls har jobb så jobbar han kanske i Eskilstuna, det senaste jag hörde (några år sedan) så var han någon slags hjälpreda inom fastighetsbranschen el liknande.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Beyond Eternity skrev 2008-11-21 14:57:55 följande:
    Jag kan tänka mig att om han alls har jobb så jobbar han kanske i Eskilstuna, det senaste jag hörde (några år sedan) så var han någon slags hjälpreda inom fastighetsbranschen el liknande.
    ...alltså fastighetsskötsel
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    vadermom skrev 2008-11-21 15:12:20 följande:
    Vad bra då kan misstagen som skedde i England upprepas här med
    ??? Förklara gärna vad du menar
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart

Oskyldiga barn våldtas och förnedras, torteras och förstörs för resten av sina liv. Ja tämnk om en bild på sexoffender liknar någon annan, hemska tanke. Den risken är så försvinnande liten att det är värt att offetliggöra dessa pedolfiler och andra sexförbrytare.

De domar som sätts ut kan aldrig misstas, de är dömda. Och om en man våldtagit ett barn och mannen bor på liten ort och som döms för det brottet och att domen sedan läggs ut på sexoffender och p.g.a. av det skulle bli "lynchad" så ursäkta mig, men jag bryr mig INTE ETT DUGG om detta skulle ske. För min del har dessa män förverkat all rätt till ett värdigt liv.

Varför så orolig?

Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    vadermom skrev 2008-11-21 15:41:01 följande:
    Svar på #234Jag är mer orolig för de oskyldiga som får lida för det här, folk som inte ens har kopplats till ett sådant brott har blivit misshandlade, mordhotade m.m enbart för att de liknar dessa personer som begått brottet. Och de släktingar som den skyldige har är det rätt att de ska behöva misshandlas eller trakasseras?
    Det är tyvärr inget som varken jag eller sexoffender eller någon annan kan ta ansvar för. I Sverige har vi den s.k. offentlighetsprincipen och dessa domar som läggs ut där är offentliga vare sig du vill det eller inte.

Lägg din oro på de barn som har utsatts för dessa grova övergrepp och de barn som kan komma att utsättas för detsamma i stället. Nu kan jag och många med mig ha lite mer koll på dessa förövare även om det aldrig går att helt skydda sig från dem.

Så du får tycka som du gör, det är helt ok. men jag håller inte med dig.
    Vart du än går är du där
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän