Inlägg från: closetomyheart |Visa alla inlägg
  • closetomyheart

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

janne j skrev 2008-11-26 09:15:35 följande:
    Precis så kommer det gå om man offentliggör fällande domar på nätet oavsett om det sker via dessa hemsidor eller sanktionerat av statliga myndigheter. Det är bara att läsa här i tråden så ser man hur många som gång på gång efterfrågar dessa länkar av ren nyfikenhet.
    Jaha så de länkarna efterfrågas enbart av nyfikenhet? Hur vet du det? har de sagt det till dig? Så det handlar inte om föräldrar som vill veta om de har en pedofil i sin närhet?
    janne j skrev 2008-11-26 09:12:27 följande:
    Beyond Eternity skrev 2008-11-26 09:05:00 följande: Har jag påstått att alla tycker som mig? Jag förmedlar min åsikt och jag vet att jag inte är ensam om den så sluta läs mina inlägg som fan läser bibeln Våldtäkt är för många väldigt skambelagt och de som råkat ut för det vill i många fall inte att folk ska få kännedom om vad de råkat ut för men det är precis vad som kommer hända i många fall om gärningsmännen hängs ut.
    Ja du skriver många av dina inlägg som om du pratar för en majoritet av befolkningen, vilket du inte har den blekaste aning om. Det är helt okej att du förmedlar DIN åsikt, men att prata för andra och mer eller mindre dra alla över en kam stämmer inte med verkligheten.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-27 23:09:43 följande:
    Det tror inte jag ett ögonblick på. Barn blir inte mer skyddade för att ett fåtal av alla potentiella förövare hängs ut. Dom skulle inte ens bli skyddade om alla potentiella förövare hängdes ut. Det är en falsk säkerhet som vissa uppenbarligen är villiga att offra allt för att uppnå. Satsa på att bygga upp riktig säkerhet istället för att bita dig fast vid en chimär. För inget barn kommer att skyddas av såna här siter och en hel del kommer fara illa av dessa, i synnerhet med attityden att ändamålen skulle helga medlen.
    Precis som med någon annan här i tråden så börjar det bli rätt irriterande att du anser dig ha vetorätt för alla dem som vill veta om de har en pedofil i sin närhet och vad deras syfte är. För dig är det en falsk säkerhet, men inte för mig och troligtvis inte för de andra heller som enbart vill skydda sina barn.
    Och det är av största vikt att föräldrar får veta om den mannen som jag lämnat in en dom om , då han kommer att begå nya likadana brott.
    Låt föräldrar skydda sina barn på det sätt som dem tycker är bäst, de flesta föräldrar är fullt kapabla att själva avgöra vad som är bäst för sina barn... du är defenitivt INTE den som vet vad som är bäst för andras barn.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart

och varför ska jag låta människor obesvarat få ta sig rätten att påstå sig veta vad som är bra och inte bra information för mig och mitt barn? ... och uttalanden från människor som måste hävda att de har rätt och vet bäst (och till och med har behovet att skriva det) blir bara pinsamt och allt annat än trovärdigt.

Vart du än går är du där
  • closetomyheart

glömde citera inlägget jag svarade på

Triskele skrev 2008-11-28 12:59:35 följande:
    Det irriterande är inte att jag vet vad som skulle vara bäst för barn. Det är att jag har rätt. Det är en falsk säkerhet oavsett vad man rationaliserar det med. Det ökar inte tryggheten det minsta. Varför ska jag låta människor kränka brottsoffer utan att protestera? Varför ska jag låta människor ägna sig åt häxjakt och förföljelse utan att protestera? Vilken slags människa blundar för övergrepp? Oavsett vilka som utsätts. Det är inte bäst för barn att deras föräldrar bryter mot lagen. Det är direkt dåligt för dom.
    och varför ska jag låta människor obesvarat få ta sig rätten att påstå sig veta vad som är bra och inte bra information för mig och mitt barn? ... och uttalanden från människor som måste hävda att de har rätt och vet bäst (och till och med har behovet att skriva det) blir bara pinsamt och allt annat än trovärdigt.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-12-01 11:44:48 följande:
    Svar på #1219Men nu cirkulerar inte världen kring dig och dina närstående, det man gör påverkar andra. Och att ursäkta integritetskränkningar och uthängning med att man skyddar sina barn räcker inte. Det krävs betydligt mer än så för att man ska få bryta mot gemensamma regler vi satt upp. Och läs bättre nästa gång.
    Jo för mig och min familj så cirkulerar världen just precis kring mitt barn och även andras barn då det gäller att de ska skyddas från pedofiler, där föräldrarna  genom att se namn och dom på den man jag pratar om kan se upp så att deras barn ALDRIG någonsin kommer i närheten av honom... och vad du tycker om det bryr jag mig inte ett dugg om och jag är helt övertygad om  att de andra föräldrarna bryr sig enormt lite om vad du anser om det eftersom det handlar om DERAS barn och INTE dina...för övrigt är detta ingen ursäkt som du av någon märklig anledning anser dig ha tolkningsföreträde om, det är min förbannade skyldighet som förälder att se till mitt barns bästa och skydda honom.
    Så än en gång DU kan ALDRIG veta vad som är bäst för MITT barn eller andras barn heller för den delen !!
    Och vad är det jag ska läsa bättre, vad menar du?
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart

Är väldigt undrande... till er som inte tycker det är ok att publicera namn och domar på personer som begått övergrepp på barn. Flera av er hävdar ju att de har fått sitt straff och ska inte straffas igen genom att "hängas ut" (som ni kallar det), men hur kommer det då sig att skolor och förskolor m.fl. INTE anställer människor som är dömda för just dessa brott? Då anser ju samhället att de faktiskt kan utgöra en fara för barnen för annars hade det ju inte funnits regler om detta att inte anställa dem, eller hur? Så resonemanget att de redan fått sitt straff enligt samhällets rättssystem stämmer ju inte.
    Självklart finns det en anledning till varför man bestämt att göra på detta viset när det gäller anställningar av dömda sexförbrytare på arbetsplatser där det finns barn.

Vart du än går är du där
  • closetomyheart

Jag förstår inte skillnaden på att du vill ha vetskap om att personalen som har hand om dina barn inte är straffade sexförövare så att de inte ev kan göra ngt otillbörligt med dina barn, jämfört med att du inte vill veta om ev någon granne är dömd förövare. Om de redan är straffade så behöver man ju enligt fleras resomemang (kanske inte ditt) inte alls vara orolig överhuvudtaget för de har avtjänat sitt straff och är som vem som helst....
    jag förstå verkligen inte skillnaden, de är väl inte mer potensiella förövare enligt ditt resonemang för att de ev jobbar med dina barn...

Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    liv10 skrev 2008-12-06 13:57:53 följande:
    åh herregud- vi har nytt tangentbord- jag ber om ursäkt för min tillfälliga dyslexi jag tror knappt jag stavat ett ord rätt i ovanstående inlägg. sorry
    Du är förlåtenFlört
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Kajsan skrev 2008-12-16 09:03:37 följande:
    Ja och nu är sidan stängd, fast det kan ju vara tilfälligt?
    Nej, varken sexoffender.nu  eller kriminellt.com är stängda...det är nog ditt internet som krånglar..
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    shelby skrev 2008-12-16 10:12:26 följande:
    vad är det för adress vill också veta skriv gärna till min gästbok
    du ser adresserna i inlägg 1251 här ovan.
    Vart du än går är du där
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän