Inlägg från: closetomyheart |Visa alla inlägg
  • closetomyheart

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Triskele skrev 2008-11-21 18:31:59 följande:
    Skulle du vilja se ditt barn bli uthängt?
    Nu var frågan till Kajsan men jag vill också svara på detta. Nej, jag skulle självklart inte vilja ha mitt barn uthängt MEN jag har full förståelse för att andra vill kunna se vem som har begått såna vidriga övergrepp och jag skulle aldrig "ge mig på dem" för att det faktiskt finns en möjlighet att lägga ut namn m.m.
    Jag kan, trots om det skulle vara mitt barn som blir uthängt, inse att om mitt barn hade gjort något dyligt så finns det en enormt stor risk för att mitt barn skulle kunna göra det igen och JA självklart ska andra människor ha rätt att 'skydda' sig så långt det är möjligt genom att få information om vem denne person är och vad personen kan vara kapabel till.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 18:35:07 följande:
    Då dehumaniserar man, precis detsamma som förövaren gör när denne begår övergreppet. Man slutar se personen som en människa och ursäktar hemskheter som utförs mot denna. Man gör sig till en förövare.
    Det är du som ser mig som en förövare med ditt resonemang, ja skulle kunna se dig som förövare för att du inte tycker det är ok att föräldrar kan få se vem/vilka som har dömts för övergrepp på barn så att de kan skydda sina barn lite bättre, att du p.g.a det likställs med dem som begår övergreppen. men det resonemanget är lika befängt som ditt.
    Vi tycker olika, så är det bara men jag behöver inte likställa dig med en förövare för det.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 18:59:17 följande:
    Svar på #330Du kan inte skydda dina barn genom att hänga ut personer som blivit dömda. Det förhindrar inte några övergrepp. Förskola och skola har redan denna kontroll. Registerutdrag är inget man ska slarva med. I övrigt måste man vara vaksam. Det hjälper inte att fokusera på dömda. Mannen som våldtog mig är t.ex. inte dömd. Ändå är han serievåldtäktsman. Majoriteten av dom jag känner som utsatts har inte fått förövaren fälld. Dehumaniseringen är densamma som den förövaren använder sig av för att begå övergrepp.
    Det kan ju aldrig du avgöra. Jag kan visst skydda mina barn lite bättre om jag vet var det finns en dömd pedofil. Och det kan absolut kanske förhindra fler övergrepp.Om den pedofilen bor några kvarter från mig kan jag absolut vara mer vaksam ELLER så kan jag välja att flytta. Nu pratar du för andra igen som om du för talan för alla andra, du har ingen aning om föräldrar anser sig kunna skydda sina barn mer om de vet vem/vilka dömda pedofiler som finns i närheten.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 19:05:35 följande:
    Svar på #335Falsk trygghet på bekostnad av andra.
    För dig är det kanske en falsk trygghet men INTE för mig och än en gång, du kan inte uttala dig om andras evetuella känsla om trygghet (eller vad det än må vara)att få ta del av denna informationen.
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 19:28:04 följande:
    Det är en falsk trygghet, ditt barn blir inte säkrare, du blir inte säkrare av dessa siter. Du kanske känner dig säkrare, men det är en illusion.
    Triskele skrev 2008-11-21 19:26:40 följande:
    Du kan inte skydda dom från den som inte blivit dömd. Och att tro att man kan skydda sina barn från dömda är naivt. Man bör ju knappast ha mer koll på dessa än på andra. Allmän vaksamhet när det kommer till barn och att ge barn verktyg att försvara sig med hjälper. Inte uthängning. Dessa människor blir inte mindre brottsbenägna av att bli stämplade och uthängda. Jag garanterar att det finns pedofiler i din närhet som du inte ens misstänker. Och som aldrig blivit dömda av det enkla skälet att dom inte förgripit sig på något barn. Och dom kanske aldrig kommer göra det heller.
    Jag har aldrig pratat om dem som inte är dömda så jag lämnar det direkt.
    Du kan INTE avgör VAD som är säkert för mitt barn och vem eller vad jag kan skydda mitt barn ifrån, det kan bara jag! Att du ens ger dig in i att tala om för mig vad jag kan och inte kan ang mitt barn är direkt löjligt, så lägg ner det snälla du.

Säkerhet utifrån en sajt med dömda pedofiler är en illusion för dig INTE för mig.
    Är det inte läge nu att du slutar tala om för mig hur min tillvaro är, vad som är trygghet för mig eller inte utifrån vad jag anser om dömda pedofiler från en sajt. Du har ingen aning om mig och mitt liv eller vad jag kan eller inte kan.
    Tyck vad du vill men tala inte om för mig ang mig, mitt barn och mitt liv, för det har du ingen som helst aning om!
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    lokisse skrev 2008-11-21 20:52:51 följande:
    hum det är lite som att säga att bara du vet om dina barn syns bättre i mörkret med eller utan reflexer.
    man kan inte jämföra päron och äpplen
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Nixx skrev 2008-11-21 21:14:00 följande:
    Det är ju viss skillnad på att en dom är offentlig och att alla domar finns tillgängliga på samma ställe med sökfunktion. Eller?
    www.sexoffender.se har ingen sökfunktion
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    Triskele skrev 2008-11-21 21:27:50 följande:
    Jag kan precis som alla andra tänkande människor göra kvalificerade gissningar. Och dom personer som jag känner som utsatts som barn har utsatts för saker av personer som uppfattades som pålitliga. Detta har upptäckts mycket sällan. Ofta har dessa gått med såren upp i vuxen ålder utan att delge någon vad som hänt. Min upplevelse skiljer sig, jag blev utsatt av främlingar. Det hör till ovanligheterna. Och att ange en person som du litar på och som du älskar är betydligt svårare än att ange en främling. Ändå sa jag ingenting om vad jag råkade ut för till mina föräldrar. Dom hade inte en chans att förhindra övergreppen. Det är naivt att tro att man kan skydda sina barn genom att fokusera på dömda förövare. Det är inte dom som är troligast som förövare.
    ...och gissningen du gjorde var allt annat än kvalificerad eftersom den handlade om mig, mitt barn och vårt liv... och denna tråd är inte startad för att du ska gissa saker om mitt liv, vad jag kan eller inte kan ang mitt barn.
    Det är oerhört tragiskt det du varit med om men tycker det är tråkigt att du behöver kalla mig och mitt beteende (utifrån vad jag tycker och känner) för saker som t.ex. naivt och att jag har stört beteende.
    Så jag skulle uppskatta om du lämnade mig som person utanför denna diskussion
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    fleisch skrev 2008-11-21 22:18:06 följande:
    jag tror inte det, har också efterfrågat den men inte fått nått svar!
    om det är länken till den sidan som ts tar upp så har den skrivits en massa gånger här i tråden men här är den igen
    www.sexoffender.se
    Vart du än går är du där
  • closetomyheart
    lokisse skrev 2008-11-21 22:22:39 följande:
    JA
    Helt otroligt! Du är den första som svarat ja på en sån fråga
    Vart du än går är du där
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän