Triskele skrev 2008-11-21 19:28:04 följande:
Det är en falsk trygghet, ditt barn blir inte säkrare, du blir inte säkrare av dessa siter. Du kanske känner dig säkrare, men det är en illusion.
Triskele skrev 2008-11-21 19:26:40 följande:
Du kan inte skydda dom från den som inte blivit dömd. Och att tro att man kan skydda sina barn från dömda är naivt. Man bör ju knappast ha mer koll på dessa än på andra. Allmän vaksamhet när det kommer till barn och att ge barn verktyg att försvara sig med hjälper. Inte uthängning. Dessa människor blir inte mindre brottsbenägna av att bli stämplade och uthängda. Jag garanterar att det finns pedofiler i din närhet som du inte ens misstänker. Och som aldrig blivit dömda av det enkla skälet att dom inte förgripit sig på något barn. Och dom kanske aldrig kommer göra det heller.
Jag har aldrig pratat om dem som inte är dömda så jag lämnar det direkt.
Du kan INTE avgör VAD som är säkert för mitt barn och vem eller vad jag kan skydda mitt barn ifrån, det kan bara jag! Att du ens ger dig in i att tala om för mig vad jag kan och inte kan ang mitt barn är direkt löjligt, så lägg ner det snälla du.
Säkerhet utifrån en sajt med dömda pedofiler är en illusion för dig INTE för mig.
Är det inte läge nu att du slutar tala om för mig hur min tillvaro är, vad som är trygghet för mig eller inte utifrån vad jag anser om dömda pedofiler från en sajt. Du har ingen aning om mig och mitt liv eller vad jag kan eller inte kan.
Tyck vad du vill men tala inte om för mig ang mig, mitt barn och mitt liv, för det har du ingen som helst aning om!