• Missetass

#8 Vi gravida från... (forts)

Tråd nummer sju var på upphällningen så jag startar en fortsättning.
    Här samlas "hönor" som var med i Hönshustråden men naturligtvis är även nygravida, kämpande IVF-kvinnor som vill ha lite sällskap i väntans tider välkomna!

• Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)
  • LiMoFe

Dallas: Grattis till er Alexandra.

Tittar till er mest hela tiden men förutom att vi har en liten livlig kille som är väldigt klängig (vill fortfarande inte sova någon annastan än på mamma och pappa) så håller vi på som bäst med att göra dekor till årets revy så det blir inte mycket tid att skriva.
    Ni som inte fått era små ännu ni har verkligen något att se fram mot. L lyser verkligen upp min dag med sina underbara skratt och sin nyfikenhet.

Mamma till världens finaste prins
  • Kyoko

Kikar in på lördagskvällskvisten innan jag skall heja på det lila laget i körslaget Jojjomensan man kan konsten att roa sig nuförtiden

Här är ok frånsett en släng av UVI som tvingatt mig att tillbringa två dagar inom sjukhusväggarna istället för att kunna hälsa på vänner nere i Stockholm. Oroligt ett tag speciellt som vi fick åka upp på KS förlossning och ligga kopplad till hjärtrytm apparat, men med lillasyster var allt bra. Så nu knaprar jag amfe...antibiotiska menar jag och latar mig i soffan.

Dallas:
    Ja Dallas åter igen grattis till lilla Alexandra. Gick in och kollade efter bilder men hittade bara en GAMMAL presentation. Kanske dags att uppdatera nu Men det är klart måste ju vara så mycket mysigare att snusa på lilltjejen än att plinka på tangentbord. Ja och så bild på underverket var det ju också

JessanA:

Så mysigt det låter med liten klängig mammas/pappas kille Inte utan att man avundas dig som redan är där. Vad är det för revy du jobbar med?

• Skrippo

Hej på er alla

Låter så mysigt ni som redan har era underverk hos er!
    Förstår att ni njuter i fulla drag.

Själv så har man snart gått halvtid. Är i V19 ( 18+5), så på måndag är det dax för RUL. har aldrig gått så här långt tidigare och jag är super nojjig över att allt inte ska se bra ut. Att magen inte växt ( och då också bebisen) tillräckligt, att jag inte känner den tillräckligt och allt annat som kan va fel... Till råga på allt så har vi en eftermiddagstid så jag ska jobba på fm. Går allt bra på UL så ska vi iaf beställa vagn. Här där jag bor så är det ca 14 veckors leveranstid på dem...

Kyoko: Låter ´som jobbiga dagar med sjukhus och UVI. Hoppas du få slippa sånt under resten av tiden.

Massor av kramar till alla

• Kyoko

Tyst det är i tråden ... Här segar sig tiden fram på samma gång som det känns som den går fort! Hmm konstig känsla. Försöker fylla tiden med lite hemmafix, målar en spegel, gör gardiner, skall fixa lite nya tavlor. Låter det bekant med lite cooconing så här i slutskedet Var iallfall på UL igår och allt såg NORMALT ut! Vet ni hur underbart det är att höra ett sånt ord! Vi fick veta att vi väntar en liten tjockis med hår Ja och så fick vi se framstjärten Eller vi jag var ju ensam inne då Mike inte kunde komma ifrån igår. Men han ringde redan innan vi kommit in och frågade hur det gått Så han var nog orolig han med på sin hörna. Lillasyster sparkar ordentligt där inne men läste att denna vecka är den då de är mest aktiv. Nu är jag nyfiken vem står näst på tur. Är det du Missetass eller?! Skrippo: Halvtid och aldrig gått så här långt innan - det är STORT. Det måste du ju fira på något sätt! Vilket är enklare att säga till andra än göra själv!! Hur känns det är det svårt att våga tro? Som jag har fortfarande!

• Missetass

Jag går här och väntar och väntar.... Varje morgon frågar jag bebben i magen om den har tänkt komma idag, men den är väldigt hemlighetsfull *fniss*.  Vecka 40 idag så den är så välkommen så!!

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Mignonne

missetass bebbe - hallå det är dags att komma ut nu =;)

Kyoko - vad mysigt att få se den lilla.

Vi såg en dokumentär under julen om graviditet och då var det just ett avsnitt om att "boa". Min käre man satt och skrattade i soffan och höll med, peka på tv:n och sade så där höll du också på..... och med facit i hand var väl det tur att vi började när jag ville och inte min man för då hade inget varit klart till bebben kom ut. Han kom ju 3 veckor tidigare än bf.

• Missetass
    Mignonne skrev 2009-01-15 11:45:55 följande:
    missetass bebbe - hallå det är dags att komma ut nu =;)Kyoko - vad mysigt att få se den lilla.Vi såg en dokumentär under julen om graviditet och då var det just ett avsnitt om att "boa". Min käre man satt och skrattade i soffan och höll med, peka på tv:n och sade så där höll du också på..... och med facit i hand var väl det tur att vi började när jag ville och inte min man för då hade inget varit klart till bebben kom ut. Han kom ju 3 veckor tidigare än bf.
    Haha, ja min sambo kan nog skriva under på det där med boandet. Jag tvättar, städar, syr och pysslar här hemma. Så mycket nu kroppen orkar med, vilket är begränsat just nu.
    (¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • dallas

Det finns en liten bild i barnkammaren nu- skall lägga in fler snart...Nu måste jag bara vila lite-ingen direkt sömn inatt...

Våran prinsessa är här!!!
  • nirakanna2

Dallas: Är jag vilse i cyberspace? Hittade ingen bild!?

Hoppas ni alla har det bra! Fr.o.m. igår är jag ledig med havandeskapspenning och det ska bli såååå skönt att slippa pendla! Jag ska väl också boa, men jag vill inte förbereda för mycket, för när det gäller kläder m.m. vill jag gärna veta vad det är för en person som kikar ut innan jag handlar för mycket (synd att köpa för smått/stort eller bara unisex)

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)