• Missetass

#8 Vi gravida från... (forts)

Tråd nummer sju var på upphällningen så jag startar en fortsättning.
    Här samlas "hönor" som var med i Hönshustråden men naturligtvis är även nygravida, kämpande IVF-kvinnor som vill ha lite sällskap i väntans tider välkomna!

• Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)
  • Skrippo

Hoppas alla hade en bra nyårsafton och att början på det nya året blir kanon!

Stor kram på er alla

• Mignonne

hej kära vännor! God fortsättning

jag hoppas att ni alla fick en skön jul och trevligt nyår. Äntligen är man själv tillbaka till verkligheten och nu är det bara jag och sonen, mysigt. Vi har varit nästan tre veckor på ett lånat lantställe utan dator! Verkligen skönt! Och nu ser jag framemot att få umgår med sonen och bara vi två. Man har knappt haft en chans på honom med släktingar som har varit på besök. Nu skall här mysas.

Missetass - snart är det dags, spännande.

• Missetass

Mignonne
    Ja här går jag och väntar på att den lilla hickande bebin i magen ska göra entré. Till och från har jag en del förvärkar men annars är det inget som tyder på att den lill* tänker komma ut i närtid. Vi får väl se... Hur som helst börjar jag känna mig ganska färdig med att vara gravid och vill bli mamma istället.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Kyoko

Missetass:
    Hi hi tala för dig själv Misse. Ibland känns det som att jag vart konstant gravid sen flera år tillbaka. Först med Buster och sen under alla ivf försök och vårt mf. Ja det känns som om jag haft en 5 årig graviditet ungefär. Så den dagen vi håller lillasyster i vår famn kommer jag äntligen att kunna släppa gravidlevnadsättet för en stund vilket kommer bli otroligt skönt!

Men shit pommes frittes Misse det är ju snart bara två veckor kvar trum trum trum trum

• nirakanna2

Kommer det ofta krämpor "i flock" mot slutet? Jag har kunnat röra mig helt ok, t.o.m. så att kollegorna kommenterat att magen varit liten och att jag rört mig som en ogravid, men nu bara på några dagar har rygg och höfter börjat protestera å det vildaste. Sitter/ligger jag stilla får jag ont i bröstryggen och promenerar jag eller rör mig allmänt gör det ont i höfterna/långt ned i ryggen. Några tips?

• Missetass

nirakanna2
    Jag mådde prima fram till v. 29-30 sen kom allt "elände" på en gång. Kroppen tyckte helt enkelt att jag skulle ta det lite lugnare så det var inte mycket att be för. Känner igen det där med bröstryggen! Jag pallar upp en massa kuddar bakom ryggen när jag sitter i soffan och det hjälper en hel del. För mig var det värst fram till ca v 35, sen släppte det och nu gör det inte så ont. Istället har jag en höft som trilskas när jag ligger för länge på sidan. Jag har ju inte så mycket att välja på så sömnen blir därefterFundersam. Nä, nog med klagande, lite får man stå ut med!
    När jag promenerar så har jag fått dra ner på tempot betydligt, då gör det mindre ont i höfterna. Små steg helt enkelt och inte så långa promenader. Hoppas du hittar nått som hjälper.

Kyoko
    5 års graviditet!! Det är värre än elefanterna det Men jag förstår vad du menar

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • mammatillMilo

nirakanna:Jag mådde jättebra fram till sista veckan.Då kom helt plötsligt nånting i ryggen och ljumskarna så jag knappt kunde gå.Kände mig som en pensionär.Såg ut som Tina Turner när jag gick hahaha!!
    Och det höll i sig i två veckor efter förlossningen också..Men nu är det bra!Man får vara glad att det bara var sista tiden som man var rörelsehindrad.En del har ju det hela graviditeten...Då måste ju tiden verkligen snigla sig fram..

• nirakanna2

Jag tror jag kommer kunna hantera rygg och höfter bättre om jag undviker långa tågresor (kom hem från Stockholm igårkväll) och inte toppar med magsjuka(inatt).... Ska vara ledig med havandeskapspenning från 090114, så då ska jag planera in simning och/eller vattengympa och jag ska nog köpa mig ett sånt där elastiskt höftbälte.

• Babylove84

God fortsättning :D Då har man 10 veckor kvar. Jösses va tiden har gått fort :D

• dallas

hej!
    har fullt upp med lilla Alexandra...kommer inte ens ihåg om jag har skrivit här sedan hon kom???

Sorry, om jag inte gjort det isånafall=lite lätt åderförkalkad för tillfället.... Skriver nåt så fort tid finns- är ju hemma själv i princip hela tiden eftresom sambon antingen är i huset el på båten=fullt upp, hon äter mest hela tiden...

Våran prinsessa är här!!!
Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)