• Missetass

#8 Vi gravida från... (forts)

Tråd nummer sju var på upphällningen så jag startar en fortsättning.
    Här samlas "hönor" som var med i Hönshustråden men naturligtvis är även nygravida, kämpande IVF-kvinnor som vill ha lite sällskap i väntans tider välkomna!

• Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)
  • dallas

Nu har våran Missetass blivit mamma!!!
    Grattis till prinsen!!!!!!

Våran prinsessa är här!!!
  • nirakanna2

Missetass: Grattis!

Själv har jag varit på second hand-frossa och köpt 10 babyplagg inkl en overall för 150 kr. Det mesta neutralt, men något tjej- och något killplagg (kan alltid skänka tillbaks det som aldrig blev aktuellt) Det känns trots allt skönt att ha lite kläder hemma, även om det skulle vara ännu roligare att välja till någon man träffat...

• LiMoFe

Missetass: Grattis till prinsen.

Mamma till världens finaste prins
  • Missetass

Halloj tjejer! Tack för alla grattis! Jag ser att djungeltrumman slog snabbt som bara den. (satt du vid datorn Dallas när jag skickade sms:et??   )
    Nu har vi kommit hem med världens sötaste son (ja, jag är otroligt partisk som mamma ) och ska så smått vänja oss vid en vardag tillsammans. Förlossningen gick bra, men hade ett låååångt och utdraget startskede vilket var väldigt jobbigt. Men mot slutet gick det som förväntat. Jag ska skriva lite om det senare, när jag hunnit landa lite i mig själv och i nuet. Svävar nog lite i det blå fortfarande.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • nirakanna2

Jag hamnade på sjukhus i söndags Fick övergående påverkan på synen åt vänster och domningskänsla i vänster arm, så det har varit fullt pådrag med undersökningar. Det senaste budet är att det är ett litet, litet hål mellan hjärtats förmak, men att det inte ska behöva åtgärdas. Jag ska ta en lågdos Trombyl, men efter att ha läst FASS kändes det sådär lockande. Ev. kan detta påverka så att jag inte får föda på hemsjukhuset, utan på ett större sjukhus 7 mil längre bort.... Håll tummarns för att jag ska bli hemsläppt idag!

• dallas
    nirakanna2 skrev 2009-01-28 11:24:36 följande:
    Jag hamnade på sjukhus i söndags Fick övergående påverkan på synen åt vänster och domningskänsla i vänster arm, så det har varit fullt pådrag med undersökningar. Det senaste budet är att det är ett litet, litet hål mellan hjärtats förmak, men att det inte ska behöva åtgärdas. Jag ska ta en lågdos Trombyl, men efter att ha läst FASS kändes det sådär lockande. Ev. kan detta påverka så att jag inte får föda på hemsjukhuset, utan på ett större sjukhus 7 mil längre bort.... Håll tummarns för att jag ska bli hemsläppt idag!
    KRYA på dig gumman!!
    Trombyl är det ändå många som äter under graviditet- så du skall inte tänka för mycket på vad som står i Fass...

Misse; Jajamänsan, självklart! Kunde bara inte hålla mig!!!Å han är söööt jag håller med dig!! KRAMkram

Här är det väldigt tufft just nu Alexandra har väldigt ont i magen, har påbörjat en mjölkfri diet och hoppas hon skall må bättre, annars blir det akupunktur som gäller , det skall visst hjälpa mot kolik.
    Våran prinsessa är här!!!
  • Missetass

nirakanna
    Hoppas du kryar på dig! Jag åt trombyl nästan hela graviditeten och jag mådde bra av det så försök att inte oroa dig för den biten! Kram

• nirakanna2

Tack för krya-på-dig-hälsningar! Jag fick komma hem i onsdags. Ett tag "hotade" neurologen med att skriva ut högdos Trombyl, så efter det känns lägsta dos helt ok...

• Missetass

Nu finns det bild på lilla sötnosen i mitt galleri

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)