• Missetass

#8 Vi gravida från... (forts)

Tråd nummer sju var på upphällningen så jag startar en fortsättning.
    Här samlas "hönor" som var med i Hönshustråden men naturligtvis är även nygravida, kämpande IVF-kvinnor som vill ha lite sällskap i väntans tider välkomna!

• Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)
  • Missetass

nirakanna
    Jag tycker du gjorde rätt som bytte om du inte trivs med den första. Jag var jätteskeptisk till min först, men nu har jag vant mig. Hon är charmig och än lite virrig. Huvudsaken är att hon har koll på min och bebbens hälsa.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Babylove84

nirakanna2 = hehe tack :D

• dallas
    Sweedy; Hej Kul att du kikar förbi!! Skall kolla in låten om en stund...

Babylove84; Glömde nog att hälsa dig välkommen...Generad Sorry...

Allt var iaf bra igår när jag var hos BM HB:T hade trots litet intag av järn gått upp t 122 så nu behöver jag inte tänka så mkt på tabletterna
    Och jag har lyckats kämpa mig till + 10kg och det känns som jag ligger normalt på viktkurvan nu!Tjohoo. Glukos ligger lågt, runt 4 som vanligt så jag får fortsätta med att ha sötsaker/frukt i väskan så jag inte svimmar av när det blir blodsockerfall (det händer titt som tätt )

Var på Varbergssjukhus igår och kikade på förlossningen och BB- har tänkt att föda där om allt går enligt planerna. Det var jättefint och fräscht-nyinvigt i april efter renovering. Vi fick träffa en liten nyfödd bebbe på BB oxå- sååå söt!!!(dom skulle varit med på rundvandringen men så blev det inte...bebben hade bråttom ut)

Misse; Hoppas nu att det lugnar sig med SD, jag har märkt att jag mår så himla mkt bättre nu sen jag slutade jobba- man behöver verkligen kunna få ta det LUGNT, sen har jag iofs fått en hel del SD på nätterna nu dom senaste dagarna men det är väl "övning" inför vad som komma skall
    v.33...
  • Babylove84

Dallas = lugnt :D

apropå SD, det får jag bara efter sex, hoppas det inte ska va nån fara, ligger faktiskt och skrattar när det kommer för det känns så lustigt :D Känns som om det är en evighet tills man ska få sin goos!

• Missetass
    Babylove84 skrev 2008-11-12 12:48:22 följande:
    Dallas = lugnt :D apropå SD, det får jag bara efter sex, hoppas det inte ska va nån fara, ligger faktiskt och skrattar när det kommer för det känns så lustigt :D Känns som om det är en evighet tills man ska få sin goos!
    Att ha det efter sex är helt normalt. Njut av mysstunder med gubben
  • Babylove84
    Missetass skrev 2008-11-12 13:03:58 följande:
    Att ha det efter sex är helt normalt. Njut av mysstunder med gubben
    Han tycker nog jag är rätt knäpp som ligger och skrattar efteråt *haha*
  • Kyoko

Hí hi här har ni en med en man som väldigt gärna vill ha herdestunder men som är orolig för att skada lilltjejen där inne Jag har försökt säga att all forskning talar om att det inte är skadligt tvärtom så länge vi inte idkar avancerad S&M el. dyligt men med vårt bagage så är det ibland svårt att ta till sig logiken och gå på hjärtats känsla istället. Men svårt att inte låta sig påverkas av hans tvekan.

Hi hi jag skulle ju kunna avdramtisera det och säga:
    - Lillan, hälsa på pappa! När han gör sina besök. Men emellanåt hittar vi andra sätt att njuta på istället och det har ju också sina fördelar.

Men kan ärligt erkänna att jag längtar till den dag då vi åter igen är endast en person i denna kropp, lillan vilar tryggt i sin säng och vi har det lite vilt och mysigt i bastun
    Kanske skall köpa den där babywatchen jag funderat över

• Missetass

Ärligt talat, jag kan också sakna de där stunderna innan magen när man ohämmat kunde ägna sig åt varandra. Nu är lusten inte lika stark och antalet varianter börjar bli rejält begränsade. Men, men det är så kort tid i livet och det finns andra sätt att finna närhet och ömhet hos varandra.

Men jag hakar på Kyokos idé om bastu och babywatcher

• dallas

SEX???öhhhh Vad är det????

Här finns det inget sådant ord längre.....

Sambon vågar inte, efter blödningarna jag hade och efter mf förra året. Nu vet jag inte ens om jag hade velat vaknar ju av SD på nätterna och det gör ONT- vill inte ha mer SD om jag kan styra det lite....Har dessutom fått rejält ont bak i svankryggen igen undrar om det är förvärkar eller om det är fogarna...Svårt att avgöra faktiskt.

v.33...
  • Sparrow

Tittar förvirrat in en sväng... min lilla kejsare sover efter ett mål mat och jag försöker strävsamt ta mig fram till datorn.

Vi mår bra, det är första dagen ensamma hemma utan pappa och det har gått riktigt bra. Gossen är två veckor idag. Man kan inte säga annat än att han var punktlig. Precis på utsatt dag!
    Jag ska försöka uppdatera min presentation med lite förlossningsstory etc.

Hur mår alla andra?
    Jag har noll koll och har endast amning i huvudet just nu *kliar mig på honeskalpen*

Kram på er och jag hör av mig mer när jag har landat ännu mer...

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)