• dallas

#8 Vi gravida från... (forts)

Hittat hit jag med

Är inte heller direkt orolig för förlossningen, vill helst INTE genomgå kejsarsnitt om jag får välja.....Men måste dom så måste dom.Men jag utgår ifrån att få föda normalt iaf.

v.32...
  • dallas

Hmmm, tror jag kommer få en flicka, men det är bara en känsla jag har Vi får väl se tids nog....

v.33...
  • dallas
    Sweedy; Hej Kul att du kikar förbi!! Skall kolla in låten om en stund...

Babylove84; Glömde nog att hälsa dig välkommen...Generad Sorry...

Allt var iaf bra igår när jag var hos BM HB:T hade trots litet intag av järn gått upp t 122 så nu behöver jag inte tänka så mkt på tabletterna
    Och jag har lyckats kämpa mig till + 10kg och det känns som jag ligger normalt på viktkurvan nu!Tjohoo. Glukos ligger lågt, runt 4 som vanligt så jag får fortsätta med att ha sötsaker/frukt i väskan så jag inte svimmar av när det blir blodsockerfall (det händer titt som tätt )

Var på Varbergssjukhus igår och kikade på förlossningen och BB- har tänkt att föda där om allt går enligt planerna. Det var jättefint och fräscht-nyinvigt i april efter renovering. Vi fick träffa en liten nyfödd bebbe på BB oxå- sååå söt!!!(dom skulle varit med på rundvandringen men så blev det inte...bebben hade bråttom ut)

Misse; Hoppas nu att det lugnar sig med SD, jag har märkt att jag mår så himla mkt bättre nu sen jag slutade jobba- man behöver verkligen kunna få ta det LUGNT, sen har jag iofs fått en hel del SD på nätterna nu dom senaste dagarna men det är väl "övning" inför vad som komma skall
    v.33...
  • dallas

SEX???öhhhh Vad är det????

Här finns det inget sådant ord längre.....

Sambon vågar inte, efter blödningarna jag hade och efter mf förra året. Nu vet jag inte ens om jag hade velat vaknar ju av SD på nätterna och det gör ONT- vill inte ha mer SD om jag kan styra det lite....Har dessutom fått rejält ont bak i svankryggen igen undrar om det är förvärkar eller om det är fogarna...Svårt att avgöra faktiskt.

v.33...
  • dallas
    Svar på #40
    Ja, jag antar att det är en massa som snurrar runt i huvudet

Här är det bra, har en del "förvärkar" och sd, foglossning oxå annars är det finemang

Övar mig mycket på att slappna av. Framförallt MENTAL AVSLAPPNING.
    v.34...
  • dallas

Skrippo; Välkommen hit! Vad dumt att jag inte tänkte på att ge dig länken hit när jag skrev i din GB...Sorry
    Grattis igen!

v.35...
  • dallas
    Missetass skrev 2008-11-25 18:08:03 följande:
    Jag har också slutat jobba. Men lite snöpligt känns det eftersom jag hade en månad kvar. Nu är jag istället sjukskriven 100% fram till jul och sedan har jag semester fram till BF.Det blir aldrig som man tänkt sig....
    Ja, hälsan först

Funderar ni på smärtlindring under förlossningen ännu??

Jag hade helst velat köra på utan- "dyk-metoden", men man vet ju inte hur ont det gör och hur mycket man klarar- tror dock jag är ganska smärttålig efter mina erfarenheter av endon och mf, men som sagt man vet ju aldrig. Lustgas vet jag inte hur jag reagerar på- har aldrig provat. Är lite rädd för ryggmärgsbedövning, men det kanske man skiter i när man väl ligger där och skriker....
    v.35...
  • dallas
    LiMoFe skrev 2008-11-26 16:23:36 följande:
    Mitt enda tips är att vara öppen för det mesta när det kommer till smärtlindring, man vet inte hur ens förlossning fortlöper och där med inte vad man vill ha. Jag provade det mesta och det enda som jag tyckte om var ryggmärgsbedövningen då den verkligen hjälpte (men då hade jag haft verkar med minst 15 min intervall i 36h och ville bara få ett slut och så tog man detta och 15min senare är allt det onda borta.... himmelriket.....). Ska väl säga att jag ville helst göra det så naturligt som möjligt men förlossningen var ju lite långdragen så då var jag på en helt annan plats.
    Ja, självklart så tror jag inte att man pallar med hur många timmar som helst- mina syrror har ju berättat och så har väl i princip alla på jobbet berättat oxå. Tycker dock ryggmärg verkar läskigt trots att det förmodligen är "himmelriket" när man har väldigt ont.
    v.35...
  • dallas
    Frökenlisa; håller med Misse där, har dom inte erbjudit dig samtal på Aurora eller så? Jag känner igen det där med oron, jag vågar inte heller riktigt glädjas fullt ut- när jag har bebben i famnen DÅ vet jag att det har gått bra så långt iaf.

Kyoko; julpynt blir det inte mycket av här i år- vi skall ju snart flytta så jag har satt upp 2 st adventsstakar, 1 i köket och 1 i vardagsrummet- mer än så blir det inte iår- jo, förresten satte upp röda panelgardiner i köket oxå. Nästa jul då skall jag minsann ta igen det hela!!! Tänkte att jag skall inhandla julsaker på rean sen så har jag till nästa jul
    v.36...
Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)